Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Alt jeg vil
Er å være
fri

Alt jeg vil
er å fly
fri

Alt jeg vil
er å løpe
fri

Alt jeg vil
er å puste
fri

Alt jeg vil
er å leve
fri

med gleden
GjenopprettetMedlem
  :eusa_clap: :eusa_clap:
Berusende lett og fritt  :)
GjenopprettetMedlem
Nydelig.....Du beskriver følelsen min om dagen.

Takk!  :wub:
Anonymous
:eusa_dance:
GjenopprettetMedlem
Alt jeg vil
er å gi

for min glede  :innocent2:
GjenopprettetMedlem
"Geronimo":

Alt jeg vil
er å gi

for min glede  :innocent2:

Denne støtter jeg meg til Geronimo.

Når det gjelder diktet: Kan noen være fri så lenge andre er bak murer?

Se for deg dansegulvet.. hvor mye skal det til før en er fri til å slippe seg løs når det står mennesker rundt om fanget i sine egne hindringer de gir tydelig uttrykk for med kritiske blikk og svarte tunger? (Sier mest om kritikerne selvsagt!)

Illusorisk sett kan man sikkert være fri om man aldri tar stilling til omgivelsene. Før eller siden vil det imidlertid "straffe seg" for vi er alle en del av omgivelser og vi er kun fri til å velge innenfor de forutsetninger som ligger der fra omgivelsene og fra egne tidligere valg som har ført en der en er nå. Frihet er relativt, men ønsket om å ha frihet er legitimt nok.

Best kan man nok lykkes med å finne frihet om man finner små rom der folkemeningene ikke rekker inn og man er sammen med folk som deler ens interesser der og da. Eller om man velger å finne frihet i mainstream valg som det å gå på fotballkamper for eksempel. Finnes friheten for en person i det mindre mainstream så må den kjempes for, man må tåle kritikk og man må være villig til å ofre mye for å oppnå den.

Vi er barn av vår tid og vår fortid. (Sukk! inneimellom...)
Anonymous
Takk for gleden og friheten  :wub:  :eusa_clap:
GjenopprettetMedlem
Alt jeg vil er å være Fri til å si hva jeg vil,når det trengs:Nydelig Dikt Toreau. :) :icon_biggrin: :biggrin:
Anonymous
takk takk

Neste vers kommer som et svar til tåkedis

Alt jeg vil
er å danse
fri

Og det er det du skriver om jeg vil ha vekk. De sosiale stengsler, de kroppslige stengsler, de mørke øynene som bygger store murere, men det er vi selv som bekrefter murene.
Riv ned murveggene.
Dans som om ingen ser deg!
GjenopprettetMedlem
"Tourao":

takk takk

Neste vers kommer som et svar til tåkedis

Alt jeg vil
er å danse
fri

Og det er det du skriver om jeg vil ha vekk. De sosiale stengsler, de kroppslige stengsler, de mørke øynene som bygger store murere, men det er vi selv som bekrefter murene.
Riv ned murveggene.
Dans som om ingen ser deg!

Du har så rett i at dette er veien å gå.. men prisen for å være "narr" i sosiale sammenhenger kan være svært høy for den som våger. Den som klarer å følge ditt råd her Tourao, den har en sterk ryggrad. Godt er det at det finnes slike mennesker  :icon_biggrin:
Anonymous
jeg elsker ordet : FRI... :eusa_clap: