Jag vandrade pÄ en vÀg genom en tÀt Lönnskog trÀden nÀrmast vÀgen pÄ vÀnster sida var avsÄgade ca 1m höjd. . det var sensommar. . .Jag kom fram till en klippa (litet Berg) dÀr det inte skulle finnas nÄgot berg. jag gick in genom en grottöpning kom till ettsörre rum ,sal bortra Ànden stog 5 figurer tre stora troll typ 4-5 m lÄnga och mellan dom (varannan) stod tvÄ korta ca 1,5 m lÄnga troll...(vÀktare dom var gjorda i nÄgot mörkt trÀslag. bakom stod en kista i samma trÀslag med figurer och mönster uthuggna pÄ. . .nÀr jag vÀnde mig om sÄg jag vangnar eller borg med skatter , guld och elfenbenen bete frÄn elefant eller mammut pÄ ca 3m lÄng och en som var ca 4 m lÄng som hade guldornament pÄ (frÄn ett tamt djur) Àven runda skivor i gulg med tecken pÄ tre cm tjocka och 20 cm i diameter. jag gÄr bak bakom kistan och följer en tunnel dÀr en tunnel som Àr gjuten (ser ut som ett skyddsrum) ingjuten i vÀggen sitter en mettall plÄt med bokstÀver och hakors nÀr jag fortsÀtter kommer jag ut i ett skyttevÀrn eller dyligt dÀr möter jag nÄgra mÀnniskor bland annat en slÀkting som jag inte trÀffat pÄ mÄnga Är och en kompis som jag inte trÀffat pÄ lÀnge heller dom hade öpnat ett cafe i det gamla skyttevÀrnet som faktist lÄg mitt inne i ett samhÀlle. . . .dom berÀttade sÄ hÀr: TvÄ personer hade stuligt guld frÄn salen (templet) men dom hade hittats i nÀrheten döda inom midgÄrds grÀnser.....
Àr det nÄgon som har nÄn aning vad den kan betyda