Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
SEO Crawler
"teleterkji":

Nei??

Torstein??

Eg ser deg frå augne-klokke tårnet!

Berre du nemnar meg,glisar eg i munn-skjegget.

Du er min mann på jord som i jula-himmel.

Avaou-Ganeshu.(Gud)
:wub:

Ja, det var godt å høre TeleGud! Var litt bekymra for mulkt i karmaregisteret...(et par engler fløy forbi "Fint dikt, du har god tid der nede forstår vi..." ...Men nå skjønner jeg at det var nabobarna som hadde kledd seg ut.. :eusa_doh:)

"Villbjørn Ulvberg":

Its the bønner that cause that.

Takk, endelig litt forståelse, joda skal legge om kosten Villbjørn!  :innocent2:
GjenopprettetMedlem
:lol: :lol:  :lol:

(Til Ailos innlegg altså, jeg ser Torstein kom foran)
Anonymous
Ja, for torstein har slått til igjen som den crazy sjaman han er  :eusa_dance:
Anonymous
joda det heter vel  prompe, men  glemte meg litt, fordi det var det mine  barn  sa, da de  var små,  vi hadde av og til sånne egne ord vi brukte :) om mange ting, og mimrer over de nå i ettertid,  når barna er blitt voksne....
GjenopprettetMedlem
Trur pinade at æ dreste mæ tell en aldri så liten smyger eller fem under dyna i natt  :lol: :lol: :lol:

Sov godt og fis bløtt!

cenoZnork  :w00t:
Anonymous
Egentlig ville jeg sove...

Men da har jeg husket det:

"...
gal verden

alt kun et spill?

Ah ja,
hvorvor tar vi det så alvorlig da?

Hva er alvoret?"
Anonymous
"torstein":

Ja, det var godt å høre TeleGud! Var litt bekymra for mulkt i karmaregisteret...(et par engler fløy forbi "Fint dikt, du har god tid der nede forstår vi..." ...Men nå skjønner jeg at det var nabobarna som hadde kledd seg ut.. :eusa_doh:)

Æ ler mæ skakk. :lol: :lol:
Dette blir bare bedre og bedre. :biggrin: :icon_lol:
Anonymous
bare de ikke  bli de  lydløse, så ,for da fyker kjærringa ut fra soverommet :badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin:
SEO Crawler
Takk, takk! Dokker e no søt  :wub:  (spesielt dokk uten bilde  :eusa_liar:  >:(  :razz: )

Ja, det e godt å få spille ut sin galskap et sted  :respect:
Sensis [Crawler]
Men det skal ikke være altfor tallrike dikt av den sorten før jeg kjenner bismaken. 

Men det handler i denne sammenhengen også om å ta stemningen på nettstedet ned...

Jeg har også erfart at Torstein kan løfte stemningen opp ved hjelp av hverdagsspråket sitt.

Er det ikke det vi skrivere vil. Vi vil ta leserens oppmerksomhet med oss ved hjelp av uventede midler, og dit vedkommende ikke hadde kommet seg aleine.

På egen hånd.

Som i dette diktet, gjennom ord med ufyslig lukt sammen med bilder av det høyeste.

Det er altså ikke bare diktet det står på, men også timingen og settingen...

ailo
GjenopprettetMedlem
Oj, kjenner at humøret stiger (er litt moody i kveld) men nå er jeg på opptur igjen.  :wub:
SEO Crawler
Ja, du har et poeng. Skjønner det med bismaken, Alvar var ikke helt på jordet, det blir en type spisset kommunikasjon som ikke nødvendigvis treffer som den skal.
Hm.. det er vel det som gir litt av denne dragningen mot det lett aparte hos meg...en snev av risiko, linedans og timing. I teselskap med tante tenker jeg meg om før jeg drar slike dikt.

Jaja. God natt til alle!

:wub:
Anonymous
"torstein":

Tja, enhver reaksjon er vel like bra..

;) Diplomatisk, men det stemmer jo ikke. En saklig og klar kommentar er vel vanligvis bedre enn en usaklig og uforståelig?

...for jeg mener du har rett i at det er plumt og platt...det er ihvertfall en rimelig grunn til å tro at mange vil kunne oppleve det slik, undertegnede inkludert i gitt øyeblikk.

Enig, berikende å kunne se en sak fra helt forskjellige sider? Om man har råd, da...

Jeg skriver til tider ikke den høyeste poesi selv, men mye av det blir ugjenkallelig hengende i cyberspace til internett kollapser. Det forsinker muligens økningen av markedsverdien?  :lol:

På den annen side, for å være helt konsis, det er overskiften som divergerer for meget i forhold til innholdet. Rent teknisk, når man vekker folks finfølelse, ved å snakke om Gud, vekker man forventning til å ta inn de høyeste ideer, istedet... :eusa_liar:

Hvordan hadde det fungert i real life? I en barnehage? Helt klart. Ved en festlig middag? Nei. Blandt kompiser på Puben? Sikkert. På et spirituelt forum med 600 medlemmer og mange gjester? kanskje , kanskje ikke?

Men, overskriften er værst, var den i pakt med innholdet kunne man jo latt være å klikke på tråden? Kanskje bare endre den?...

Men du skrev en rasende bra artikkel på forsiden her, inspirerende, takk for den.

"- Gakk så hen, og synd ikke mer."
Anonymous
                            :eusa_pray:

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :icon_lol:  :-X
SEO Crawler
"Alvar Horst":

Synd kan de tro på som vil. Jeg er ikke blant dem
Anonymous
"torstein":

"Alvar Horst":

Synd kan de tro på som vil. Jeg er ikke blant dem

Det var ment som en spøk. Det var visst Jesus som sagde det, han var jo snekker...
GjenopprettetMedlem
Ahhh...  :lol:  :lol:  :lol:  Tenk å få en sånn respons....  :w00t:
på et så illeluktende dikt.... 41 kommentarer hittil på en kveld...
Det er det bare Torstein som klarer... :eusa_clap:  :razz:  :beer:
GjenopprettetMedlem
Jeg jobber på et dagsenter for psykisk utviklingshemmede. I dag, etter lunsjen var det latter på ett av kantinebordene, så jeg spurte hva det var de flirte av. Da var det en med Downs syndrom som svarte: Æ har ei sykkelpumpa i magen! :lol: :wub:

Mvh Stridshjelp