Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
i natt drømte jeg at jeg stod inne i en jordhytte/gamme sammen med en mann, og det var grevd ganske langt ned. Ordet "kåte" blir nevnt flere ganger. Jeg stod nede i en grop, da mannen snakket om at faren til den som bodde der var bortreist. Mannen som er fremmed for meg, begynner å snuse ut i luften, og sier at her lukter det mistenkelig. Det lukter av lik. Vi får mistanke om at noen er gravd ned der. Jeg våkner brått, og hører samtidig de ordene om at synet var som forblindet, samtidig med et bilde av en mann som står oppreist og jord som raser ned og dekker for øynene hans. Det var en litt ekkel drøm.
Jeg aner ikke hva betydningen kan være, og håper noen kan hjelpe meg med å tolke den.
Ordet "kåte" er samisk og jeg vet det betyr gamme, men vet ikke hvordan det skrives.
Anonymous
Noen som ikke synes om at du "begraver" noe gammelt som du ikke har bruk for lengre???
GjenopprettetMedlem
du skal ta vare på alt du har lagret,ikke grav det ned du kan få bruk for det en dag

AdsBot [Google]
Ja dette var en nøtt, og jeg skjønner at det ikke var godt å våkne opp med denne "krim-følelsen" i kroppen Fønix.
I drømmen din er
du observatøren, det er mannen som fører samtalen. Og det er sannsynligvis han som eier gamma som har utført et fadermord(?) Men personene i drømmene er vel sider i oss selv? (i symbolsk betydning selvsagt). Hvis du tenker ut i fra det, kan det kanskje si deg noe?
Anonymous
Takk for det dere, skal tenke litt over denne drømmen. En livaktig drøm som jeg fortsatt går litt og grubler på.
Nutch/CVS [Bot]
"Liljee":
I drømmen din er du observatøren, det er mannen som fører samtalen. Og det er sannsynligvis han som eier gamma som har utført et fadermord(?) Men personene i drømmene er vel sider i oss selv? (i symbolsk betydning selvsagt).
Det manlige i en kvinne har likesom flere generasjoner. Det er ikke bare en mann det kan bli flere.
Det sammer er det med det kvinnelige i en mann. Vi har alle en storfamile i oss selv.
Hilsen
Gåååja