Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei
Jeg kjøpte meg en tromme som kom fra Beduinene i Kairo og vi var sammlet til innvielse av min tromme noen andre og meg selv. Under meditasjonen på jakt etter navnet på min nye tromme. fikk jeg så et syn, jeg var i en hule i fjellet og forran meg lå det en skrift rull og den kom svevende opp forran mine øyne, også rullet den seg sakte opp og der stod det et navn : Shiwaka..... så det jeg lurer på er om det er noen her som vet hva det betyr, selve navnet Shiwaka, har allderig hørt om dette navnet før. Og som det søkende vesen som jeg er, så vil jeg gjerne vite hva dette ordet Shiwaka betyr.
All hjelp mottas med stor takk....
Anonymous
kansje chinchilla på afrikansk ?? mwahaah !!
nei, så teit jeg er... aner ikke jeg, men det var da et fint ord hvertfall
GjenopprettetMedlem
Hei.
Fant dette når jeg goooglet:
Shiwaka leaves (Veronia colorate) consumed by pregnant women to increase breastmilk production and to expel intestinal worms, were high in fiber, phosphorus, magnesium, manganese, and were adequate sources of calcium.
Her er linken til siden jeg fant det på:
http://www.baobabfruitco.com/Abstract/02.htm
Shiwaka inngår visst i kostholdet til Fulaniene i det nordøstre Nigeria.
GjenopprettetMedlem
Svaret kan være "Spørr Ålen"
Det viktigste er hva det betyr for deg, om du lurer på noe, gå rett til kilden og spørr
Lykke til
Elin
W3 [Sitesearch]
Det var et kraftfult og flott navn
Lykke til med din nye tromme