Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Drømmen starter med at jeg er på en fjellvidde. Jeg er der ilag med en man i 50- 60 årene. Ikke helt sikker på vem denne mannen er. Vi er der for å gjete dyr, dyrene er sau eller rein, får aldrig et klart bilde av dem. Vi står attmed en hytte og går litt rundt. Plutseli kjenner jeg at noe er fel, jeg ser utover flokken med dyr og de er litt urolege. Jeg snur mig til mannen og sier " Det er noe som ikke stemmer her, noe er feil, det er en bjørn her" Mannen ser på mig og sier " Nej da, det finnes ikke bjørn her"

Jeg føler mig uroleg og ser opp mot hytta. Der sitter det en indianer intill veggen, han holder handen utstrekkt, det er noe i handen, men jeg ser ikke helt vad det er. Vi ser på hverandre og så nikker han og er borte.

Så kjem bjørnen. Den står pluteseli foran mannen på to bein. Jeg går imillom og jeg veit ikke helt hur det går til, men jeg dreper den. Jeg blir frykteli lei meg fordi jeg har drept et så vakkert dyr. Jeg gråter og hikster, mannen sier at det går bra, jag gjorde rett.

Innen jeg hinner samle mig helt, har jeg et annet dyr over meg. Denne gang en ulv. Den er utroleg sterk. Jeg kjenner mig reddere denne gang fordi den er så vill og seig. Men til slutt har jeg drept den og. Jeg føler meg fryktelig som har drept to nydelige dyr.

Mannen tar med meg til en eng med et gjerde rundt. Her skal jeg sitte hele natten sier han. Så jeg gjør det og han kjem og henter meg om morgonen, da skal vi ner til samfunnet igjen. På veien møter vi en del folk og mannen insisterer på at jeg skal fortelle til alle vad jeg har opplevt. Han mener det er noe veldig utover det vanlige, for det finnes hverken ulv eller bjørn her.

Det tok tid å slite seg ur denne drøm, og når jeg våknede følte jeg meg så rar i kroppen. Tung og liksom litt utom meg selv.
Så tenkte jeg at jeg var nødt at skrive drømmen her, jeg skulle ju fortelle sa mannen, så er det godt att få det ner med en gang, så jeg ikke glemmer noe.

Indianeren lurer jeg på om det er samme som jeg har møtt ett par ganger på forskjellige trommereiser. Han sier aldrig noe, bare finns der og gir meg lugn og styrke. Men han såg yngre ut denne gang en tidlegere.

Mannen som jeg er i selskap med virker til å begynne med bare være en helt vanlig man, men i drømmen forandres hans karakter (eller om det er jeg som ser honom tydligere utover i drømmen) Til slutt oppfatter jeg han som en sterk sjaman, som visste vad jeg skulle gjennom men som inget sa, fordi dette var mine kamper.