Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Eh, jah.. Tilgi meg om dette blir rotete, men sånn er det bare.
Natt til i går så drømte jeg om noe jeg ikke husker, men en sommerfugl var i drømmen min og fløy rundt hodet mitt. Plutselig så bråvåkner jeg, og blir kilt på nesen av denne samme sommerfuglen. Siden jeg er vant til mange rare ting, så lukker jeg øynene igjen, og sovner. Sommerfuglen følger da med tilbake til drømmen.
Natt til i dag så drømte jeg om giftige slanger, biller, edderkopper, etc. Og en slange prøvde å spise meg, jeg bråvåkner, og føler at en slags billelignende skapning har fulgt med inn i virkeligheten. Jeg kjenner noe kryper under dyna, og setter to tenner i beinet mitt. Jeg ser for meg tennene i mitt indre sinn, og river av hva som enn måtte være der. Smerten går over med en gang. Jeg snur meg rundt, for å prøve å sove videre, og kjenner atter engang at noe kryper under dyna. Så løfter jeg høflig på dyna og lar skapningen få krype ut. Siden har den vært usett/umerket.
Jeg har ingen kjæledyr bortsett fra en og annen hybelkanin, men de er snille.
Jeg tror ikke at noen fysiske skapninger har fulgt meg ut, mer heller en energiform/entitet.
Denne billeskapningen kan ligne på en egyptisk skarabe.
Hva tror dere om dette? Er jeg gal? I så fall, på en god eller dårlig måte?
Meninger mottas med takk!
GjenopprettetMedlem
Hei aarya
Neida. Du er ikke gal

Har opplevd noe av det samme selv. Og jeg har også hørt om andre som har opplevd det samme. Bl a har trumman skrevet noe her inne om maur i drøm som blir med tilbake til våken tilstand.
Hvis noen finner linken til det, kan de jo legge den til denne tråden. Ellers er det bare å lete
Inger Lise

GjenopprettetMedlem
Hmmm.. Spennende..
At også fysiske vesener kunne bli med gjennom drømmesløret visste jeg faktisk ikke.
Energivesener er jo også som regel stengt inne av drømmesløret.. Hmm...
Når jeg kjenner etter, så er faktisk det billevesenet rundt omkring her enda... Det virker vennlig..
Hmmm... Morsomt..

GjenopprettetMedlem
Blir dette en annen variant?:
Hvis man kjenner f.eks en edderkopp som kryper på ryggen ens uten at man egentlig er på noen som helst reise...i vanlig dagsbevist tilstand, i mellomverden? Den er ikke der selvsagt men man kjenner det skikkelig fysisk....er man da klar for innleggelse

. Neida

... men altså hvordan tolkes slikt?
UlveMor
GjenopprettetMedlem
Min sønn på 14 forteller om en drøm han hadde i romjula. Han var i kamp med en diger coyote som først dreper hans venn tigeren. Det siste han husker av drømmen er at coyoten biter over handledded hans, og han våkner med en sinnsyk smerte i håndleddet og armen. Smerten vedvarer resten av den dagen...
hilsen kariw
Anonymous
Hei aarya

Jeg er ingen ekspert på å tolke drømmer, så det skal jeg ikke begi meg ut på.
Men det at du drømte om sommerfuglen, er som jeg har hørt et tegn på transformasjon.
GjenopprettetMedlem
drømmene er virkeligheten i en annen dimensjon.
jeg tror alle "dyrene" du møter kommer til deg
for å fylle opp,mette sjelen med naturens landskap og magi.
kanskje skal man ikke tyde drømmene,men prøve å se dem i sin enkelthet.
men nå er jeg ikke akkurat Jung da.

Anonymous
Hei Aaarya. Nå er det en stund siden du skrev om opplevelsen din. Og jeg er litt nysgjerrig. Har du funnet ut noe om det? Jeg var noen trommereiser hvor jeg møtte en falk, på en reise, og en fisk, på en annen, som kløp meg vennlig i nesen. På samme reisen som med falken, så jeg Tordenfuglen, og fikk beskjed om at jeg skulle gjennom en stor forandring, og komme ut av det med holdninger og verdier snudd på hodet. Falken fortalte meg at jeg skulle skaffe meg oversikt over det som hadde vært for å få en forståelse av det som kom til å komme.
Det med at den kløp meg i nesen, tror jeg betyr at det dreide seg en del om mellommenneskelige forhold/kommunikasjon. Sommerfugler forbinder jeg personlig med frihet. Det jeg har hørt om skarabeen, er at den for egypterne representerte fornyelse/regenerasjon og at den var forbundet med soloppgangen. Den la eggene i avføringen sin, og fornyet seg selv på den måten. Edderkoppen har jeg skrevet om under linken kraftdyr. Slangen har også vært symbol på regenerasjon....mm... Høres ut som det skjer en hel del!