Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hadde en merkelig og veldig levende drøm for ca halvannen måned siden;
husker den like godt i dag som natten jeg drømte den.....
Den startet som et mareritt hvor jeg sitter i et fly som styrter i havet. Overlever denne kræsjen, men kjenner en enorm sorg over familien min som ikke overlevde.
Mens jeg svømmer rundt, blir jeg plutselig angrepet av en hai som drar meg under og jeg kan nesten kjenne fysisk hvordan jeg ikke får puste, jeg drukner og alt blir svart.
(Men hele tiden under marerittet er jeg bevisst at dette ikke skjer i virkeligheten. Normalt ville jeg tvunget meg selv til å våkne under en slik drøm, men her er det akkurat som om noen trøster meg og sier at jeg har ingenting å frykte og at jeg må drømme videre....)
Etter at jeg druknet og alt ble svart, våkner jeg plutselig i et stenrom/grotte (klosterrom?).
Midt på gulvet står en vannfontene og i skyggen i døråpningen står en mannsskikkelse, men kan ikke se hvem han er(minner litt om en munk i klesstilen, kjenner en stor respekt for denne ydmyke, vise mannen).
Kjenner en enorm kraft/energistrøm i hendene mine og når jeg ser ned på de strømmer det ut to voldsomme, lillarosa lysstråler av de

Blir ikke redd av hendelsen, føler bare en enorm glede og kjærlighet - nesten som å bli født på ny med helt blanke ark
Så våkner jeg og jeg kan kjenne energien i hendene lenge etterpå......
Har egentlig ikke interessert meg noen for healing før dette, men plutselig bare må jeg lese nesten alt jeg kommer over om emnet...
Har heller ikke drømt så mye (som jeg husker) det siste året, men denne drømmen har virkelig festet seg.
Tror dere dette bare var en vanlig drøm eller et budskap fra noen?
Og hvem er denne mannen i skyggen?
Hadde vært interessant å høre deres tolkning av drømmen min

Anonymous
Jeg fikk en følelse av at du har vært gjennom egodøden, som Ailo har skrevet om, da jeg leste om denne fantastiske drømmen. Ellers ser det ut til at du har den samme tolkningen som meg, noe gammelt skal dø for å gi plass til det nye i livet ditt. Og jammen er du heldig med en slik kraftig hjelper ved siden din

det er bare å spørre ham ...
Anonymous
Jeg bare bøyer meg i respekt for en slik drøm. Det ser iallefall ut som du har fått en gave i hendene.

GjenopprettetMedlem
Denne drømmen var en helt utrolig opplevelse - hadde bare lyst til å legge meg ned å drømme videre (noe jeg selvfølgelig ikke fikk til) - gikk bare rundt å kikka på hendene mine resten av dagen
Har i ettertid tatt reiki I og lest bl.a. "Vekk din indre healer" av Eric Pearl, men finner liksom ikke tilbake til de voldsomme kreftene jeg kjente i drømmen.
Jeg kjenner kiling i og utenpå hendene, men vet ikke helt hvordan jeg skal utvikle dette videre...har ingen erfaring med healing fra før...
Egodøden nevnes her - det har jeg aldri hørt om før. Hva går det ut på?
Og ja, hvis dette var min hjelper i drømmen, er jeg kjempeglad for å ha han ved min side!
Han utstrålte SÅ mye visdom, respekt, kjærlighet og styrke at jeg blir nesten på gråten når jeg tenker på det..

Anonymous
Så herlig at du møtte på hjelperen din/din veiviser
Flott drøm

GjenopprettetMedlem
Aliana: Drøm eller budskap?
Hei Aliana.
En drøm er et budskap fra deg selv til deg selv.
Mange av oss har den evnen til å drømme i farger, drømme ofte og drømme sant.
Vi får de fleste budskap / beskjeder i drømme. Det er hjelpere og andre som
for eksempel avdøde familiemedlemer som er iblant oss som guider i en periode.
Og ofte den eneste måten dem kan kommunisere til oss på er igjennom drømmer.
Det er ofte vi glemmer våre drømmer, selv om at vi drømmer hver natt.
Du kan be om å huske dine drømmer, du setter deg på sengekanten før du legger
deg og sier (gjerne høyt) at i natt vil jeg huske mine drømmer!
Da kan du regne med å bli vekket i 4 -5 tiden om natten, for det er som regel i den tiden
du husker dine drømmer mest. Og da vekker hjelperne dine deg slik at du kan få anledning
til å huske dine drømmer.
Og da lønner det seg å ha skrivesaker på nattbordet som du noterer stikkord på,
ikke noter hele drømmen, da kan det bli vanskelig å få sovne til igjen..
Til frokostbordet dagen etter tar du frem notatene og fyller ut resten av drømmen.
Om du da som her ikke kan tolke den selv, få noen til å gi et innspill..
Men det er dine egne tolkninger som er de viktigste..
Samin

GjenopprettetMedlem
Du spør om egodøden, og jeg ser ikke at du har fått et svar. For det første- gratulerer med en vakker drøm, det er tydelig at det er din tur til å våkne. Og det er nettopp hva egodød betyr. Ego er i hovedsak en illusjon, en følelse av at din egobevissthet er en egen del av universet. Dette er ikke tilfelle, vi er alle del av en helhet. Men for at helheten og totaliteten skal skinne gjennom, må bevisstheten om ditt eget ego transcenderes: altså oppløses. Dette kan komme i form av en drøm, en meditasjon eller et øyeblikk av erkjennelse. Ego-død betyr ikke fysisk død, bare psykisk. Egosentrisitet og følelsen av at du er sentrum i din egen opplevelse er ikke det samme. Jeg mener at ego-død er en gave, som viser at din opplevelse av deg selv som fysisk her-og nå kun er en illusjon, en skygge av Den-Du-Egentlig er, altså ditt høyere Selv som eksisterer uavhengig av tid og rom. håper dette var til hjelp.
Kjærlighet fra månestråle.