Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Francis [Bot]
Jeg har en drøm som har fulgt meg i mange mange år. Jeg drømmer at det skjer et vulkanutbrudd her hvor jeg bor. Det velter ut med glødende lava over alt, og jeg får liksom sånn dommedags følelse... nå er det slutt på denne verden... Hva kan det bety?
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Ulva
Kunne det betyde at du har en indre vrede? En vrede du tror vil blive "jorden undergang", hvis du viste den frem? Kunne det betyde at det er noget du måske skulle arbejde med?
Hilsen Shamanen

Francis [Bot]
Hm.... nei... kanskje... Det må jeg fundere litt over ja... :whatthef: *tenke-tenke*
Yahoo Slurp [Bot]
Hej Ulva
Der er jo også kun en der ved det.....dig selv
Hilsen Shamanen

Anonymous
"Shamanen":
Der er jo også kun en der ved det.....dig selv 
Inte helt sant vel, min gode vän

Också kraftdyren vet, drömmen selv vet, det finnes sikkern noen hjelpeånd som vet också.
Sjamanen är aldrig ensam, och vet att h*n inte kan finna alla svar i sig selv - en slik attityd (typisk för västerländsk nyadnlighet) är väldigt värdenihilistisk syns eg. "Jag skapar min egen sanning" .. "jag känner att det är så, alltså är det så" ?
Jag skulle vilja ändra på slike uttryck till "Det ju også kun en der kan
finna ut av det... dig selv," men det fungerar ju inte heller eftersom vi kan gå till andra som kan ta reda på svaren åt oss.
Vi har så många att be om hjälp, så många som kan lära oss bara vi accepterar att vi inte sitter på alla svaren själva och att vi inte "vet bäst" kun fordi vi är "andliga" och har varit nyandliga en par år, att vi inte har hela sanningen inom oss och att vi kan bita det sura äpplet, ha fel, och lära av alla runt om oss
Ibland saknar jag ensamheten. Att bara vara jag - utan åndeskrik och åndeansikten 24 timmar om dygnet.
Kan man inte ta sjaman-ferie!?! Jag tror jag begynner trenge det ...........
Mvh,
Thomas Trött
Anonymous
Hei trumman
Jeg kjenner meg mye i det du skriver. Men det kan være godt som elvira skriver å ta seg en pause.
Ta deg en tur på kino, gå på fest. Ha det morsomt. Være seg selv.
Francis [Bot]
Er viktig å ta vare på seg selv og gjøre akkurat det man har lyst til innimellom. Bare slippe sesg helt løst og leve litt villt og gærnt!

W3C [Linkcheck]
Er enig i at man må ta vare på seg selv og ikke minst gjøre andre ting.
MEN jeg opplever stadig vekk at jeg ikke kan ta ferie fra prosessen, den går uansett om jeg ønsker ferie eller ei. Med det mener jeg at når man jobber på et dypt indre plan med forløsning av gamle mønstre og følelser så nytter det ikke å si stopp jeg vil ha fri, i alle fall funker ikke det for meg....

Anonymous
"Kan man inte ta sjaman-ferie!?! Jag tror jag begynner trenge det ..........."
Kjære Thomas
Ta deg ferie - be dine hjelpere om hjelp til å la Thomas sjaman få fri for en stund. Dyrk din kjære og dine lidenskaper - de er like viktige for sinnets sunnhet som blodets sirkulasjon er for kroppen.(omskrevet sitat fra Holberg)
Pass på å ha balanse i livet ditt - men det er kun du som vet hvordan den skal arte seg.
Lykke til.
Klem fra kariw
Yahoo Slurp [Bot]
Hej trumman
Efter et stort arbejde i den verden du har i dagligdagen (arbejde, flytte osv osv) holder man pause / ferie. Det samme gør man efter en stor bedrift i åndeverden.(trommerejser, healing osv osv) Vi behøver pauser / ferier. Måske du er overbebyrdet, stessed eller bare træt. Det er det samme.
Du bruger så meget energi på at hjælpe andre,
En stor tak for det.
at du NU trænger til at andre giver dig energi.
Jeg vil gerne være den første der sender dig positive energier / ro og harmoni...
Knus fra Shamanen

Francis [Bot]
Jeg gjør som Shamanen; sender masse positiv energi og tanker til Trumman!

Anonymous
Tack allesammans för varma tankar och råd!!
Ni missförstod mig dock en lille smule

tingen är ikke den att jag aktivt sjamaniserar hele tiden 24/7 og flyger omkring i åndevärlden, gör trommereiser i hytt å pine och aldrig ”tar ferie”

det är inte det jag menar - jag är ofte med vänner, går på kino og koncerter, skall upp till kæresten snart (OH YES! Som jag gleder mig!) och går ju daglig till vanligt arbete etc etc.. men di är ju där stadigvæk. I allt jag ser.
Enig med Otorongo, att jag ikke kan även om jag vill, ta ferie från det som sker runt mig – hur skulle jag kunna det!? Det är ju ikke meg som skapar det. Jag kan lika lite be dem att ikke synas och höras, som jag kan be människorna runt mig inte synas och höras.
Shamanen har nog rätt i att det varit en massa ting just nu som måske gjorde mig mer gnällig/whining, därav ovanstående post

det är ju ikke SÅ slemt da - jag borde vara vant vid det nu. Enkelte gånger syns jag bara det skulle vara dejligt med en pause..
Elvira skrev ”Hvis det var meningen, at du 24 timer i døgnet skulle befinde dig i åndeverdenen, så ville du jo udelukkende være ånd” – åndevärlden, hvad är så det? Den är väl inte skilld från oss egentligen? Mellanvärlden, här – vår verklighet – är ju full av ånd.
Allt som lever, har en ånd, var det någon som sa.. Trädene, skyerne, vinden, vattnet, ja till och med kaffen!!

Jeg har accepterat att jag inte kan ”ta ferie” og prøver å se på det sånn att jag står med en fot i var världen. Lite 50-50. Där finner jag balansen.
Men nu skall vi inte glida allt för mycket Off Topic här, jag tackar för råd och kärlek från er allesamman, ni är wise beyond your years

men vi kanske ska snubbla tillbaka till Ulva sitt vulkanutbrudd.
Mvh,
Thomas Tornado
Anonymous
Hva er alt dette med 2012? Jeg hører også spådommer om 2007, der jorden vil om ikke gå under, men gå over i en ny energi. Må innrømme at jeg blir fryktelig usikker, hva er det som menes egentlig. Skal vi alle over i en annen dimensjon? Jeg spør dumt kanskje, men jeg har virkelig grublet på dette, og jeg hører så mangt, det er mange teorier.
Yahoo Slurp [Bot]
Hej alle

Den 5 dim. er det kvantehop (energifrekvens) som jorden og dens befolkning skal igennem inden længe.Tiden er nemlig nu inde til at hæve Jorden og dens indbyggere fra energifrekvensen i 3. dimension til en ny og højere frekvens i 5. dimension (i de mange enslydende kanaliseringer, som jeg har anvendt, bliver frekvensen i 4. dimension enten ikke omtalt eller omtalt som et midlertidigt skridt på vejen). Planetens stigning i frekvens kaldes også Jordens ascension eller at Jorden ascenderer. For at dette skifte i frekvens kan finde sted må alle livsformer på Jorden ændre sin fysiske form og for menneskers vedkommende må ændringerne også ske på et mentalt, følelsesmæssigt og spirituelt plan. Det er sket før i universets historie, at en hel planet er blevet hævet i frekvens, men det er første gang, at frekvensskiftet sker i samarbejde med planetens indbyggere. For os mennesker, som er inkarneret på Jorden i denne tid, betyder det, at vi skal gennemgå meget store forandringer for at følge med op i frekvens sammen med planeten. Dette kaldes også menneskers ascension eller at mennesker ascenderer. Målet for den nye Jord og den nye tids mennesker er harmoni, balance og kærlighed, men vejen dertil - ascensionsprocessen - kan være alt andet end det.
Det påvirker at der er flere der bliver spirituelle, for i øjeblikket er der kun 20% af jordens befolkning der er det, men inden for de næste ca. 10 år vil der være 80% der er spirituelle og 20% der ikke er det. så det vil gå den rigtige vej. Også det at tale om det, kan man gøre mere frit end man har kunnet før. Mange kan alerede nu mærke ringen for ørerne...
Hilse Shamanen

Anonymous
"Ulva":
Jeg har en drøm som har fulgt meg i mange mange år. Jeg drømmer at det skjer et vulkanutbrudd her hvor jeg bor. Det velter ut med glødende lava over alt, og jeg får liksom sånn dommedags følelse... nå er det slutt på denne verden... Hva kan det bety?
Hadde en tilsvarende drøm for et par år siden: En enorm naturkatastrofe skjer: Fjellene reiser seg og raser sammen, avgrunner åpner seg. I drømmen ser jeg mitt yngste barn ligge urørlig i dette fjellandskapet - mannen min og jeg sitter ved siden av. Jeg ville kjempe (som alltid) - vi måtte gjøre noe for at vi skulle komme oss unna med ungen, men han sa alt var over og at vi bare måtte godta det. Merkelig nok gjorde jeg det. Like etter raste fjellene over oss, og det var slutt. Jeg våknet med en sånn intens tristhet.
Francis [Bot]
Det var også det som skjedde meg... følte meg forferdelig trist da jeg våknet...