Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Snappy [Bot]
Har akkurat drømt om sølvskjeer! 6 sølvskjeer som lå i en eske, med rosemønster på skaftet. De var ikke nypusset og blanke, men litt gamle. Tror jeg fikk dem i gave.  Maeve?!?! Klarer ikke å vri hjernen min inn på drømmetydningsmodus nå :razz:
Anonymous
Jag har hört att drömmar om sølv förebådar tyveri och olycka.

Ett annat råd är att lage en reise till drömmen, till dess ånd vist du vill, och spør direkt.

Mvh,
Thomas
Snappy [Bot]
Hm, dette er hva jeg fant i min bok: tallet 6 = kjærlighet, ånd og materie møtes, tjeneste, seksstjernen. Sølv = månen, hengivelse, åndelig følelse. + kvinnelig, foredlet åndelig essens, hengivelsens evne, jomfruelighet, rene følelser, dronning. Skje = feminint symbol, yin-metode, hengivelse og mottagelighet. Rose = kjærlighetens symbol med aspekter som lidenskap, smerte, offer. Ingen roser uten torner, dronningblomst. Og så ble disse gitt meg i gave.

Jeg må tenke litt på dette. Får besøk av min mor og storesøster i dag. Mulig det har en sammenheng.
Sensis [Crawler]
Jeg har i muntlig sammenheng fått hørt om dette ritualet i fra samisk skikk og mytologi. Før kvinnen skulle giftes seg, ble hun kledd naken og strøket over hele kroppen med en sølvvskje. Bestemor gjorde det. Etter det var hun klar for bryllupet.

Jeg har aldri lest om dette noe sted, men som sagt fått høre at det har foregått.

Ailo
Sensis [Crawler]
...ja, renhet og beskyttelse, kvinnelighet og fruktbarhet vil jeg tro. Og å bli gjort vakker, attråverdig og ferdig for bryllupet, mannen og den nye livsfasen. Det var som et overgangsrituale, direkte på huden. Utenpå ble brud og brudgom pyntet med sølv og søljer.

AG
Snappy [Bot]
Dette var interessant, Ailo. I drømmen mener jeg at jeg enten fikk sølvskjeene hos min avdøde farmor, eller hos min avdøde tante/gudmor på morssiden. Jeg klarte ikke å få taket på hvem av dem det var. Men begge betydde mye for meg da de levde.
Anonymous
Da har du fått svarene Hege Elisabeth! :icon_lol:
Snappy [Bot]
Ja, takk til Lotta, Trumman og Ailo for innspill!  :respect: