Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
I mine barne år
det var vanskelig å forstå
forskjellen på
ondt og godt - og
Guds vilje

Jeg lurte på
om jeg kunne ønske
- en kniv
fra Gud

Våknet om morgenen
-ingen kniv var der

År senere
jeg laget kniven selv
-og ga den bort
til min bror

Sjamanen sa:
Kniven er maskulin
bare menn
skulle bære den

Så-jeg joiker igjen
istedenfor å be
om det jeg ikke har

- så sier jeg - takk

Inspirert av Silvas innlegg under "Åndens tre: Sjamanisme og åndelighet,"Endelig er jeg på vei"". Flotte greier  :eusa_clap: :respect: :eusa_clap:
Anonymous
Flotte greier dette også! :respect: :eusa_clap:
GjenopprettetMedlem
Flott joik  :w00t:

Forøvrig er jeg uenig i det sjamanen sa...  ;D
Anonymous
"Inger Lise":

Flott joik  :w00t:

Forøvrig er jeg uenig i det sjamanen sa...  ;D

:eusa_clap:
Anonymous
:respect:
GjenopprettetMedlem
:w00t: Dette var flott....... :wub: Så fint å se at vi inspirerer hverandre..... :w00t:

Mange hoder kokkelerer bra retter.........  :P
GjenopprettetMedlem
Bravisimo :eusa_clap:
Inspirerte aler inspirasjon og inspirerer
Sensis [Crawler]
Jeg får lyst til å nevne dette her siden ordene kniven og joiken dukker opp. I 1982 gav jeg ut en diktsamling som het Joiken og kniven.

Du finner den sikkert på biblioteket. Noen av diktene kjennes ikke lenger aktuelle, mens andre fortsatt lever syns jeg, selv etter så mange år.

Tittelen er i alle fall bra...

Det var den gangen...den gangen jeg levde for å skrive.

Mvh Ailo
GjenopprettetMedlem
"ailo":

Jeg får lyst til å nevne dette her siden ordene kniven og joiken dukker opp. I 1982 gav jeg ut en diktsamling som het Joiken og kniven.

Du finner den sikkert på biblioteket. Noen av diktene kjennes ikke lenger aktuelle, mens andre fortsatt lever syns jeg, selv etter så mange år.

Tittelen er i alle fall bra...

Det var den gangen...den gangen jeg levde for å skrive.

Mvh Ailo

Ja, jeg har hørt om "Joiken og kniven" som du har skrevet, Ailo. Jeg må visst kikke på biblioteket å se om de har den.
Tittelen: "Tittelen er iallefall bra"? "Joiken og kniven" eller "Kniven (og joiken)"? - Eller rett og slett innholdet. Jeg lever ikke for å skrive, men her på sonen blir jeg inspirert. Det er kanskje bare altfor mange gode tilbakemeldinger på det en skriver? går det an å tro på alt?

Poenget med diktet var å formidle noe om religion og gudstro eller rett og slett selvinnsikt.
GjenopprettetMedlem
Det er kanskje bare altfor mange gode tilbakemeldinger på det en skriver? går det an å tro på alt?

:w00t: Klart vi må tro på det...... :w00t: Da er vi nemlig dritgode allihop, ettersom vi er flinke til å gi hverandre respons.  :biggrin:
Jeg velger å tro at de tilbakemeldninger jeg får, stemmer med det som blir skrevet. om ikke, vel.....da er ikke det mitt problem, jeg har vertfall fått ut det som jeg går å føler på :P

Her inne skal man da kunne skrive det man har på hjerte?....inspirert eller ikke.....

Det er jo det man lærer av, eller hur?............. :o
GjenopprettetMedlem
Jo, det å tro på seg selv er alle tiders  :eusa_dance: :respect: :wub: :eusa_clap: :eusa_pray: