Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Fra drømmen i natt husker jeg bare ett bilde som har (bokstavelig talt :icon_lol: ) brent seg fast i hodet mitt. Jeg hadde brent meg i panna og gikk rundt med en megavannblemme som dekket hele panna.
Jeg tenker at det kan ha med intuisjonen å gjøre. Men det hadde vært intrssant å høre om noen har noe mer å komme med.
Anonymous
Jeg vil bare fundere litt rundt drømmen din, så lit ikke på mine ord hehe.
Pannen er jo området for det tredje øyet, intuisjon. Ild er kraftfullt, det brenner bort/renser ut et område. Utrensningen kom i form av den blemmen, og en megablemme i tillegg vil jeg tro at her har det skjedd en kraftig utrenselse og en åpning av det tredje øyet. Det kan også være at du får en påminnelse om å utvikle dette området, det tredje øyet. Derfor fikk du den megablemmen, slik at du ikke kan overse dette.
Bare mine tanker rundt dette, skal jammen meg sjekke i en drømmebok jeg nylig fikk, så det kan jo hende jeg er litt på bærtur.
Anonymous
Mine assosiasjoner gikk umiddelbart i samme retning som det Fønix sier - før jeg leste svaret hennes. Et lag av drømmen handler nok om det tredje øye.
Så reagerer jeg på motsetningsparet brann-vann. Du har brent deg i panna og en stor vannblemme oppstår: Ett sted i deg møtes motsetninger, og dette møtet er smertefullt. Du er såret, og kanskje ønsker du at sårbarheten er synlig for andre, derfor dette store merket i pannen. Kanskje er det på tide å stå ved sider av deg selv som er viktig, men som har så langt fremstått som mindre kledelig. Hvis man setter brannblemmen i sammenheng med det sterke øyet, så er det tenkelig at den åndelige veien gjør det mulig å forbinde motsetninger og paradokser - ved å integrere dem i noe hittil ukjent. underveis blir du da brent litt...
GjenopprettetMedlem
En vannblemme er kroppens måte å beskytte et skadested mot friksjon eller for sterk varme. Det dannes en vannlomme under huden. Den både kjøler ned og fungerer som støtpute mens stedet leges fra innsida.
Kan du ha åpna for sterkt og har behov for å dempe det litt?
Stridshjelp
Anonymous

Gode svar her. Det var et intressant svar, Masha. Det er noe jeg må tenke mer på.
Jeg har fokusert mye på det tredje øye, og jobber med følelseslivet. Og det er nok noe som skal balanseres her ja.
Tror at det er noe i alt som sies her. Må som sagt fundere mer på det. Takk skal dere ha.

Dere klargjorde det litt mer, og ga meg noen flere ting å ta i betraktning.