Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
De siste nettene her har jeg hatt merksnodige drømmer om døden. Forrige natt drømte jeg at jeg var i kirka, foran ei kiste hvor min mormor lå (hun ER død). Jobben min var å skru fast skruene i kista hennes, og det var ikke måte på hvor lang den skruen var. Skrudde helt til det kom sivende litt blod ut fra skruehullet..
I samme drøm lå søstra til mormor død på en benk/bord, men hun levde opp igjen (hun er også død nå)
Og i natt, drømte jeg at eksen til min kusine var død, men det skjønte jeg ikke, for han gifta seg i går..   :eusa_doh:
Jeg har hørt at når en drømmer om døden, så er det ikke et varsel om fysisk død, men om nye forandringer (og kanskje kraftige) som kommer til å skje i livet.  Og hvis dette stemmer, så lurer jeg virkelig på hva det er som foregår.
Likevel, det er ikke veldig  morro å drømme om døden, men det er bare det at det har vært veldig mye død-drømmer i det siste....  Uff..
Noen som kan komme med råd til meg???

:innocent2:
Anonymous
Jeg tror det viser til avslutninger, selv om jeg ikke kan presisere det noe nærmere.
Men det at du skrur og skrur i kista til det siver blod, synes jeg er interessant. Kanskje det viser til noe du iherdig vil gjøre deg ferdig med, slik at det tærer litt på kreftene? Blod likner jeg med livskraft.
hvilket forhold har du til disse menneskene i drømmen? Kan kanskje være verdt å spørre seg.
Noe vedr. ditt forhold til disse kan være over.
Dette er bare tanker jeg gjør meg. Tror uansett ikke du skal engste deg for drømmene.
Kanskje noe i livet ditt skaper engstelse, som du kan ta nærmere i øyensyn?

Lykke til. :wub:
GjenopprettetMedlem
Tenk over om det er noe du er redd eller bekymret for. :w00t:
Anonymous
"Perle":

Men det at du skrur og skrur i kista til det siver blod, synes jeg er interessant.

Jeg fikk utlevert en lang skrue, ca 5 cm, som jeg begynte å skru fast i kista. Husker ikke helt, men brukte vel skrujern. Da det stod igjen 1-2 cm av skruen, så så jeg at det kom blod rundt skruen; husker at jeg stoppa.  Mer husker jeg ikke. Mormor lå i kista, og hun døde for 4 år siden. Jeg stod veldig nært henne, og jeg var hos henne da hun døde. Jeg har tenkt på at dette kanskje symboliserer at jeg setter siste spikeren i kista, mao; gjøre meg ferdig med det gamle livet mitt som jeg har brukt noen år på å bearbeide. Føler vel at jeg står ved et veiskille, men at jeg kun har et veivalg, og det er strake veien rett frem!! Ingen vei tilbake, full fart fremover; og det skremmer meg vel litt. Jeg er den som liker å ha kontroll på ting, og jeg hater å være impulsiv!! Men, jeg er kanskje på vei inn i en  etterlengtet jobb, etter noen års skolegang, så mulig det er en av de tingene som skjebnen har planlagt for meg.
Gammeltanta mi som lå død på bordet, men som våknet opp igjen, hadde jeg et helt vanlig forhold til. Hun var som meg, den som sa fra hvis hun var uenig i noe. Holdt ikke tilbake noe den dama, så enten likte du henne, eller så gjorde du det ikke..
Hva som  gjør meg engstelig?  Vel, det må vel være at jeg ikke får den jobben jeg var på intervju for, økonomi, hvordan det skal gå med sønnen når jeg ikke er hjemme hos ham både før og etter han kommer hjem fra skole, hvordan jeg skal rekke over alt jeg ellers har gjort, og kommer jeg til å ende som ei gammel  peppermø på?? .... Unødvendige bekymringer, det vet jeg, for det ordner seg alltid på et eller annet vis.  Så egentlig skal jeg vel bare senke skuldrene og bare ta imot all den kraft og energi jeg får...  Tru æ, hvis æ tørr da...  Jodda, det gjør jeg....  Øhh...

:innocent2:
Anonymous
Jeg håper du får jobben du ønsker deg, og ellers lykke til med det nye livet ditt.  :wub:
Anonymous
Det håper jeg også Perle..  Takk skal du ha    :biggrin:
Anonymous
Uæhhhhh.....
Sikker på at drømmer om døden ikke betyr bare motgang på alle fronter????    :icon_cry:  :icon_cry:
GjenopprettetMedlem
Sikker på at drømmer om døden ikke betyr bare motgang på alle fronter?

Drømme om død betyr også ny begynnelse..
Så se mulighetene ikke problemene...  :w00t:

Samin ;)
GjenopprettetMedlem
Døden er begynnelsen på ditt nye liv :wub:
GjenopprettetMedlem
Å drømme om fødsel og død betyr å måtte se inn i selvet og kjenne etter hvilke sider er det som er i endring. Hva skal forlate deg for at nye sider skal få gro frem? Råd: ta imot drømmene som de gaver de er fra din underbevissthet. Den vil fortelle deg noe. Prøv å mediter på drømmen og kjenn etter hvilke følelser de gir deg. Hvor i kroppen kan du fysisk kjenne noe?
GjenopprettetMedlem
Hei Englemor.
har lest igjennom drømmen din og hiver meg innpå her.
Først Død,jo,det symboliserer alltid en ny begynnelse,eller at du har avsluttet noe,lagt noe bak deg,eller et hint om å legge noe bak deg.
Som du sier er det mye om din slekt i denne drømmen.og slekt er blodsbånd.
Min tolkning.- Du får i drømmen beskjed om å legge noe bak deg. Skru igjen lokket. Du skriver du stod din mormor nær,også din tante,så det må være noe her som du identifiserer deg ved.Jeg har på følelsen at det er noe her du skal føre videre,en slags arv eller som du skriver,måten å være på. Du har tatt lærdom av de begge,ta den med deg,si ifra ,som din tante og hold deg nær din familie.
En ,skrue,nål, alt av stikkende redskaper er for meg noe du pirker med. Dvs at du åpner gammelt,eller at du henger ved noe gammelt. Det handler nå om å gå DIN vei og det å ta med deg den lærdommen du har fått gitt.
jeg vil anta at noe nytt er på vei inn i ditt liv.
bare slik jeg føler det når jeg leser drømmen din. Vennlig Hilsen Elwing
Anonymous
det betyr en ny start. ferdig med det gamle noe nytt.
i det krysset du står i nå er det flere veier å gå. bestem dæ kor du vil gå . å gå dit. viktig å ha mål som en vil nå.
for hvært mål er en seier for deg selv. det vil du vokse på :wub:
det er det som er rette veien å gå :wub: