Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg drømte at min ene pus, lå midt i et stort rom. Et gedigent rom. Han lå oppe på noe stort og uformelig. Hvorfor jeg ikke tok han bort, aner jeg ikke. Tror jeg ikke tok meg tid til det, tenkte at jeg skulle rekke å gjøre ferdig noe.
Så forandret denne uformelige tingen seg. En gedigen slange. Rød med sorte striper. Jeg fikk panikk og løp bort til katten min for å ta ham vekk. Han lå og tittet på meg med et trist blikk. tenkte at det hadde gått bra. Så ikke hode til slangen noen steder, å tenkte at den måtte være i andre enden av rommet. Men da jeg løfter opp pusen min, sitter slangehodet fast i magen hans. Biter seg fast. Det er blod der. Jeg gråter. Tenkte på hvorfor og hva som i all verden var viktigere en pusen min. Hodet til slangen var lite, så jeg fikk fjernet den fra Pusen min.
Så ble jeg vannvittig sint. Finner halen på denne slangen. Tar tak og etter mye lengder slange, finner jeg hodet igjen. det bitte lille hodet. En sorg river i meg, da jeg kapper hodet. Nå er slangen gul. Men jeg måtte kappe hodet hans. Jeg var redd han skulle ta pusen min igjen.
Pusen min ble bare slappere og slappere. Så våknet jeg. Vet ikke hva som skjedde videre.....Men dette var en py drøm....
Anonymous
Slike drømmer er så vonde

Alt virker håpløst eller umulig. Men jeg tror det bare viser en følelse.
Kanskje du skulle prøve det samme som Torstein gjorde med sin drøm, og spørre slangen?
Av og til kommer man til et punkt hvor man må ta et oppgjør med noe i sitt indre; en følelse, ei oppfatning, noe man tror på...eller noe annet. Noe man nødig gir slipp på.
Sterke symboler, sterke følelser.
Det var dette som kom til meg, det kan jo være noe helt annet.

GjenopprettetMedlem
Takk perle :wub:
Men har igjen en ny drøm, handler om samme pusen min.
Jeg drømmer så mye nå, så jeg lurer på hva som skjer, hehe. Er såpass plaga med ryggen om dagene, at det eneste som hjelper er å legge seg noen timer og sove. Skal snart ta en undersøkelse, en MR...så jeg vil liksom ikke ta noen smertestillende eller ditto heller, i håp at de finner ut noe. Men det var jo ikke det jeg skulle frem til da....
Først drømte jeg om et par jeg vet hvem er. De har det ganske tøft nå, å enden på visa ble litt uvennskap og sjalusi da den ene parten ville snakke med meg, fordi jeg forsto ham. Men det gikk ikke da den andre parten skulle sitte pal oppe på oss, redd for å ikke kunne stole på oss. Så det ble det mye tull av, å det var en sår følelse.
Så sto jeg på soverrommet. Tittet ut og utsikten var totalt forandret. det lå en skog der, men den lå i en dal på nedsiden av vinduet. Det var snø, masse snø, nesten opp til vinduet. Katten min, den i forrige drøm, lå ute, oppå snøen som så hardpakka ut, å skuet ned i skogen. (Rasekatt, derfor ute i bånd også i virkeligheta).
Jeg følger blikket hans , å få se en hare som kommer opp og titter på oss. Jeg titta litt lengre ned, å i hele bakken ned til bunnen av skogen, var det harer. En hvit, resten spettete brune. Plutselig ser jeg grevling, å tar tak i båndet og får katten min inn i full fart. der nede jakter grevlingen på en katt, eller hare. Men grevlingen forandrer seg, ligner da en maursluker med grevlingstriper. :o Ble lei meg pga av harene og om de skulle bli tatt.
Så er det en vei der nede. På en kjerre som kommer kjørende, sitter det en mann, tror det var noen fler også. Denne grevlingen løper da dit, mot kjerra, der reiser den seg til å bli en stor bjørn, men i maurslukerdrakt :shyone: Å begynner å sloss med mannen. Akkurat da kom dattra mi inn på soverrommet å skulle låne tlf min. jeg skrek at hun måtte finne den fort som fasan, fordi jeg måtte ringe etter hjelp til denne mannen der nede. Hun hentet tlf kjapt, å da jeg tittet ned, hadde mannen overvunnet dette beistet.
Jeg så beistet synke sammen på bakken, forvandlet seg igjen til et merkelig menneske, et slags urmenneske

med sort strittende hår i alle retninger. Tynn og skrøplig. mannen la denne skapningen opp på kjerra og kjørte avgårde...
DENNE skjønner jeg ingenting av......tror det tilsier en forvandling av noen slag. men hvorfor er pusen min innblanda? hvorfor skal jeg beskytte ham? Hvorfor er jeg redd han skal bli skada?
Anonymous
Kanskje katta symboliserer noe i deg, noe du er redd for å miste nå i den sterke forandringen du er inne i.
Tror ikke det handler om katta di.
Det slo meg at den slangen har med ryggen din å gjøre, kanskje du er redd for å miste noe i den forbindelse.
Noe i livet du har hatt til nå, krever justering, og det kan skape uro el. angst, - masse forskjellige følelser som gjenspeiles i alle disse skikkelsene.
Det ubevisste kan håndtere ting for å opprettholde den indre balanse, slik at maredrømmer egentlig er positive.
Håper dette kunne hjelpe.

GjenopprettetMedlem
Takk igjen Perle, alt hjelper her nå!

Må gruble litt over dette her, hehe.
GjenopprettetMedlem
Hmmm, har ikke funne ut av min andre drøm.....noen som kan hjelpe meg å tolke?