GjenopprettetMedlem

Anonymous
"bluestorm":
Jeg er
den jeg er
det er alt for meg
det er mitt hjertes begjær
min sjels bestemmelse
Jeg har nøkkelen til mitt høyeste potensiale
jeg er yppersteprestinnen for min egen sjelsevolusjon
alle mine liv har ledet meg til dette
hvor programmeringen skjer fra høyeste nivå
fra gud i meg
Bare dette
er nok
til å ta pusten ifra meg
(inspirert av davids fantastiske tilbud)
¨
Det fine med inspirasjonen på et eller annet nivå selv om det var som motsvar var at du kunne si dette til deg selv - det er jo det også jeg fikk som a-ha opplevelse om at det jeg kommer med vil tiltrekke de mennesker som er ment å tiltrekke ang det jeg har å bidra med og det vil bli bøker og det ene og det andre. Og jeg har tenkt å lage en skikkelig norsk hjemmeside hvor informasjon om Melchizedek-ordenen og mye mer vil ligge til grunn for å vite mer om å være klar for høyere bevissthetsnivåer,som det er snakk om her. Og kanalisere mer i riktige forum - som tiltrekker mennesker som er åpen for det jeg kommer med og ikke minst forstår det "språket" jeg uttrykker meg på - et Universellt språk som vi har erfart i tidligere liv og det er bare å hente det tilbake når man tiltrekkes av det og er klar for det.
Men så kommer et interessant spørsmål til Bluestorm, vet du virkelig hvordan du skal gjøre det du skriver?Er du klar for det nå eller avventer du å hente tilbake dine ypperste-prest visdom og kunnskap fra tidligere liv på diverse steder? Om noen går seg fast og ikke finner veien ut av Universets labyrinth så kan jeg videreformidle informasjon. Jeg har bra oversikt i Universets spirituelle labyrinth. Jeg skal tiltrekke dem som ønsker å få veiledning og dem som gir meg veiledning samtidig.
Anonymous
"Bjørnedanser":
"Melchizedek":
Det ligger endel frykt og proijsering av negativ ego i bildet når man konfronterer det jeg kommer med av informasjon om Melchizedek
(en vakker dag vil alle dere her inne erkjenne at det er den høyeste spirituelle orden man kan få tilgang til her på Jorden, i vår galakse og dette Univers - som Maya-prestene,Inka-prestene,store sjamaner verden over,det gamle Egypt prester,Druide-prester osv osv osv...men alle har jo nøkler til å følge sitt fulle potensialet. Jeg har også kjent på den enorme frykten og det ene og det andre. Jeg kan se det i andre og jeg kan se det i meg selv. Tilbudet mitt er av både mental,psykologisk,fysisk og spirituell art. Bluestorm er inne på noe. 
Jeg kan ikke se hvor frykten er.
Og jeg gidder ikke lese mellom linjene og bak det du skriver. Hadde du fortalt med klar tale, så hadde du nok vært enklere å forstå.
Og nei, jeg tror ikke noe på dette om denne høyeste spirituelle ordenen.
Alt jeg vil, er å bli ett med jordens støv!
Takk Bluestorm for diktet!
Fint at du vet hva du vil. Det jeg kommer med skal jeg bruke mer riktige forum å tiltrekke dem som er åpen for det jeg kommer med.
Anonymous
"Aventura":
Det jeg ikke forstår er hvorfor er det så viktig for deg, Melchizedek, å overbevise at din sannhet også burde være
vår sannhet. Og alt preket om at du er på et høyere nivå en resten av oss.... Bare det får meg til å skygge banen...
Vi har hver vår sannhet.... like mange sannheter som det finns individer... Kan du ikke la det være med det....
Takk for diktet, Bluestorm. ;)
Det det handler om er at jeg vil tiltrekke meg de energier og mennesker som er åpen for det jeg kommer med og skal bruke mer energi på det. Og jeg snakker utifra mine høyere deler av meg selv - fragmenter av det - som også er fragmenter av ditt høyere Selv og alle andres. Og har behov for å uttrykke,skape og kanalisere endel tanker og erfaringer i bøker og på en mer spesialisert norsk hjemmeside. Det kommer og for dem som føler seg tiltrukket til å vite mer så vil de få svar.
Jeg har nå nylig tiltrukket meg et vakkert bilde av endel forfedre og fjell som venter på meg i et fjell(skal jo til Sedona nå snart) - og kjøpte det. Et av de sterkeste portal-åpnings(til andre dimensjoner - koder i vår bevissthet) jeg har erfart som bilde. En veldig dyktig og klarsynt kanal det der som snakker samme språk og jeg overfører det jeg vil uttrykke meg og sånt til andre forum - inkl en hjemmeside jeg vil skape - som er enda mer spesialisert en den jeg har nå på Myspace. Og prøver å skape en bok(og flere bøker etterhvert).
Anonymous
"Silva":
Jeg må bare nevne at disse *kode* greiene minner meg om spill! Dataspill.
Jeg er nemlig en jækel på å jukse med juksekoder. Jeg har nemlig ikke tålmodighet
til å lete etter alle svarene selv. Det er altfor spennende og jeg vil fort frem
til sluttspillet. Jeg vet jeg går tapt
spillets lære, men det tar jeg ikke hensyn til. For spillet er ikke så viktig for meg.
Når det gjelder å gå livets vei, kunne det aldri falle meg inn å bruke koder.
Jeg vil ikke gå glipp av så mye som et støvkorn av de utfordringer og gleder
jeg møter. Ting som må løses, ting som skal samles inn som informasjon, lære, nyttige
symboler og redskaper. Det er fordi livets vei er veldig viktig for meg.
(Mulig jeg har missforstått dette med koder
, men jeg forbinder det med å lære ting hurtigst mulig!)
Så med dette applauderer jeg og følger Bluestorms eksempel!

Når en er vant med å være på veldig høye bevissthetsnivåer - får smaken av det og integrerer det så får man opp koder iform av portalåpninger - symboler som har med disse bevissthetsnivåene...........koder er et vanlig Universellt språk. Det er vanlig i telepati på mange områder. Å integrere tidligere liv-koder hvor man var vant med høyere former for bevissthetsnivåer - i dette livet er min oppgave å formidle budskapet til siden jeg kan verifisere det jeg erfarer noenlunde. For dem som er mer interessert så skaper jeg som sagt flere ting inkl mer spesialisert hjemmeside og skal begynne på bokprosjekter og andre prosjekter. Jeg vil formidle og uttrykke det jeg har i mitt sinn og hjerte som noen vil føle seg veldig tiltrukket til. En bok som snakker om dette,Silva er Ørnen og Kondoren. Om du er nysgjerrig å forstå mer angående hva jeg skriver og har skrevet på forumet ang Universelle koder,symboler og språk så er den boken av Jonette Crowley å anbefale. Det er en sånn helhet og allsidighet i det hun erfarer og formidler. Hun snakker samme språk som det min sjel gjør for å si det på den måten. Jeg forstår henne veldig godt. Og hun inspirer meg til å skape noe lignende prosjekter.
Anonymous
"bluestorm":
David, jeg gjør ikke narr, men jeg opplever det som et gedigent feilskjær.
Jeg trenger hverken deg eller andre til å verifisere tekster. Det gjør jeg selv, og jeg regner med at andre gjør det også.
Kan det ikke være slik, at de nøkler du har fått, dem er til deg selv først og fremst?
Det er til meg selv og til dem som føler seg tiltrukket til å bli veiledet videre til høyere former for bevissthetsnivåer. En sjel vil automatisk merke at jeg har noe å bidra med oftere nå og det skjedde nå nylig ang det jeg forklarte om at nå kjøpte jeg et dimensjonsportal-bilde som er av en annen verden og som jeg skal integrere i min bevissthet og noe som venter meg mer. Så de som er klar for å leke og jobbe på høyere bevissthetsnivåer som alle høyere presteskap fra gamle sivilisasjoner i andre epoker her på Jorden erfarte vil tiltrekkes meg. Jeg tiltrekkes av visse sjeler og har gjort det hittil i dette livet. Du tiltrekkes av de lærere,mennesker og kilder som er ment for deg. Så budskapet er å forstå essensen i det jeg skrev og jeg ser det nå også mer klart pga fruktbar debatt her. Og så skal jeg kanalisere det jeg erfarer og vet om det ene og det andre i form av bøker og på en mer spesialisert hjemmeside. Og vil tiltrekke meg de jeg er ment å tiltrekke. Det er det som er poenget. Meningen er ikke å tiltrekke dem som ikke føler at det er noe for dem. Men fint å diskutere om det likevel da.

GjenopprettetMedlem
Det ante meg at Melchizedek omtrent ville overta denne tråden. Jeg har jo nærmest bedt om det, så det er ok.
Melch., du sier:
"Men så kommer et interessant spørsmål til Bluestorm, vet du virkelig hvordan du skal gjøre det du skriver?Er du klar for det nå eller avventer du å hente tilbake dine ypperste-prest visdom og kunnskap fra tidligere liv på diverse steder? Om noen går seg fast og ikke finner veien ut av Universets labyrinth så kan jeg videreformidle informasjon. Jeg har bra oversikt i Universets spirituelle labyrinth."
Ehhhh....hehe
Det handler ikke om det, om å gjøre noe. Jeg prøvde å uttrykke noe som er i min bevissthet.
Du er standhaftig, det skal du ha. Men for å kunne hjelpe folk, er det viktig å lære noe om når man skal snakke og når man skal tie.
Jeg ønsker deg lykke til med din egen webside. Den kan folk besøke som har spesiell interesse av dette tema.
GjenopprettetMedlem
"Melchizedek":
Takk for at du ønsker meg lykke til. Jeg har en trang til å røske opp i andre sin bevissthet og se på hva de vil egentlig...
Og da er alle mulige spørsmål mulig.....det er bare en uskyldig greie - du må gjøre det du føler deg tiltrukket helt klart. Men jeg er ikke sånn ute i virkeligheten. På internett kan jeg virkelig røske litt på i det ene og det andre for å observere andres uttrykk og reaksjoner. Interessant og lærerrikt. 
Så du er bevisst anderledes på internett enn i det naturlige? Du provoserer som et verktøy?
Dette mediet er ikke virkeligheten?
Greit.
GjenopprettetMedlem
heh

GjenopprettetMedlem
Den er god, David (jeg liker det navnet mye bedre)!

Alltid mer å lære, det er reisen i livet.

Anonymous
Et fint dikt var det iallefall, bluestorm! :icon_biggrin:
GjenopprettetMedlem
Oppstegne eller nedsegne mestre eller hva man enn måtte kalle dauinger i den der klubben for,
-ingen av dem har gitt meg noe, i så fall har de glemt å presentere seg...
Som Bluestorm sier, bare jeg har nøkkelen til meg -og det er en ny for hver dag...
Meget bra dikt

GjenopprettetMedlem
Ka i alle daga, treng man passord

GjenopprettetMedlem
Jeg føler nå det er riktig å spørre deg om dette Melch....
Dette du skriver om virker så enkelt, og en smule glamorøst. Og dette er ingen kritkk...jeg respekterer din tro på dette, jeg har heller ikke tenkt å nøre opp en stor diskusjon...men jeg ønsker å spørre om en ting.
Å oppnå høyere form for bevisshetsnivåer er vel noe de fleste kanskje ønsker

Derfor spør jeg deg....
Å oppnå slike opphøyde dimensjoner er ikke gjort i en smal vending. Dette er noe min erfaring og intuisjon mener. Man skal ha vært igjennom ganske mange prosesser, om ikke liv for å oppnå dette. Ellers ville vi vel alle vært opphøyde mestre nå?
Du sier du tiltrekker deg de som er klar for dette. Men hva med de som kanskje IKKE er klar for å ta i mot dette...men som ønsker å komme i kontakt med disse høye energiene likevel? Du får det nemlig til å høres veldig enkelt ut. Hva med de? I værste fall kan vel dette være direkte skadelig? Å få tilgang til alt dette opphøyde uten å ha gjort klar kropp, sinn og sjel for å ta i mot/åpne for dette?
Jeg personlig mener at man skal gå den naturlige veien...av respekt for mine egne ånder og de som blir sendt meg der jeg trenger de, å ikke oppsåke dem eller en kraft man ikke er klar for!
Anonymous
Å oppnå høyere form for bevisshetsnivåer er vel noe de fleste kanskje ønsker
Derfor spør jeg deg....
Å oppnå slike opphøyde dimensjoner er ikke gjort i en smal vending. Dette er noe min erfaring og intuisjon mener. Man skal ha vært igjennom ganske mange prosesser, om ikke liv for å oppnå dette. Ellers ville vi vel alle vært opphøyde mestre nå?
Ja, en skal igjennom mange liv og prosesser. Og det handler om å hente tilbake som jeg har sagt endel erfaringsmaterialet fra da en var vant med høyere bevissthetsnivåer i gamle sivilisasjoner,som jeg vil forklare mer i fremtidige bøker for dem som ønsker å lese om dem og tiltrekkes dem.
Du sier du tiltrekker deg de som er klar for dette. Men hva med de som kanskje IKKE er klar for å ta i mot dette...men som ønsker å komme i kontakt med disse høye energiene likevel? Du får det nemlig til å høres veldig enkelt ut. Hva med de? I værste fall kan vel dette være direkte skadelig? Å få tilgang til alt dette opphøyde uten å ha gjort klar kropp, sinn og sjel for å ta i mot/åpne for dette?
En vil være moden for det man skal være moden for. Hovednøkkelen er å være mest mulig integrert på alle nivåer av en selv da. Som en lærer sa det så fint angående hva oppstegne mestre sier om "Ascension" - de er ikke opptatt av Ascension(oppstigning til høyere bevissthetsnivåer - frekvenser) - men INTEGRERT oppstigning. Ta alle sider på alvor som negativ ego påvirker oss - emosjonskropp - fysisk kropp - mentalkropp - spirituell kropp. Å være mester over alle tanker,følelser og kropp. Å være skapende her og ikke i andre sfærer når man er her. Men å integrere endel dimensjoner i seg. Det handler om å hente tilbake kunnskap,erfaringsmateriale og visdom man hadde som høyere prest i diverse gamle sivilisasjoner som jeg har nevnt. Det er en av hovednøklene og man vil kjenne etter når man er klar for dette. Det har jeg ikke merket før i slutten av ifjor....det tok ca 34 år før jeg erkjente at nå er jeg klar for det. Og følger den type utdanning.
Jeg personlig mener at man skal gå den naturlige veien...av respekt for mine egne ånder og de som blir sendt meg der jeg trenger de, å ikke oppsåke dem eller en kraft man ikke er klar for!
Man tiltrekker også de lærere,guider,mestre,engler osv når man er klar for dem. Det nivået man er på her og nå vil tiltrekke visse lærere og guider fra åndeverdenen - eller i andre dimensjoner. Jeg kommer til å jobbe med å skrive bøker i fremtiden om hvordan Melchizedek-ordenen fungerer og alt det jeg sier i mer utdypende form. Det er så mange ting å tenke på i slik sammenheng og utdanning at det må sees på som en helhet. Og jeg brenner for å gi informasjon mer utdypende i fremtidige bøker. En stor utfordring - og også å leve etter det selv og erfare. Jeg har hentet tilbake noe koder,maler og så er det bare opp til meg selv å fortsette i det sporet. Man kan be til Gud,engler,mestre,guider osv....uansett hvem det er i Universet - det man sender får man mangedobbelt tilbake......det er ikke noe galt i det som jeg ser det som. Det samme med å kjenne på sin gudommelige storhet og leve etter den type blåkopi som vi alle besitter av. En får gjøre det man tiltrekkes av og blir veiledet til. Sjamanisme har vært nyttig for meg fordi det har ført til at jeg har blitt bedre jordet og forankret og åpnet opp for den veien som er ment for meg.
GjenopprettetMedlem
Ok, folkens. Denne tråden startet med et dikt...
La oss holde oss til det!
Kommer det mer nå om Melchizedek, oppstegne mestere ol, vil denne tråden bli stengt.
IL GjenopprettetMedlem
Jeg har tillit til meg selv. Jeg har tillit til mine medmennesker. Jeg er ikke bekymret verken for meg selv eller mine medmennesker. Jeg har tillit til det som skjer, skjer av en mening. Vi mennesker vibrerer alle på forskjellige frekvenser tilknyttet vår bevissthet og vår kjærlighetskraft. Vår kjærlighetskraft er vår forbindelse til vår sjel. Hvor all hjertevarme, ydmykhet og respekt finnes. Når man leser hverandres innlegg her inne reagerer vi alle forskjellige. Den som skriver har en rolle. Den som leser har en rolle.
Når man skriver fra sjelen og hjertet vil man gjenkjenne kjærlighetskraften. Man vil bli oppløftet. Man vil merke kjærlighetsfrekvensene på en positiv og sterk måte. Når en deler fra sitt hjerte vil mange mennesker dele tilbake. Nettopp på grunn av at man reagerer på sjelens kjærlighet og hjertes rene kraft. Vi gjenkjenner sjelens språk. Kjærligheten oss i mellom.
Jeg spurte meg selv. Hva er jeg? Jeg er tillit. Jeg er kraft. Jeg er visdom. Jeg spurte sjelen min. Svaret var: Du er kjærlighet. Det du ser i andre ser du også i deg selv. Skjønner du? Når du reagerer enten positivt eller negativt på noe, hva slags sider ved deg selv trenger oppmerksomhet? Hvis du kunne velge mellom å være deg selv eller en annen, hvem ville du ha vært? La si at du kunne ha valgt å bli Jesus ville du ha tatt det valget? Jeg er den jeg er her og nå. Å ha tillit til meg selv betyr for meg at jeg tenker ikke utvikling men at jeg allerede er utvikling ved å skrive de ord jeg nå gjør. Ved å lytte til mitt hjerte, ved å lytte til min intuisjon vet jeg at veien er åpen for meg. Jeg tenker ikke på hva jeg vil bli. Jeg tenker på hva jeg allerede er. Ved å lytte til hjertet vet jeg også hva som vil komme. Bilder fra hjertet kommer til mitt indre blikk. Jeg aksepterer i nuet og har tillit til at det skjer når det skal. Jeg tenker ikke på koder til økt bevissthet, da jeg vet at alle svar jeg trenger nå har jeg allerede tilgang på. Jeg er informasjon. Jeg er min egen kanal og jeg er kanal for andre på samme måte som at alle mennesker jeg treffer er kanaler for meg.
Fremtiden er her og nå ved å ha tillit til nuet og de valgene jeg tar. Å ta ansvar for meg selv er det største ønsket sjelen har for meg. Ved å ta ansvar for meg selv viser jeg også at jeg har tillit til andre mennesker. Jeg løper ikke fra dem heller ikke mot dem. Men møter dem med et åpent sinn og respekt.
Jeg overbeviser ikke andre om hvem jeg er, da jeg vet at vi alle er forskjellige, men likevel like, da vi har sjelens kraft og universets tilhørighet i oss. Jeg kan vite hva som er best for meg, men jeg kan ikke vite hva som er best for andre. Å snakke om meg selv, det er det beste jeg kan gjøre for å skape tanker og muligheter for andre mennesker.
Å snakke til andre om hvilke veier som er best å gå er å tale fra sinnet. Sinnet gjør erfaringer, mens i hjertet har vi fasiten. I sinnet ligger utfordringer. Og de skal vi selvsagt ha. Hver utfordring har flere sannheter. I hjertet er min sanne energi og kraft. Sinnet påvirker meg selvsagt og det er livet det også. Å kombinere sinnet og hjertet er det jeg gjør.
Jeg er et menneske, men jeg er også noe mer. Jeg er en sjel med forbindelse til vår kjære moder jord, til dere vakre medmennesker, til vår sanne Gud og til vårt unike stjerneunivers.
Å gjøre alt enkelt i nuet er en sann utfordring, da mange mennesker streber etter fremtiden. Strebe etter å bli noe man allerede er. Er det å strebe etter fremtiden det samme som å ikke ha tillit til det som skjer i livene våre? Ønsker vi å være en annen en den vi er? Er det derfor vi haster fremover? Å rangere har aldri vært positivt. Det skaper konflikter og konflikter er roten til sinnets utfordringer. Noen tanker fra mitt enkle sinn.
Sinnet er komplisert. Sinnet vil ofte være noe annet enn hjertes sanne kraft. Å gjenforene hjertet med sinnet er sjelens store ønske, da vi vil tale menneskets sanne språk. Et språk som handler om gjensidig respekt og kjærlighet. Leser du noe du er uenig i kan det gjøres på to måter. Den ene måten er sinnets vei og den andre er hjertes vei. Sinnet reagerer ofte på en litt nedlatende måte og viser mangel på respekt mens hjertet utforsker og bruker sinnet til å stille reflekterende spørsmål tilbake. Det er kjærlighet og respekt. Det er den store forskjellen på hjertet og sinnets funksjoner. Sinnet er fastlåste mønstre mens hjertet alltid ser håp og muligheter. For hver gang man gir slipp på en av sinnets mange funksjoner jo nærmere kommer man hjertet og sjelen. Det skjer for mange uten at en er klar over det. Man behøver verken titler eller diplomer for å få bekreftet sin sanne eksistens av sjelskraft og universell tilhørighet. Hvorfor bli en mester når man bare kan si jeg er den jeg er og være stolt av det? Igjen noen tanker fra mitt enkle sinn.
Jeg tipper at mange av dere ofte har sett opp mot stjernene. Er det ikke et vakkert bilde dere ser? Jeg tenker at det vi ser er vårt indre speilbilde. Det jeg ser smiler tilbake. Bildet hilser min sjel. Min åndelige og universelle kraft som smelter sammen. Vår guddommelighet.
Vi er alt. Vi er nuet. Vi er fremtiden. Vi er den vi er og ingen andre enn oss selv kan forandre på det. Det er egentlig enkelt, men likevel ganske komplisert.
Lenge leve åpenhet og frihet til å la sinnet og hjertet få gå hand i hand.
Vi er jo på jorden for hverandre. Hvorfor lukke muligheter?
Livet er herlig dere!
Maxius