Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Natt til i dag....hadde jeg en rar drøm.
Drømte om mine planter som jeg er velldig glad i....grønne inne planter. De fikk ny jord og potter nå i våres og de gror som bare det.
Drømmen gikk slik:
Jeg dursjet mine planter, en etter en,.og jeg snakket med dem. Skrøt av dem hvor fine de var, og når de var dursjet så ble de så klare i fargen som om de takket meg...Og de snakket til meg....men hva de sa fikk jeg ikke med meg.
Men de ble så vakkre,...
Som om de ble en del av meg...noen tanker og ideer på hva denne drømmen kan bety..

Alt taes i mot med takk.
Hilsen nutta
GjenopprettetMedlem
Plantenes ånder lever i auraen din også
og kommuniserer sin verden og magi til deg.
Fint å høre om ditt nære forhold til naturen.

jeg dyrker noen medisinplanter selv og de sier i fra om noe ikke er i orden,de skriker på en måte når de blir for tørre.

GjenopprettetMedlem
Planter kan fortelle oss mye, men vi må skjønne språket deres. Språket deres er vårt indre språk. Planter kan gi pekepinner på f.eks kroppens tilstander, men vi må liksom bare tro på det - plantenes språk. Det er ikke så lett å bevise vitenskapelig. Det er imidlertid skrevet en bok som heter "plantenes hemmelige liv". Dessverre husker jeg ikke navnet på forfatterne (kanskje den ene var..Thompson?) Dette er en meget fasinerende bok som beskriver en fysikers, en kjemists, en biologs m.fl, forsøk som uavhengig av hverandre drev å testet planters reaksjoner, med elektroder, på våre tanker. Det ble bl.a sendt flere mistenkte i en drapssak gjennom rommet der plantene hadde vært vitne på hendelsen. På en av personene som gikk gjennom rommet viste plantene sterke reaksjoner på måleapparatet. Også hvis en bare tenker tanken på å røske opp en plante, eller helle varm kaffe i potten blir planten livende redd.
Det er nå rart hvor mange "vitenskapelige" bevis vi må ha på alt mulig. Urbefolkningsgrupper har jo takket planter og dyr i tusener av år før de høster noe fra naturen.
Boken er spennende den. Jeg tror jeg må lese den igjen selv.

GjenopprettetMedlem
Se hva som skjer hvis du tar på bladene til mimosaen!

Anonymous
Det er vel de som lukker seg/trekker seg sammen.
Blomstene på blod-mure lukker seg når det regner på de.
Forsvarsmekanisme?
GjenopprettetMedlem
Ja,det er forsvar.Hvis gresset blir beitet på,skiller det ut giftstoffer.