Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
<t>I drømmen gikk jeg ned i kjelleren, med skrot i armene. Jeg dynget skrotet på et bord. Men bordet var så overfylt med skrot fra før, at alt ramlet ned på gulvet. Jeg plukket det opp og la alt på plass igjen, bortsett fra en stor blå vannkanne. Den fikk jeg ikke plass til.

Så ble jeg stående og beundre mur gulvet. Greit nok at det var mye rot på bord og hyller, men gulvet var i alle fall helt strøkent. Jeg ble ganske overrasket over dette. Jeg ble også veldig overrasket over at gulvet var så pent og så lyst. Veggene var også pene med en lys grå farge.

Kjellerrommet så i grunnen veldig rent, ryddig og delikat ut, bortsett fra det overfladiske rotet. Og den blå vannkannen satte liksom en prikk over det hele. Den gikk jeg og bar på, for jeg hadde bestemt meg for å beholde den.</t>
GjenopprettetMedlem
Når jeg leser dette, smilte jeg, tankene vandret tilbake til når jeg var et barn, var min beste bekledning kun iført gummistøvler :biggrin:

og vannkanne, da var jeg virkelig et lykkelig barn kunne vanne blomster og trær i time etter time,

i de siste årene har jeg flere ganger, ikke kommet lenger en å prate om å rydde kjelleren, som jeg bærer alt jeg ikke har fått gitt videre til andre som trenger det, eller det jeg egentlig skulle ha kastet men som

Øystein Sunde synger kjekt å ha, kan få brukt for det en vakker dag,

å sannelig har jeg fått brukt for noen få ting, er glad i gamle ting prøver å kvitte meg med de

en intresang drøm den blå vannkanna, eller burde jeg heller si her, den åndelige kannen som for alt

til å gro å spire,spire og gro.

kjellerromet ryddig og fint ditt indre rom,

det overfyldte/overfladiske bordet kan det være som ryggsekken, vi skal ikke bære på for mye av gangen,

men den blå kannen beholdt du i din hand, å den er ikke tung å bære,

slik jeg ser det en flott gave og du valgte å beholde den :wub:

fikk bare lyst til å skrive ned litt av mitt inntrykk av kjelleren

jeg har aldrig lest om drømmetydning Tullsjura men den blå vannkanna

hvem av oss ønsker ikke å bære den :respect:

glede og lykke

klem bast.

vi har vel alle hørt om eventyret om Aladin og ånden i lampen

slik jeg ser det har den blå kannen noen felles trekk
GjenopprettetMedlem
"Bast":

en intresang drøm den blå vannkanna, eller burde jeg heller si her, den åndelige kannen som for alt

til å gro å spire,spire og gro.

kjellerromet ryddig og fint ditt indre rom,

det overfyldte/overfladiske bordet kan det være som ryggsekken, vi skal ikke bære på for mye av gangen,

men den blå kannen beholdt du i din hand, å den er ikke tung å bære,

slik jeg ser det en flott gave og du valgte å beholde den :wub:

Takk, dette fikk drømmen til å bli klarere. En åndelig kanne som får alt til å spire og gro. Jo den er jeg med på :biggrin:

"Bast":

fikk bare lyst til å skrive ned litt av mitt inntrykk av kjelleren

jeg har aldrig lest om drømmetydning Tullsjura men den blå vannkanna

hvem av oss ønsker ikke å bære den :respect:

Ja, og jeg er glad for at du skrev ned dine tanker du fikk, i forbindelse med drømmen. :respect:
GjenopprettetMedlem
Hei

En kjeller med fine rene vegger og golv, som er fullt av skrot. Det får meg til å tenke på hvor viktig det er å få ut det gamle, om det skulle være kluttrete rot eller følelsemessig bagasje. Vann er kilde til liv, og renser.

Kansje det har noe med å ta vare på deg selv og omgivelsene rundt deg