Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg spurte mine hjelpere om de kunne gi meg en drøm som jeg vil lære av, og om jeg kan få bli bedre kjent med de..men nå sitter jeg her like forvirret som før.

Drømmen ble om graviditet, igjen. Jeg våknet i en seng, i et rom som ligner barndomsrommet, bare med en stor dobbelt seng og flott interiør. Det var veldig koselig..Jeg våknet og visste at min mor var i huset, og jeg var gravid. Jeg hadde en stor mage som var tung og som trakk i hele meg. Det var en stor vekt på hele kroppen. Det lå en katt ved døren, som hadde fått kattunger i alle slags farger. For en fryd
GjenopprettetMedlem
<t>I got it from Mama heter en flott sang for dansing. :biggrin: Drømmen viser kanskje hvordan du er vevd inn i livets gang i din rolle som kvinne og det er din fremste hjelper. Dette virker å være en ren kvinnedrøm og du er ren kvinne, ikke noe innblanding av mannelige energier annet enn at alle tre kvinner (din mor, du og katten) nødvendivis har blitt befruktet av en mann ettersom dere enten har født eller skal føde. Kanskje dine hjelpere viser deg at du skal flytte inn i kvinnerollen? Her vises morssiden, barnesiden (og du virker å befinne deg litt der fremdeles selv om du virker å være langt på vei) og den dyriske siden, og fryden var størst på den dyriske? Eller i det minste gleden over nytt liv...</t>
GjenopprettetMedlem
Når vi har drømmesirkel så låner hver deltaker drømmen som fortelles.

Vi lar som om den er vår egen og forteller hvad den sier oss.

Deretter kan den som drømt velge det som passer vedkommende.

Her følger mine tanker, hvis drømmen hadde vært min:

Jeg spurte mine hjelper og de viste meg at jeg er gravid.

Jeg skal føde, men akkurat nå er jeg i ventetiden.

Og i ventetiden er jeg på et koselig sted, flott og med dobbeltseng.

Det minner om barnedomsrommet og moren i meg er tilstede, selv om hun ikke er i rommet.

Dette som skal fødes er tungt og trekker i hele meg.

Katten i meg er allerede ferdig med sin fødsel. Den er vid døren ut med sine unger og de har alle farger.

(jeg ville tenke litt på hvad katten er for meg). Det føles så fint att kattungene har alle farger.

Og:
. For en fryd

Flott drømsvar, syns jeg!

gunilla
GjenopprettetMedlem
Tusentusen takk for svar. Fascinerende å lese hva dere mener..En slik drømmesirkel skulle jeg gjerne ha vært med på. Ja Dag, jeg må danse. Takk!

:respect:
GjenopprettetMedlem
Hallo i luken

I går spurte jeg igjen om jeg kunne få drømme noe jeg ville lære av. Min 'hjelper' har jeg mast masse på og har ønsket så lenge å få se, og i denne drømmen så jeg en hyggelig skikkelse.

Det var en mann med hvitt krusete hår og hvitt krusete skjegg. Jeg tror han hadde en pipe og var veldig livlig, han smilte så lurt! Som om han hadde en latter på lur.. Jeg tror han syntes jeg er en rar jente som absolutt skal mase sånn.. :icon_lol: Fryktelig hyggelig å endelig få se ham! :eusa_dance:
GjenopprettetMedlem
Kimer i klokker....

GjenopprettetMedlem
"Dag":
Kimer i klokker....

Takk for svar

Nå ble jeg nyskjerrig, hva får deg til å si dette?

Flott er det når de kimer ihvertfall! Håper de skal spille noe fint ved nasjonaltheateret i dag..Det er visst sånn kulturnatt. Spennende saker.

Det er forresten fascinerende at du skriver at jeg må danse, det har jeg hørt nylig fra en annen klok mann.

Jeg har visst mye energi i beina så jeg må fri opp og å danse er noe som vil 'jorde' meg.

Du har også rett i det du sier om at jeg er litt barn og litt kvinne. Jeg er desverre såpass "sprø" at jeg tror jeg alltid vil være barnslig, men det å modnest er noe jeg virkelig behøver.
GjenopprettetMedlem
<t>Kimer i klokker er en julesang og den dukket opp hos meg fordi beskivelsen av hjelperen din fikk meg til å tenke på julenissen, :innocent2: men sangen sier også 'Syng og dans og klapp i eders småhænder, menneskebørnene alle til jorderigs ender! Født er i dag barnet til Guds velbehag....' Tror ikke barn eller det å være som barn er bare Gud til velbehag :icon_biggrin:

Den forrige drømmen om 'barnerommet' hadde katten med kattungene som skapte slik fryd ved utgangsdøren. Det var en spennende åpning mot......?</t>
GjenopprettetMedlem
<t>Hehe ja, han lignet veldig på julenissen faktisk! :biggrin:

Døren som var noe åpen ledet ut mot min mor. Men hun kom seg ikke inn på grunn av katten som lå der med kattungene. Jeg husket jeg tenkte at det var heldig at min mor ikke kunne komme seg inn til meg.

Men det var rart, fryden var størst når jeg så kattungene fordi de hadde så nydelige farger og mønstre. Min egen mage var bare utrolig tung og den trakk i kroppen. Det kjentest egentlig ikke ut som om jeg bar et ufødt barn, men jeg husket å tenke at magen var enormt tung og at jeg var nøytral om det. Altså, jeg følte ingen morsfølelse fordi jeg ikke kjente barnet, bare vekten av den store magen.. :icon_neutral:</t>
GjenopprettetMedlem
<t>Katten som fødte, fødte og lever i en verden uten sin mor (på kattevis), kanskje til og med uten tanke om sin mor, og her forhindret den at din mor kom inn. Drømmen slutter med et fokus på sanselige inntrykk: fryden som du opplever knyttet til kattungene med sine farger og mønstre (de er i verden utenfor deg, men i samme rom som deg) og tyngden i kroppen som det ukjente i magen forårsaker (i din kropp, noe du er nøytral til, bare registrerer at det er der uten å klassifisere). Det kan virke som denne sinnsroen og fryden krever en viss avstand til din egen mor, men kan kanskje kalles en buddha-tilstand :innocent2: for å bruke store ord, eller bare ren og skjær væren; jeg er og sanser</t>