Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
leste nettopp en drøm om drukning her på sida, og svar, mange gode svar. Her er min ; drømte at jeg var ved kaia. En ung gutt, psykisk utviklingshemma, var med meg. Han var så full av liv og humør. Plutselig slengte han seg over ett rekkverk, og stupte ned i havet. Jeg fikk panikk og skulle til å hoppe etter han, men stoppa, var redd for å drukne sjøl. En sterk ung mann med rødt hår dukka ned for å finne den drukna. Jeg stod og såg på, kunne se hvor lett han svømte nedover og leita , men han måtte gi seg , han var borte. Jeg følte plutselig en lettelse, men kunne ikke forstå det. Var det for stort ansvar for meg å ta vare på den aktive livlige gutten? Drømmen kom stadig tilbake i tankene mine, til jeg plutselig en dag, dagdrømte at han svømmer rundt i havet og har det kjempefint, er helt fri og opplever nye flotte ting hver dag. Han føles så nær meg, at jeg kan strekke ut handa og kjenne kraftfeltet rundt han. Hva skjer? Det var altså tre personer i drømmen , jeg, en godt voksen dame, og disse to av hankjønn. Kan noen hjelpe meg å tolke?
GjenopprettetMedlem
En del av deg som er hemma i sin utvikling, noe som har med elementet vann (følelser) er dødt/transformert og blitt ett med vannet. Det er noe med egodød/helbredelse. Og følelser. Og noe med det maskuline.
Han med det røde håret er kanskje den delen av deg som prøver å ordne opp og hjelpe osv. Maskulin = handling. Rødt = jord.
Du selv er observatøren.
Det må jo være en veldig bra drøm om at noe som var hemma i sin utvikling nå er transformert og helt og ett med alt. Selv om det medbragte litt skrekk når det skjedde.¨
les også denne linken (som jeg også har lagt ut før
www.runarhalonen.com og klikk på "din indre healingevne". Der står det noe om vannet som kan minne om dette.
Mvh Stridshelp
SEO Crawler
liker dine drømmetydninger, metodiske og fine, stridshjelp.
det eneste jeg følte litt forskjellige var det røde håret, fikk mer en "ild-følelse", og tenker ild-ånd-handlekraft etc
den kraftfulle ånden dykker ned. hår er litt som antenner, og hodet er øverst på kroppen.
ellers er jo fargen rød ofte jord. så slenger på mine fragmenterte idèer, så har drømmeren litt å øse av...
GjenopprettetMedlem
Takk stridshjelp for god hjelp. Det gir mening og forstand. Til det Torstein skriver om rødt hår ,at det får han til å tenke på ild, ånd og handlekraft. Kan også gi mening til meg. Hadde en oppgave på skolen der vi skulle be om en gave fra en venn eller /x kjæreste til ett bilde vi malte. (vårt kroppsbilde) Det ramlet ned i hodet mitt at jeg skulle be om ild og vann, forstod ikke hvorfor , men det gjør jeg idag. Takk begge to.