Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
<t>I natt hadde jeg en veldig kraftfull drøm. Jeg var i sydlige strøk. Tror jeg var på Cuba. Det var sol, og menneskene rundt meg koste seg maksimalt. Det var en god atmosfære og menneskene koste seg i hverandres selskap. Jeg fant en mørkebrun hest som jeg begynte å ri på. Jeg beherkset gallopp veldig bra faktisk. Men på ett punkt begynte hesten å steile. Etter den hadde steilet ble den vanskelig å ha med å gjøre. Den la seg ned og begynte å drikke av en søledam. Så delte den seg i to og løp av gårde på to ben!

Jeg tok skinnet som var igjen av bakparten over skulderen og begynte å lete etter resten av hesten. Jeg lette i alle kriker og kroker. På barer og i leiligheter. Det kom en prostituert og hjalp meg med å lete. Hun var lys og vakker. Jeg hadde baktanker med å ha henne med, siden jeg regnet med at hun skulle ha betaling for jobben. Når jeg innså at jeg ikke kom til å finne hesten, sa jeg til den prostituerte at hun fikk ta alle pengene jeg hadde i lommeboka, som var en hundrelapp. Hun lo og gjorde litt narr av meg. Jeg følte meg dårlig og liten. Hun kom da og ga meg en klem. Jeg skjønte da at hun ikke hadde vært med for pengenes skyld, men for at hun ville hjelpe meg. Det oppsto sterke følelser mellom oss, og vi la oss ned, omfavnet hverandre og begynte å rulle rundt på gulvet i omfavnelsen. Det var en veldig god følelse og ligge der i kjærlighet med denne kvinnen.

Det var venner rundt som trodde vi holdt på med noe annet, men det var helt griet for jeg visste hva vi holdt på med. Det var ikke seksuellt i det hele tatt, bare som å ligge å omfavne en VELDIG god venn. Så våkna jeg...</t>
GjenopprettetMedlem
<t>Livfull drøm, Sangens Mann :biggrin:

Kunne det være den sprelske satyr som løp sin vei,

en av skogenes og fjellenes ånder?

Satyrene i Dionysos følge, hadde hodet kranset med eføy,

men de hadde jo menneskehode da :innocent2:</t>
GjenopprettetMedlem
<t>En hest er jo vanligvis et symbol på noe maskulint. Det er pussig at den deler seg i to, har det kanskje vært for mye av det maskuline? Når du tar bakparten av hesten og fester skinnet over skuldrene så blir du jo nesten som en kentaur, et mytisk vesen.

Og så er det en forening med det lyse, feminine. Hun minner litt om den lyse alveprinsessa i ringenes herre. Var det Galadriel hun het?

Jeg skjønner ikke så mye av tolkninga av hva drømmen betyr, men jeg tror den er positiv i hvertfall!

Mvh Stridshjelp</t>
GjenopprettetMedlem
<t>gir du nok av deg selv? hesten lar deg komme opp på ryggen sin,og du bare rir den til den blir utslitt,drikker søle og stikker med det den kan bærge! mens selv en hore viser deg ubetinget kjærighet! :moreevil:

dær maltrakterte eg den fine drømmen din,men d va no bære mi tolkning :icon_rolleyes:

eg førsikre at eg ønske deg alt godt og mange fine drømma :biggrin:</t>
GjenopprettetMedlem
<t>...</t>
GjenopprettetMedlem
"lyst":
gir du nok av deg selv? hesten lar deg komme opp på ryggen sin,og du bare rir den til den blir utslitt,drikker søle og stikker med det den kan bærge! mens selv en hore viser deg ubetinget kjærighet! :moreevil:

Eh, pass på projeksjonene nå :innocent2:

Har fått en del klarhet rundt denne drømmen. Takk for innspillet, men du klarte nok ikke å maltraktere denne fine drømmen
GjenopprettetMedlem
vel, på seg selv kjenner man andre sies det
GjenopprettetMedlem
<t>Fin drøm.

Begynner godt ender godt..

Viser på noe som har vært brukelig og bra som som nå er over, siden det ikke er brukelig lenger. Hovedparten drar men forlatter litt.

Og at den gamle tingen drar gir den nye anledning å komme.

Kan det være sånn at, kraft, styrke, storhet, snabbhet overlater til lys, mykhet, kjærlighet.

Dette nye føles først litt skumelt, med tanken, for å få må jeg betale, men viser seg være mye bedre.

Kansje en forme for balanse, å omfavne det kvinnelige.</t>
GjenopprettetMedlem
"gunilla":

Kan det være sånn at, kraft, styrke, storhet, snabbhet overlater til lys, mykhet, kjærlighet.

Dette nye føles først litt skumelt, med tanken, for å få må jeg betale, men viser seg være mye bedre.

Kansje en forme for balanse, å omfavne det kvinnelige.

Det er dette jeg har kommet frem til. Har jobbet en del med det maskuline og feminine de siste ukene. Har lest en del tantra og jobbet under meditasjon og seremonier. Det som skjer er at jeg begynner å mykne opp. Hjertet åpnes og jeg føler meg mye roligere og mer tilstede. For meg ble denne drømmen et symbol på den kraften som er i meg, og som blir tydeligere. Gode ting skjer...
GjenopprettetMedlem
Heihei

Etter å ha lest over drømmen din så får jeg et lite forslag til tolkning.

Drømmen starter med posititet,varme, glede og mennesker. Du er litt vet ikke, uttafor? Kansje hesten symboliserer gamle vaner som ikke er gode, når det gjelder det sosiale. Hesten delest i to, en unaturlig hendelse, som om noen utenfor har delt den. Kansje du har en hjelpende hånd som prøver å forandre noe? Du tar med deg skinnet av hesten, kansje tviholder du på dårlige vaner? Dårlige vaner angående det sosiale? Du treffer kjærligheten, og den kan komme i form av noen uventet? At man ikke skal dømme boka på omslaget.

Kjærligheten er alt og den har ikke et ego, akkurat som denne damen du møtte

Veldig hyggelig å lese om drømmene deres

PS: Enig i at det har med en flott utvikling å gjøre