Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg fjernet den. Siden det ikke var noen svar, anser jeg det som ok. Ingen tomme hull.
GjenopprettetMedlem
"bluestorm":
Jeg fjernet den. Siden det ikke var noen svar, anser jeg det som ok. Ingen tomme hull.
Min link til "
Hjertets rop" fra i ettermiddag, til nattens lesing, er nå et tomt skall ...
Ikke mange treff på dette uttrykket; her er ett av de få, med den merkelige tittelen "
Hekstisk kjærlighet":
http://www.nrk.no/programmer/radio/anda ... 94479.htmlGjenopprettetMedlem
Så är det ibland; att man allene ska stå
Fjerne ei dikt, for att inga svar du få
Dikten forteller, vi leser og tenker
Att få zero svar; ingen dikt det senker
Om nån dag, uke eller så
Kanskje en sjel, trengt läsa den då
Jag har också tänkt likedan
att få svar - man är liksom van
Men det är egot som trenger svar
Låt dina dikter nu stå kvar!

GjenopprettetMedlem
Ska tillägga Bluestorm;
Jag t.ex. - jag läser dikter, men jag svarar inte så ofta numer. Det beror inte på diktens kvalitet, utan på att jag "håller mig på mattan", då jag bestämt mig för att inte vara "överdrivet aktiv", you know... Ibland ser man inte heller dikten med en gång...
I hål ryms det mycket

Anonymous
Jeg leste diktet og ble dypt berørt,
kanskje for sterkt,
for jeg greide ikke skrive noen kommentar,
selv om det var det jeg ønsket mest av alt.
Dine dikt snakker alltid til meg,
dypt inni meg finner de gjenklang,
hjertet mitt skjelver,
en ørliten vibrasjon,
og du hjelper meg ufattelig mye,
med dine vakre, vemodige ord.
Stor klem til deg, skjønne blå kvinne,
som synger slik at hjertet mitt
åpner seg, for deg og meg selv.
Anonymous
Litle fuglen på kvist
du syng så sårt
ei skjelving for over bringa
eg høyrde og såg
så vandra eg vidare
gløymde alt for ei stund
til du dukka opp att
og eg forsto
at ditt hjarteskrik
ut i tomme lufta
trengte eit anna hjarta
å syngja til
smerta fekk ikkje lindring
i einsemd
Då kjende eg
at eg hadde vore alt for sein
med å gje deg
mi hand
slik at du
hadde noko å gripa om
for at sorga
skulle få eit
åpnare rom
å leva i
bli teke i mot
og kanskje finna
ei lita sjelebot
Eg be om orsak for eit litt stotrande nynorsk,
men det var desse orda som ville fram.
GjenopprettetMedlem
Jeg syntes diktet var veldig fint, det snakket til meg, og jeg kjennte meg igjen.
Det var modigt å legge inn det
Takk for at jeg fikk lese det!

GjenopprettetMedlem
Å, kjære vakre vene dere. Det er da helt utrolig å få kommentarer etter at det er fjernet.
Men dere har misforstått litt, ser det ut som. Jeg tok det ikke bort fordi ingen hadde svart.
Så hårsår er jeg da ikke, hehe. Men, fordi det ikke var noen kommentarer ennå, så syns jeg at jeg kunne fjerne det, uten at kommentarene ble stående i løse luften.
Det gleder meg at dere likte diktet. Det var en impulsiv handling gjort i en frykt som viste seg å være grunnløs.
Derfor tok jeg det bort. Det føltes litt nakent også.
Men tusen hjertelig takk for fine tilbakemeldinger på det dere har lest.
Jeg er glad i dere, skjønne folk.
GjenopprettetMedlem
Shri, du skjønne. Din medfølelse rører meg dypt. Takk for dine vakre dikt som svar til meg.
Derfor vil jeg si at jeg har det fint nå. Tusen takk.
GjenopprettetMedlem
Jeg syns også diktet var veldig vakkert, og som shri sier, så traff det noe sårt. Jeg hadde ikke ord for å svare noe. Jeg tror nok at mange leser dikt og setter stor pris på dem uten å svare. Noen ganger leser jeg gamle dikt også, eller søker på ord, så da er det godt å kunne finne dikt som tidligere er lagt inn.
Hva gjør vi nå da? Denne tråden er jo i hvertfall meningsløs uten noe dikt foran. Kan du ikke skrive det inn igjen.....
Mvh Stridshjelp
psbot [Picsearch]
æ syns ikke tråden e meningsløs. Skulle gjerne lest diktet, men forstår at det e forsent. Alt som kommer i etterkant e like viktig å ta med seg.
GjenopprettetMedlem
"heididi":
æ syns ikke tråden e meningsløs. Skulle gjerne lest diktet, men forstår at det e forsent. Alt som kommer i etterkant e like viktig å ta med seg.
Enig!
GjenopprettetMedlem
"Stridshjelp":
Hva gjør vi nå da? Denne tråden er jo i hvertfall meningsløs uten noe dikt foran. Kan du ikke skrive det inn igjen.....
Mvh Stridshjelp
Kjære Stridshjelp, jeg kan desverre ikke skrive det inn igjen, for jeg har ikke tatt vare på diktet. Det kom spontant, og forsvant like spontant.
Jeg sukker litt for meg selv, for når jeg prøver å forsvinne, så får jeg oppmerksomhet. Og det er jo en pussig ironi.
Det er kun én grunn til at jeg fjernet det, og det er at jeg ikke ønsket det her, likevel.
Jeg må gjenta: jeg gjorde det ikke fordi jeg ikke hadde fått svar! Det var jo gått ganske kort tid siden jeg la det inn, så jeg syns det var trygt å ta det bort. men så feil kan man ta...

Jeg svarer heller ikke på alle dikt jeg leser, selv om de treffer noe i meg.
Personlig ville jeg ønsket å fjerne innlegget, men det er jo ikke mulig, så da må det stå et tomt hull.
Men siden ingen hadde kommentert, så syns jeg altså at det var ok å ta det bort..
At det likevel skulle bli interessant, slik Heididi sier, og Gunilla samtykker i, blir som en slags uventet bonus, eller vinkling på det hele. Takk til dere.
PS. Denne tråden må gjerne fjernes, for min del.
GjenopprettetMedlem
Det virker for meg som noen syns det blei en interessant diskusjon rundt dette temaet, og at de vil at det skal stå her, så jeg gjør ikke noe med dette.
Men det var nå et fint dikt.....
Det er jo andre som har redigert og sletta innlegg før,så det er ikke noe nytt. Det er også en rettighet syns jeg å få lov til å skifte mening. Et tips: Det går an å sende en PM til en moderator og drøfte om en tråd eller et innlegg som man selv har skrevet kan slettes av moderator. Noen ganger gjør vi det, andre ganger må det diskuteres.
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
"bluestorm":
PS. Denne tråden må gjerne fjernes, for min del.
"Stridshjelp":
Det virker for meg som noen syns det blei en interessant diskusjon rundt dette temaet, og at de vil at det skal stå her, så jeg gjør ikke noe med dette.
Jeg er enig med Stridshjelp her. Du "Bluestorm" eier ditt dikt, men du eier ikke kommentarene som diktet har utløst, som alle var meget positive og anerkjennende, og for mitt vedkommende inneholdt en link til et nettsted med liknende innhold, så etter min mening bør tråden bevares så lenge Sjamansonen eksisterer. Amen.
GjenopprettetMedlem
Da sier jeg også amen. Jeg mener ikke å eie noe annet enn mitt eget dikt.
Det er jo en bemerkelsesverdighet at dette diktet som ikke er her, har fått mer oppmerksomhet enn de andre diktene mine. Snåle greier.

GjenopprettetMedlem
"bluestorm":
Da sier jeg også amen. Jeg mener ikke å eie noe annet enn mitt eget dikt.
http://sjaman.com/component/option,com_ ... 0#msg79660
Men kommentarene er ikke tapt ...
GjenopprettetMedlem
"bluestorm":
Det er jo en bemerkelsesverdighet at dette diktet som ikke er her, har fått mer oppmerksomhet enn de andre diktene mine. Snåle greier.

Det viser at evigheten oppmerksommer alt, sjøl om det ikke kommer synlig til uttrykk ...
GjenopprettetMedlem
"shri":
Litle fuglen på kvist
du syng så sårt
ei skjelving for over bringa
eg høyrde og såg
så vandra eg vidare
gløymde alt for ei stund
til du dukka opp att
og eg forsto
at ditt hjarteskrik
ut i tomme lufta
trengte eit anna hjarta
å syngja til
smerta fekk ikkje lindring
i einsemd
Då kjende eg
at eg hadde vore alt for sein
med å gje deg
mi hand
slik at du
hadde noko å gripa om
for at sorga
skulle få eit
åpnare rom
å leva i
bli teke i mot
og kanskje finna
ei lita sjelebot
Fra Kongens København sendes een Hiilsen til Christiania og Nordens Paris.
Dette Sprog synes mig vakkert, selv om det nu igge er Dansk ...
Anonymous
Hamskifte
Den lille fugl
flyver høyt i luften
helt til Kongens have
hvor rosene er røde, fiolene er blå
og nattergalen synger
for de døve
til alle hjerter gleder seg
fylt til randen
svulmede af kærlighed
GjenopprettetMedlem
Jeg syns dette er en
svært viktig tråd!
Den viser oss på to ting (blant annet).
Dels at "Underbart er kort" som det pleier å sies.
Men viktigst som jeg ser det og det som kan lære oss veldig mye, vi som skriver og deler her på sonen.
Selv om du ikke får noen kommentar på det du har skrevet kan det ha gitt mange andre noe eller mye!!
Visdom...
ikke bli lei hvis kommentarene ikke kommer. Det kan faktisk ha sin grunn i at det du skrev var veldig bra.
Anonymous
Let our Love flow
with the wave
into the endless ocean
Let our Love fly
high with the wind
into the sky of eternity
Let our Love burn with heat
like a flame
eating up all our
sorrow and distress
Let our Love make the flowers grow
up from the earth
with roots deep gounded
in the mould
Amen
This is the healing from high aboveGjenopprettetMedlem
Dette er blitt så vakkert at jeg gir meg ende over.
Jeg finner ikke ord, for i min verden får alt dette en spesiell betyning.
For det første får jeg nok en gang bekreftet viktigheten av å dele det som ligger i hjertet.
Det skaper alltid vibrasjoner som sprer seg.
Shri, det var et nydelig dikt fra det høye. Takk.
Anonymous
Takk selv du Bluestorm,
den store forløser
Ja, beretningene om våre reiser gjennom våre liv, ute i sonen, vever seg inn i hverandre.
Selv om det noen ganger treffer oss hardt og sender oss ned i mørke,
er den veven så vidunderlig magisk at den gir oss healing fra det høyeste.
Lys og mørke går hånd i hånd.