Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Hei.
Jeg hadde en ekkel drøm her en natt. Husker ikke så veldig mye, men det handlet ihvertfall om at folk går igjen.
Det føltes også som at noe tungt la seg oppå meg, og jeg fikk nærmest ikke puste. jeg prøvde å rope om hjelp i drømmen, men hadde ikke lyd i stemmen.
Jeg har skrevet tidligere at jeg sjelden husker mine drømmer, kan kanskje være like greit, for det handler mye om at folk dør, eller at gjenferd går rundt og at jeg blir redd.
Det handler kanskje om indre frykt, indre kamp som jeg strir med. Men greier ikke å finne ut av dette.
Så nå vil jeg rope på Hege Elisabeth

. kan du tolke dette? og andre eventuelt.
Anonymous
Jeg har lagret ditt innlegg på maskinen min slik at jeg kan konsentrere meg litt på den. Du skjønner jeg har ikke bredbånd og da må jeg bare være kjapp på labben her på forumet.
Men det kan jo hende Hege Elisabeth hjelper deg om hun har tid!

Anonymous
Så flott maeve, kan du det.

jeg strir virkelig med dette.
psbot [Picsearch]
huff, de høres ut som noen av de drømmene æ bruker ha... det e ikke godt.
særlig vanskelig e det når man henger seg helt fast i selve drømmebildet, å ikke klarer å tolke det. håper noen kan hjelpe deg.....det e mange dyktige folk her

Snappy [Bot]
Hei Kolibri! Gjengangere i drømmer kan tyde på de døde aspektene i oss selv som prøver å se dagens lys igjen. Vi har tidligere snakket om fenomenet "skyggen" her inne, og det kan tenkes at du også vil få slike opplevelser. Så jeg spør: Er det noe du har lagt bak deg, som nå ser dagens lys igjen, eller noe du frykter at skal dukke opp igjen?! Når mennesker i drømmene dine dør, så er det ofte deler av deg selv du ønsker å legge bak deg. Døden handler om forandring, og sjelden om en virkelig død. Jeg vet det kan virke skremmende, men det er også skremmende å skulle legge bak seg deler av seg selv, og det kan være skremmende å forandre seg - om man vil eller ikke. At noe tungt la seg oppå deg... Får inntrykk av at deler av deg selv holder deg tilbake - du må prøve å løse opp i dette så du ikke "kveler" deg selv. Eller...?!
psbot [Picsearch]
visst man drømmer om døde folk som man har vært veldig gla i.... betyr det det samme da....

Snappy [Bot]
Hvis menneskene er døde i virkeligheten? Eller dør i drømme?
Anonymous
Hei, hei.
Jeg driver på og prøver å legge fortid bak meg, og tror jeg har greid det ganske bra til nå.
Jeg vil ha forandringer i meg selv, så det kan godt være det at jeg drømmer mye om død, fordi jeg er litt redd for å slippe tak i det gamle.
I natt drømte jeg, og jeg må le, for jeg ble faktisk skremt av meg selv. Eller jeg drømte ikke, men opplevde det i halvvåken tilstand at jeg plutselig fikk et bilde opp av meg selv. Det bildet kom opp som et smell og det virket intenst. Jeg så meg selv sitte i en stol og jeg ble redd, fordi jeg så annerledes ut. Ja, ja, jeg blir til og med redd meg selv

Snappy [Bot]
Uff - he he! Må nesten le litt, fordi jeg kjenner meg igjen i det med smell. En gang hørte jeg et slikt kraftig smell, og så ramlet vinduet ut av veggen. Men vinduskarmer og alt, sånn at vinden blåste rett inn i rommet der jeg lå. Det ramlet o ikke ut på ordentlig da, men i hjernen min gjorde det det.

Ja,her har du nok svaret. Fortiden er med på å prege deg, den har formet deg til den du er i dag. Og klart det kan være vanskelig å legge fortiden bak seg - men det klarer du, så start med å stole på deg selv og dine evner

psbot [Picsearch]
æ har mange ganger møtt bestemor i drømmene mine, ho e dø. æ bruke å bli så inderlig gla når æ ser ho, så blir æ SÅ frustrert når ikke de andre kan se ho(i drømmene altså)Vi prater om helt vanlige ting, og gjør ting vi har gjort sammen da ho levde... dette kan æ også drømme om andre som e døde....
så derfor lure æ på om det e det samme......
Anonymous
Ha,ha. ramla vinduet ut av vinduskarmen, huffda. Ja, det må ha vært litt av et smell.
Kansje jeg må prøve før jeg legger meg, og si at nå vil jeg ikke ha sånne drømmer mer. Nå vil jeg gjerne gå videre.
Når jeg drømmer om folk, så er det gjerne noen som dør og vi går i begravelser.
Snappy [Bot]
Ok, begravelser vil antagelig fortelle deg at det er på tide å begrave noe. Som f.ex. fortiden. Og det vinduet ramlet ut av veggen, med heeeele vinduskarmen - bare isolasjonen tøt ut på sidene.
Ædni - tror du at vi dør når vi dør? Eller går vi ikke over til en annen verden? Vi diskuterte det inne på tråden Bange for døden som Shamanen startet. Din bestemor kommuniserer med deg gjennom drømmene dine, det er jeg sikker på. Har også en bestemor som i blant besøker meg og trøster meg gjennom drømmer. Jeg tror at det for enkelte, som meg og deg, er lettest å oppnå kontakt med åndene via drømmer, for da er vi mer mottakelige for informasjon fra dem. Så godt at dere gjør hverdagslige ting - det forteller meg at din bestemor vil si til deg at livet fortsetter i den dimensjonen hun er i nå.

psbot [Picsearch]
ja, Hege Elisabeth, de va vel egentlig det æ trodde. At vi kommunisere gjennom drømmene. ho lærte meg mye mens ho levde, og gjør det fortsatt. Deilig å få litt bekreftelse på ting. Godt å ha deg her. klems
Anonymous
åja, he he. ja nå ser jeg det at det står ut av veggen

Ja, nå skal jeg gå i gang og begrave fortiden.
Det høres så koselig ut at dere snakker med deres bestemødre i drømme.
Snappy [Bot]
Ja, bestemødre er gode å få på besøk. Jeg husker da min bestemor døde, jeg var liten jente da. Jeg gråt ikke, har aldri grått over de døde. Men jeg var lei meg for at jeg ikke klarte det. Så etter flere år møtte jeg henne i drømme for første gang. Hun satt i gyngestolen sin i stua som hun pleide. Jeg lå med hodet mitt i fanget hennes mens hun strøk meg forsiktig over håret. Det var så godt, og jeg gråt ut alt jeg hadde i den drømmen. Hun ga meg en bekreftelse på at det var helt ok at jeg ikke hadde grått en tåre.
Anonymous
Så fint Hege Elisabeth at din bestemor kom i drømmen, og sa at det var i orden.
Og så får du ha tusen takk for tolkningen av drømmen, du e flink du

Snappy [Bot]
Bare hyggelig Kolibri!