Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Francis [Bot]
Min venninne er til tider plaget av en drøm som kommer igjen og igjen...
Når hun er hjemme hos sin mor og går å legger seg på sitt soverom om kvelden, drømmer hun ofte at noe/noen kommer å legger seg over/på henne, for å holde henne fast/nede i senga... Hun prøver å rope om hjelp, men er helt lammet både i kroppen og talemessig. Hun klarer ikke se hva/hvem det er. Og alltid når hun har disse drømmene våkner hun bestandig på slaget 03:35...

Disse drømmene kommer bare når hun har soveromsdøra lukket... Og denne drømmen begynte hun å drømme etter faren hennes døde (3-4 år siden).
GjenopprettetMedlem
Hmmm, ingen behagelig drøm.
jeg er ingen drømmetyder, men har opplevd noe lignende. Men med min stefar.
Jeg hadde det ikke så lett med ham i barndommen, å slet lenge med å komme over det. Begynte å bearbeide dette ved midten av tyveårene. Da begynte jeg å drømme hver kveld, under bearbeiderprossesen. Hver natt kom en mann inn i min leilighet, han romsterte rundt, akkurat som han bodde der. Slo på tv, satte på musikk...dette varte lenge. Hver kveld før jeg la meg, visste jeg han ville komme. Lignet veldig min stefar av utseende, selv om jeg aldri så ansiktet. I slutten av min bearbeidingsprosess, da jeg nærmet meg tilgivelse for denne mannen, nærmet han seg soverrommet. Jeg husker jeg ba hver kveld om at han IKKE måtte komme inn....(ble aldri missbrukt, men vold).....siste nattan jeg drømte om han, sto han i soveromsdøra å tittet inn, uten ansikt, men helt lik ellers. Det var som han ville ta farvel. Har aldri drømt det senere.
Kan din venninde være i en slik situasjon, at hun bearbeider noe, sorg over at han er borte, en uoverenstemmelse dem i mellom?.....
Francis [Bot]
Det kan jeg ikke svare på akkurat... Hun har tenk og tenk og analysert den drømmen opp og ned uten å finne ut av hvorfor. Hun sier selv at hun ser ingen person i drømmen og føler heller ikke nærvær av en person, men som hun sier selv: "det er noe stort, mørkt og tungt som legger seg over meg"...