Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Det skjer så mye omkring i verden. Krig, ødeleggelser, mishandlinger, mord, voldtekter, sult osv. Barn som lider. Dyr som lider. Jeg blir knust over å høre slikt.
Jeg føler meg maktesløs og jeg har det enormt vondt over for dem som lider.
Hvor har kjærligheten, omtanken og respekten for andre tatt veien?
En kveld var jeg helt fortvilet over alt det som skjer, og stilte meg det spørsmålet flere ganger, om hvor kjærligheten er hen. Hvor har den tatt veien?
Om natten drømte jeg at en stemme sa at nå skulle jeg gå bak, det som var bak. Jeg roterte sakte rundt, før jeg plutselig raste igjennom en mørk tunnel i et vanvittig tempo. Rundt kroppen min gnistret det av grønne, blå og hvite lysglimt.
Jeg kunne øke, eller senke farten, ettersom jeg selv ville, og jeg frydet meg som et barn ved å prøve meg frem.
Det neste som skjedde var at jeg stod på kjøkkenet sammen med en tidligere kjæreste, og vi laget mat sammen.
Jeg spurte om han var sammen med noen for tiden, og han nikket bekreftende til det.
“Hva heter hun“? Spurte jeg.
“Ulven“, svarte han.
Jeg brøt merkelig nok ut i latter av svaret hans. Jeg lo til jeg nesten fikk vondt i magen.
“Hun kan da vel ikke hete ulven”, hikstet jeg frem.
“ Jo da, hun heter ulven“, sa han bestemt.
Jeg tok ham med meg inn på stuen, der jeg har et steinbilde av ulven, hengende på veggen.
Der kan du se, hvor glad jeg er i ulven, sa jeg til ham, mens jeg pekte på bildet.
Mens vi ble stående og betrakte bildet, hørte jeg en stemme si: (Ulvens stemme, kanskje?) “Du lurer på hvor kjærligheten har tatt veien. Du vil vite hva kjærlighet er. Du skal få svar på det”
Stemmen gjentok dette flere ganger. Så ble det stille. Jeg ventet i spenning på svaret, som jeg regnet med ville komme. Men det skjedde ikke.
GjenopprettetMedlem
Spennende å lese for du skriver godt
Kanskje skal svaret komme i "virkeligheten", ikke i drømmen? Og det kan være skikkelig fint om det vises på en slik måte

GjenopprettetMedlem
"KviteUlv":
Kanskje skal svaret komme i "virkeligheten", ikke i drømmen? Og det kan være skikkelig fint om det vises på en slik måte 
Jeg er enig med deg i at det ville vært fint.

GjenopprettetMedlem
Flott drøm Jeg er virkelig glad jeg fant igjen dette forumet, for noen gullkorn som dere poster her.
Jeg leste over inlegget ditt og tenkte litt, og her har jeg et lite forslag til deg på tolkning.
Angående ekskjæresten. Jeg tror vi møter mennesker i livet som er viktige for oss, for å lære av. For å utvikle oss. Kjærester, de er virkelig spesielle for oss, mennesker som vi har en slags lik energi sammen med.
Jeg tror eksen din lærer deg noe i denne drømmen. Jeg tror kansje ulven har noe med døden å gjøre. Ulven, et negativt laddet navn, noe skremmende men vakkert blant oss mennesker. I døden ser vi kjærligheten, og vi får svarene. At det ikke er slutten.
Det var bare mine tanker om den fine drømmen din, ikke nødvendigvis sannheten
GjenopprettetMedlem
I går tenkte jeg en del på ekskjæresten, og mens jeg gjorde det, fikk jeg brått et syn av ulven.
Det var derfor litt pussig å gå inn på sonen nå, og lese din kommentar under drømmen min. Den drømmen hadde jeg helt glemt av.
Jepp, kjærester kan være spesielle, og denne ekskjæresten var veldig spesiell for meg.
"luume":
I døden ser vi kjærligheten, og vi får svarene. At det ikke er slutten.
Kunne du forklare litt nærmere hva du mener?
GjenopprettetMedlem
"Tullsjura":
I går tenkte jeg en del på ekskjæresten, og mens jeg gjorde det, fikk jeg brått et syn av ulven.
Det var derfor litt pussig å gå inn på sonen nå, og lese din kommentar under drømmen min. Den drømmen hadde jeg helt glemt av.
Jepp, kjærester kan være spesielle, og denne ekskjæresten var veldig spesiell for meg.
"luume":
I døden ser vi kjærligheten, og vi får svarene. At det ikke er slutten.
Kunne du forklare litt nærmere hva du mener?
Dette går litt inn på mine tanker om døden da, som ikke nødvendigvis er riktig for andre, men det er riktig for meg Jeg tror at døden er en dør som åpnest, en slags passasje,en fortsettelse, og at vi blir møtt av en fullstendig ren kjærlighet der, og en forståelse for livet, og for menneskene. Og at ulven representerer døden, eller det som venter oss på den andre siden.
Det er egentlig ganske humoristisk og veldig menneskelig det å kalle døden, eller kjærligheten som venter oss der, for ulven. Jeg får liksom følelsen av at noen prøver å lære deg noe på en måte som de venter at vi som folk skal forstå hihi.
GjenopprettetMedlem
Ok, takk, nå skjønner jeg det bedre Det er fine tanker du har.
Jeg synes mange ganger det er vanskelig å forholde seg til kjærligheten, livet og menneskene.
Men jeg har så smått begynt å ta tak i det, og jobbe med det. Mye å lære og en lang vei å gå.