Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jag brukar resa genom mina chakra för att se om de ser bra ut och rene om det behövs. Jag använder ibland Anugamas CD "Chakra journey", där det ligger en tone, som passar vart och ett chakra. Sist jag gjorde detta, upplevde jag något ovanligt; Jag stötte på ett gammalt kraftdyr i ett av mina chakras. Ett kraftdyr, som var med mig en tid, för en misjon, men som sedan lämnade mig när jag inte behövde henne längre. Hon hade nu kommit tillbaka.
Det är ett kärt möte...

och jag skrev en dikt:
CHAKRARESA
En resa i kroppen, jag gjorde ida'
En resa i mig, som kändes så bra
I obalans jag varit, ganska länge nu
Ville värna om mig, med mig själv ta itu
Jag reste i chakran, jag kikade in
In i mitt innersta, in i mitt sinn’
Jag rensade basen, från dimmor grå
Polerade, städade, så jag bra skulle må
I alla chakran, det var rätt bra
Det var där i basen, skräpet va
Det bästa jag såg, det var nog ändå
I navelchakrat, en kissekatt grå
Om kärlek till mig, hon ville mig hjälpa
Hon såg att min lojalitet, mig snart skulle stjälpa
Så lugn och så kär, en gammal vän
Kattdjuret har kommit, tillbaka igen
Jag tror också hon ville att jag skulle skriva detta

Anonymous
For en nydelig renselses-prosess du har hatt!
Anonymous
Lyfter til Silva
Spör her, om det er noe mer du vil vite
GjenopprettetMedlem

Så flott! Dette visste ikke jeg, at man faktisk kan reise i chakraene sine!
Da skal jeg prøve å få tak i cden, tror mine chakraer trenger sårt en rens, vertfall
noen av dem...
Takk Lie for at du deler, jeg har visst ikke fått med meg dette innlegget!

Anonymous
Silva du har et PM på din egne hjemmeside!
GjenopprettetMedlem
"Lie":
Silva du har et PM på din egne hjemmeside!
Har sendt deg en mail

Anonymous
Et flott dikt av deg lie. Nå ble jeg nysgjerrig. Hvordan gjør du dette? Må man bruke cd for å ta denne rensningen?
Hvis ikke, kunne du tenke deg å legge ut en oppskrift her på sonen?
Jeg var med på et kurs, der vi skulle visualisere farger gjennom alle chakraer. Er det noe sånt du gjør det?
Anonymous
Man behöver ikke CD:n men det er lettere med den. For dels er det tonen, som er bra og tilpasset for hver chakra, dels hör du när tonen byttes at det er på tide, at skifte chakra.
När jeg gjör chakrareise er det som å gjöre en selvhealing.
Jeg legger meg ner og går in i meditasjonstillstand og lytter på CD:n eller bare koncentrerer og åpner meg.
Så går jeg in i meg selv og begynner en reise igjennom meg og mine chakraer.
När jeg fokuserer på et chakra ser jeg hvordan det ser ut der. Ev. sender jeg healing dit.
Jeg har ju lärt meg hvilke farger, det burde vare, men er det en ubalanse, kanskje det er noen annen farg, et mönstre eller noen symbol. Jeg er i et tilstand med åndelig kontakt og hvis jeg ikke vit hvordan jeg skal gjöre, kan jeg spörre min guide.
Jeg visualiserer det jeg gjör. Vid annen healing kanskje jeg gjör noe fysiskt med mine hender, men det gjör jeg ikke i mine chakrareiser... vit ikke hvorfor. Det har bare blitt sånn.
Jeg har gjort chakrareiser, ende siden jeg fikk CD:n og det er rett mange år siden.
Först var det mer som en meditasjon, men etter hvert har det blitt mer og mer healing over reisen.
Vil du vite noe mer, så spör meg ... vit ikke riktig hva jeg ska skrive

Anonymous
takk for svar. Tar du denne reisen steg for steg? Foreks at du begynner øverst og går gradvis nedover, eller tar du det som det kommer?
Jeg lurte på om jeg skulle spørre et kraftdyr til å hjelpe meg på denne reisen.
Anonymous
Jeg tar dem i ordning - ned ifra og upp
GjenopprettetMedlem
Takk for nydelig dikt , Lie :wub:
jeg renser også mine chakraer daglig nå, det er effektivt.
Og viktig arbeid for oss selv .
Det handler om å gi slipp og rense ut negative/ tunge energier som forbindes med hvert chackra.
Vi slipper ut mye grums, hvis vi gjør dette hvar dag.
Jeg gjør en enkel en om morgenen, visualiserer etn hvit lyssøyle gjennom alle chackraene ( ovenfra), og går gjennom et og et( beg.med rot chakra) , forestiller meg det hvite lyset skinner gjennom og renser chakraet. Sier affirmasjoner som, " jeg gir slipp på alle negative tankemønstre forbundet med dette chakra" , og videre til neste chakra.
Vet ikke om jeg klarte forklare helt ...men man kan finne sin egen vri på denne type medistasjon / reise .
Er du usikker, kan du spørre et kraftdyr om å guide deg på reisen...de vet nok hva som skal renses ut osv...
klem fra meg

Anonymous
ok, takk. Skal gjøre et forsøk.

Anonymous
Jeg gjorde et forsøk med en gang. Mye grums ja.

Ble stoppet etter at jeg var ferdig med harachakra, av min hjelper. Jeg ble sterkt frarådet å ta alle chakraer på en gang

GjenopprettetMedlem
...takk for flotte tips Lie og Malaika

GjenopprettetMedlem
Jepp, mange flotte tips..
Men hva er grumset i chakraene? Hvordan ser vi at det er grums? Jeg har nå aldri prøvd meg på dette.
Er litt redd for å *gøre* for mye med dem, hehe!
Å hva gjør at vi får grums der? Dårlig energi?
GjenopprettetMedlem
Ja, Fønix...kanskje bra å ta et av gangen i begynnelsen
Etterhvert er det ok å ta alle, når du har gjort det en stund.
Du merker selv hvor mye som kommer opp, og hvor mye du orker.
Så fint at du har begynt !
Silva; grums er tunge energier...du kan merke det på forskjellige måter.
Sånn jeg ser det, er når jeg visualiserer meg hvert chakra ser jeg fargen, hvis den er mørkere(grumsete)/ ikke helt klar, da vet jeg at det er grums der...hihi .
Du behøver ikke være redd for å "gjøre" for mye med chakraene, de tiltrakker seg alle tunge/negative energier i oss, det samler seg opp på en måte. Som jeg skrev, er det kanskje lurt å ta et først, så bevege seg oppover...
Du kjenner etter når du har renset nok. Og hvor mye du vil gjøre av gangen. Det kan komme opp ting som fortrengte følelser / tanker forbundet med hvert chakra...så vær forberedt på det.
Men det er jo ikke "farlig" , bare godt å rense ut .
Det du gjør er å sende inn hvitt lys/ kjærlighets energi , så det gamle blir renset ut .
Lykke til

GjenopprettetMedlem
Jeg har så mye igjen å lære. Kan mye om litt og ser en uendelig uutforsket verden av kunnskap, metode, selvinnsikt og kulturinnsikt, urter, stein... Jeg forstår jeg kan kun lære litt, vite litt, mestre litt. Og... jeg er litt trøtt av å lære(sukk) Jeg vil vake i det allerede lærte, bruke det til noe. Livet er kort, og litt er kanskje nok. Meditasjonsteknikker er vel det neste jeg bør sette meg selv igang med. Der er det nok en uendelig fylde jeg ennå ikke har grepet. Takk for fint lærerikt innlegg Lie.
Anonymous
Ja grums kan se litt ulike ut... Vi ser det på ulike måten.
I mitt dikt skrev jeg:
Jag rensade basen, från dimmor grå
Dimma er det samme som tåke... sånn var det DEN gangen i mitt rotchakra.
Noen annen gang ser jeg noe annet... Vi har vår ege måte å se og det for man lära... med erfaring.
Bra Fönix at du lytte til din guide!
Anonymous
Nu när den har kommit upp igen och det kommer tips och funderingar:
Kanske den här tråden ska flyttas till HEALING?