Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
En merkelig drøm hadde jeg forleden:

Jeg kommer ruslende i en park, sola skinner og alt er veldig bra.
Plutselig ved neste skritt tråkker jeg med beina ned i vann, som i et lite basseng ved en fontene. Denne var veldig smal og lang. Etter en lang gåtur kommer jeg til trapper hvor vannet fosser ned, og der under dette vannet ser jeg ett lite barn (6-7mndr) ligger livløs. Jeg tar tak i det og løfter det opp akkurat i det to personer jeg kjenner kommer. De er søsken (gutt/jente) jenta er helsesøster. De kommer likbleke mot meg strekker i armene og vil ha barnet, og akkurat i det jeg skal gi dem det blir det svart. og jeg våkner.

Jeg hadde en veldig ubehagelig følelse når jeg våknet og lurte nesten på om jeg skulle ringe dem, men gjorde ikke det (burde jeg gjort det?)
Fortsatt når jeg tenker på den så får jeg den samme følelsen av ubehag.

Noen kommentarer til dette?
Anonymous
Vet ikke om du skulle ringt dem....det er kanskje viktigere fokusere på det som skjer inni Deg? Nå vet jeg jo ikke hvorfor du tenkte på å ringe dem da.....
Når jeg selv drømmer om barn, tenker jeg at det har med mitt indre barn å gjøre, ofte noe jeg kan relatere til barndommen som jeg ikke har gjort meg ferdi med.
Vann relateres som oftest til følelser. Var det en "død" del av deg selv du fant?
Kan ikke komme på noe mer. Håper det var til hjelp.
W3 [Sitesearch]
Det kan vere et varsel om noe , jeg hadde nokk tatt kontakt med dem bare for å høre om alt står bra til . Det at du kontakter dem kan avverge noe som kunne komme til å skje   

(men jeg hadde ikke sagt noe om drømmen)
GjenopprettetMedlem
Takk for svar folkens.
GjenopprettetMedlem
Om det var min drøm ville jeg tenke dette:

Drømmen handler om meg.
Jeg rusler runt i en park. En park er et stykke "natur" laga av sivilisasjonen.

Så tråkker jeg ned i vann. Vann kann stå for følelser.
Jeg skulle tenke, jeg tråkker plutselig ned i følelser.
Dette vannet er og sivilisert, flyter ikke fritt som i naturen.
Jeg følger vannet/følelserne og det er smalt og langt. Så kommer jeg til trapper og der fosser vannet/følelserne ned.

Et litet barn, som kan være mtt indre barn ligger livløst, da skulle jeg tenke på hvad et så lite barn trenger. Selvfølgelig kjærlighet og berøring.
Jeg løfter barnet og da kommer to søsken jeg kjenner. De er mann og kvinne, de kann være min indre mann og kvinne. De er libleke og vil ta barnet og jeg våkner da jeg skal gi det til dem.
Jeg ville tenke litt på hvad disse to kann stå for i meg.

Jeg vil fortelle en annen ting med drømmer.
En kann om en vil forandre dem. En kann laga et annet slutt for eksempel.
Om det hadde vært min drøm hadde jeg laga et annet slutt.
Jeg ville ha satt meg i ro og tenkt et nytt slutt.
Så her kunne jeg tenke meg sluttet.
Jeg gir barnet til søskene, og hun vil med sin kunnskap (helsesøster) og de vil med sin kjærlighet gi barnet livet tilbake.
Jeg ville se at det barnet fikk liv igen, med rosede kinder og varm hud.
Og jeg vill se barnet smile og le mot søskene og mot meg.

På denne måten kann en hjelpe sitt indre å lege.

Gunilla
GjenopprettetMedlem
Husk!
Jeg har ikke tolket din drøm, jeg lånte den, og tenkte som om det var min drøm.
Så du kan plukke opp og ta til deg hvis noe føles rett
Mvh
Gunilla
Anonymous
Hei!
Drømmer viser seg i symbolspråk og derfor  kan vi helt aldri vite hva det dreier seg om. Jeg tenker meg at bildene i drømmer er energier som viser seg på den måten, for ellers ville de vært usynlige for oss.
Jeg må si som Gunilla(som jeg synes har kloke meninger)
”Hadde det vært min drøm, så hadde jeg tenkt følgende”:
Et barn kan for eksempel være et bilde på ”noe som ikke er ferdig utvokst”, altså at du av en eller annen grunn har kommet i kontakt med noe som ikke har hatt den veksten det skulle. Det kan være noe som har hendt deg nylig, som har satt i gang en slik ”følelse”. Et potensiale i deg som ”døde” i  en tidlig utviklingsfase. Da er det også viktig å si at drømmer på den måten viser noe som skjer akkurat nå, psyken din viser deg noe, men så kan det skje forandringer, og i en annen drøm er kanskje ”barnet” utvokst. Det er aldri slik at det som er dødt må forbli dødt, tvert imot så viser en slik drøm behovet for vekst. Gutt og jente, eller mann og kvinne som viser seg sammen, og som også hører sammen fordi de er søsken, ville jeg tolket som et bilde på helhet, fordi mann og kvinne som yin og yang er harmonisk helhet gjennom motsetninger, (I Jungs tenkning, integreringen av det motsatte kjønn, Anima/Animus) og det at hun var sykepleier viser også til helbredelsen gjennom integrering av motsetninger. En kilde kan være ”livskilden”, "brønnen" ned i det ubevisste ovs. Når det blir mer vann kan det kanskje tyde på at noe åpner seg mellom bevissthet og ubevissthet, vann blir bilde på energi som ”flommer over”.
Du vil gi barnet til paret, kanskje fordi de vil være i stand til å gi det vekstvilkår som det trenger? Alt som ikke klarer seg selv, trenger omsorg fra noen andre for å leve opp, slik er det i psykens verden også. Så da er spørsmålet: er det noe i din verden eller din psyke som ikke akkurat nå har de mulighetene for vekst som de behøver?
Siv.
GjenopprettetMedlem
Gode ord Siv og Gunilla og jeg er nok enig med dere i noe av det, og jeg vet(iflg Jung) at alt man drømmer (om det er om andre personer, dyr eller hva) så er det relatert til deg selv.(veldig forenklet)
Og når det er sagt så er det helt klart at mye skjer om dagen og spesiellt siden mai da jeg begynte å "virke" på sonen. Mange områder som tidligere ble satt til side har nå fått ny jord og bra med gjødsling. Og med regelmessig vanning i tillegg, ja hvem hvet hva som skjer...
GjenopprettetMedlem
:respect:
Utrolige flotte tolkninger, Siv og Gunilla!
GjenopprettetMedlem
Drømmer viser seg i symbolspråk og derfor  kan vi helt aldri vite hva det dreier seg om.

Kommentar: Noen drømmer viser seg i symbolspråk..
Og noen viser seg i den form de virkelig er..= Sanndrømte..
Slik de drømmes er de...

Samin ;)