Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jeg drømte at jeg var inne i et hus. Plutselig ropte samboeren min at det var hvaler utenfor, huset lå like nede ved sjøen. Jeg stormet ut, men kunne ikke få øye på hvalene. Jeg satte meg ned på en stein og ventet til jeg kunne se hvalene.
Jeg gikk til slutt inn i huset, og der leser jeg i avisen at en kjempebølge er på vei. I drømmen hører jeg at det er viktig med at bølgen er blå.
Noen som vil tyde dette? Er ikke så flink med å tolke drømmer.
Forklaringen kan kanskje være noe med det jeg opplevde under en meditasjon, for ikke så lenge siden.
Jeg ser meg selv på en hval, jeg sitter på ryggen og den tar meg med til havs. Det er en fantastisk tur, jeg får plutselig masse vann over meg, og forstår at dette skal rense meg. Jeg opplever ikke vannet som vått, men mer som ørsmå fine krystaller og veldig fargerikt. Litt vanskelig å forklare, er ikke så flink til å formulere meg.
Og hvis man tenker på hvalen som et kraftdyr, hva slags egenskaper har en hval? Noen som vet.
Anonymous
Spekkhoggeren:
Visdom Inkluderer:
• Skaperen av Kosmos
• Har evnen å forvandle rå matale inn i stjerner, planeter, osv.
• Befrir sjelen fra den fysiske kroppen
• Styrer nedbøren på jorden
• Bruker svingnings energi av sang for å lege
• Hjelper mennesker i å finne deres sjels sang
• Sjelshukommelse
• Ser det usette
• Lærer evnen til å tette sjel revner og energilekkasjer
--------------
Det kan hende det er noe lignende siden spekkhogger er en hvalart

Snappy [Bot]
Vanndyrene er knyttet til instinktene og våre ubevisste følelser. For ett år siden hadde jeg også gjentatte drømmer om hvaler og de store havdyrene som lekte utenfor huset mitt som sto rett ved havet. Ganske likt det du selv beskriver. Hvalen er et gammelt symbol for å gå inn i det ubevisste en tid, før du skal fødes på ny. Hvalen er havets kjempe, den reiser rundt i det ubevisste oseanet som havet symboliserer. Hva betyr hvalen for deg selv? Du må se på den symbolikken, da finner du svaret. Bølgen symbolserer den stadige forandringen vi befinner oss i. Alle prosessene vi skal gjennom. Bølgen er sterk, sterkere enn fjell - den kan jo lage formasjoner i fjell og i sten. Og en kjempebølge: AFor store krefter fra det ubevisste som kan skape kaos. (Vi kjenner jo alle til flodbølger nå for tiden) Avisen, det som formidler, kan sees på som et symbol på en kanal du bruker for å tilegne deg kunnskap for eksempel. Det blå symboliserer ofte hals chakraet og din evne til å formidle/kommunisere og også skaperkraften og kreativiteten du bærer på.
Anonymous
Takk til David og Hege Elisabeth for svar

Jeg fikk en sånn aha opplevelse da jeg leste svarene.

Det du skriver Hege Elisabeth om at blå symboliserer hals chakraen, så kanskje skulle den bølgen og hvalen få meg til å tenke på kommunikasjon. Jeg er en beskjeden person. Jeg må nok våge å stå mere fram og komme med mine meninger.
Hvalen ser jeg på som kraftfull og mektig.
Takk igjen, dere er så flinke