Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
ja det er da en sannhet

av å til er det som noen sier ting å du vet ikke helt hvor det kommer fra.
men det er budskap.
viktig å høre på det som bli sagt og ikke analysere eller på hvor og hvorfor

namaste
Anonymous

Glansen av diktet ditt varmer hjertet mitt!
Takk kjære venn,

og klem!
GjenopprettetMedlem
Torstein dine ord har fagre vinger
som løfter meg opp i forfedrenes sfærer

GjenopprettetMedlem
diktet ditt gjør meg nysjerrig
på egne forfedre
skal lytte utover... stille...
SEO Crawler
takk for gode ord!
jeg har stusset litt, fordøyd uttrykket "forfedre" en tid...
jeg hadde noen fantastiske opplevelser med svaner, både innvendig og utvendig (tror jammen jeg skal lage et eget innlegg om det..)
i "sjamansonen" (boka) omtales svanene som besjelede forfedre. og de ble ved en annen anledning omtalt som om de brakte "kunnskapen fra forfedrene".
det hørtes poetisk ut for meg, men jeg har smågrublet på det der en tid nå.
for jeg ser så fort for meg beste- og oldeforeldre, folk i det karrige nord med null internett og nix bøker...og sikkert ikke
så fantastiske magiske evner..hvis noen i det hele...de kunne sine ting, men var fanget i harde kår og kunnskapen var mest av rent praktisk art, for å overleve.
men det er utrolig for mennesker som utgjør blodslinjen bakover i tid, det blir fort mange når en ganger med 2 for hver generasjon. og ordet "forfedre" føles også litt som "the earthkeepers", de som våker over landet, som bodde her før...
sjelelig slektskap er viktigere enn blodsbånd i mine øyne..
så når jeg mediterte på det syntes jeg å kunne se dem vandre på en gylden stråle ned fra en plass "der oppe", blant stjernene...
...de opplyste som har forlatt kroppen og som befinner seg nært jorda for å hjelpe den og oss...
faktisk ser jeg for meg hjelperen min når jeg skriver dette. jeg liker å tenke at det er en forfar fra mange hundre år tilbake....men uansett...
det er real love!
det virker på meg som jeg kan reise trygt til de merkeligste steder når jeg reiser med mine 5 svaner.
jeg er så glad, for jeg har nettopp sett (og hørt) omlag 30 sangsvaner like ved her hvor jeg bor..

Anonymous
Helvete Torstein!
Dette er vakkert.
Etter fjortende gangs gjennomlesing blir jeg fortsatt grepet.
Ja, det er underlig å tenke på alt slitet som har løftet oss frem. Og som vi selv har slitt i en annen tid, et annet sted.
Så mange bånd at det danner et helt nøste.
Gormii
Anonymous
"Gormii":
Så mange bånd at det danner et helt nøste.
et nøste av tid, mennesker, biografier, røtter, slektskap, gammelet og nyet...
Varm hilsen fra meg!
GjenopprettetMedlem
Ja...dette var berre lekkert
Takker Torstein

....og takk for sterkt innlegg på forsiden! (har forsøkt flere ganger i dag å kommentere der, men får ikke lagt inn.)
UlveMor