Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jeg står på et berg ved en stor kulp/lite vann. Rundt meg er det jungel, varmt og fuktig. Jeg er en indiansk (?) kvinne. Mot meg kommer det en mann, en kriger med spyd og krigsmaling. Han er "stygg" og utstråler ondskap. Jeg blir redd, snur meg rundt og stuper uti vannet. Samtidig dukker det opp flere krigere rundt vannet. De ser etter meg. Jeg holder meg under vannet. Plutselig er det en krokodille der. Den biter seg selv i foten, slik at blodet flyter ut i vannet. Så tar den forsiktig tak i meg og svømmer mot det stedet hvor elva renner ut. Der ligger det en stor tømmerstokk over elvemunningen, omgitt av kvister og store steiner. Et skjulested. Krokodillen drar meg under tømmerstokken, slik at jeg kommer opp på andre siden og i skjul for krigerne som leter etter meg.der etterlater den meg og svømmer tilbake til kulpen. Den sørger for at krigerne ser den og p.g.a. alt blodet fra krokodillen, tror de at den har drept meg. De forfølger krokodillen som svømmer ned elveutløpet og plutselig er alt stille. Jeg lurer meg opp og skynder meg tilbake til landsbyen jeg bor i. Der går jeg inn i et telt hvor det befinner seg en gammel kvinne. Denne kvinnen er min mor. Hun gir meg et knytte med noe inni og ber meg skynde meg avsted før krigerne kommer tilbake. Jeg kan aldri komme tilbake hit, sier hun.
Idet jeg skal forlate landsbyen, dukker de første krigerne opp. Jeg når akkurat å kaste meg i dekning bak et tett kratt.
Her slutter "historien"...
Alt dette som skjedde var så virkelig at det er nifst. Og det at jeg opplevde dette en gang jeg "sovnet" under en meditasjon, gjør at jeg lurer på om dette virkelig var en drøm.
Noen som kan "synse" litt her. Takknemlig for alle innspill.

Sensis [Crawler]
Er du kvinne i dette livet, som i drømmen?
Jeg tror du er kvinne.
Drømmen spiller ut kreftene i din psyke i en mytologisk sammenheng, din affinitet til det indianske.
Samtidig beskriver de en tendens til å søke trygghet i nedsunkne riker.
Tiden er inne for deg å ta kraften ut i virkelighetens verden, gjøre opp med gamle spøkelser, stø i konfrontasjonene og utfordringene og ikke trekke deg tilbake til sumper og vann, mamma og det trygge hjemmet.
Møt krigerne, ikke stikk.
Takk krokodillen, men stol på ditt våkne selv.
Du kan få din nedsunkne kraft tilbake nå.
Utfordringene er i det praktiske livet, ikke i mytologien.
Ailo Gaup
Anonymous
Takk Ailo! Ja, jeg er kvinne i dette livet. Jeg tar med meg denne tolkingen i sekken. All lærdom er verdifull lærdom og jeg fylles stadig opp.