Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Drømte at jeg var i kaos, skulle rekke over mye, klarte ikke å gjøre noe ferdig. Gikk fra alt, ut i en by med brostein, murhus og masse mennesker. Jeg begynte å løpe, fikk stor fart og kom til en trapp. Tok to trappetrinn av ganga, tror det gikk ned først og så opp. Kom til en avsats med større avstand mellom trinna, kunne bare ta ett trinn av ganga og jeg pusta meg oppover. Da jeg var nesten oppe, såg jeg en skikkelse som skygga for meg. En mann i tung militærfrakk, grønn, stod der og såg på meg. Jeg turde ikke se han i ansiktet, redd for å gjennkjenne han, tror jeg.
Jeg såg ned og venta. Etter en stund gikk han stille til side og jeg tok det som ett tegn på at jeg kunne passere. Da kom jeg inn i ett nytt landskap, der var lyst, sola skinnte og der var gule kornåkre og grønne enger så langt jeg kunne se. Mange dyr, kuer, kalver og sauer, også fugler i lufta. Jeg løp på bena, men følte at jeg fløy. Plutselig kom noen store kuer rett mot meg, og jeg ble litt redd for at de skulle skade meg. Stod stille og såg til siden, tenkte sterkt inni meg, "jeg respekterer dere, respekterer dere meg"? Rart, men sånn var det! I drømmen huska jeg at jeg ble angrepet av en ku da jeg var liten, kom mot meg med horna, jeg ble ikke veldig skada, men hadde vondt i brystet og ribbene og var ganske skjelven. Kuene stoppa like forran meg, og da såg jeg at de var ikke som andre kuer jeg hadde sett. De var mye større og firskårne i hodet. Jeg tenkte at de var genmanipulert, tukla med. Vi såg på hverandre, og det oppstod en rar kontakt. Som en felles sorg. De ba ikke om hjelp, men jeg følte at de trengte det. Men hva og hvordan? Jeg løp videre, følelsen av åpent landskap var enormt, men ikke helt fritt. det låg noe og lurte bak. En rekke hvite lam lekte og spiste gress og barn lekte og lo sammen med dem. Jeg stod der og tok inn alt en stund og såg ut over landskapet. Jeg løp nedover og 3 menn kom mot meg. Jeg følte meg fremmed, såg plutselig en gigantisk grå mur langs sida. En mann kom tett bort til meg og spurte om jeg hadde gått meg bort. Du er i Russland nå. Følte meg usikker på om jeg hadde forbrutt meg, så jeg gråt og var litt ynkelig. Sa at jeg vet ikke hvordan jeg kom hit. Han tok meg bort til muren, og viste meg en stor mørkeblå elv bakenfor. Du har kryssa elva, sa han . Jeg gråt enda mer.
Skrekkelig lang drøm og mye, jeg føler sterkt for å forstå den, drømte den for en uke siden , kanskje litt mer. Føler at gråten var viktig , jeg fremkallte den i redsel, men det var alikevel sannt uttrykk. Kjenner igjen mye stemninger fra levd liv. Heftige prosesser for tida. Har prøvd å legge drømmen bort, men den dukker opp igjen. Føler for å åpne den nå, er det noen som orker?
GjenopprettetMedlem
Animalsk drøm,noe uoppgjort med dyr kanskje,deling av felles sorg,en såret dyresjel som ber om hjelp.
(jeg fikk en såret dyresjel med på kjøpet av trommeskinn nr.1,det ble min jobb å helbrede dette nye forholdet,den nye kraften jeg tilegnet meg ved pengers hjelp.)
hm?

GjenopprettetMedlem
takk Teleterkji, for at du orket lese deg gjennom alt virrvarret, og for å sette meg på tanken animalsk drøm. Har nettopp kjøpt drømmeboka "regnbuetreet" av Benedikte Thiis. Der står det at husdyr er en del av solar plexus, og at de symboliserer de tamme tjenende kreftene vi kan ta i bruk ,og tjene menneskene og livet med. De er eksempel på at ilden er tjener og ikke herre. Ku står for moderlighet og sedat ro, grundig overveielse og fordøying. De hvite lammene er offerdyr, ofte symboliserer de offeret vi må gjøre når vi renser følelsene, også offeret for felles ve og vel og å ofre seg for andre. Felles sorg? Ja sorg over tukling med naturen og konsekvenser det har for oss alle. Slik kan jeg kjenne det. Rart å høre om trommeskinnet, skal kjenne ekstra godt etter når jeg velger skinn til tromma mi. Edda.
GjenopprettetMedlem
Fint at du fant forklarende symbolikk,Edda!!!
Fint navn du har!

GjenopprettetMedlem
Hm...på en annen måte kan det være naturen som ber om hjelp,
og at de begynner med de dyra vi kjenner nærmest. Siden du hadde kontakt med
kyr som barn, er det ikke så rart at de dukker opp. Når hodene er firkanta, og du assosierer
med gentekonologi, må jeg bare trekke frem belgisk blå, et skrekkeksempel på kjøttindustriens overgrep.
Og som om ikke det er nok, er vi som forbrukere med på å opprettholde denne naturnedbrytende
spiral, som dessverre peker nedover...
Vi må våkne, våkne og reagere. Våkne opp og protestere,
selv om vi ikke er så mange. Våg å gå mot strømmen, rope høyt i korridorene, ikke tillat deg selv å være feig,.
SKulle ønske det var så lett som det hørtes ut...
Vel, jeg sporerer av. Mener bare å trekke en parallell til en drøm jeg hadde om blodig biff servert på enorme sølvfat, oppe på
et fjell. I disse kjøttstykkene var det tannpirkere med små lapper hvor det sto skrevet med røde bokstaver: Obs! Kugalskap.
Siden da har jeg nesten aldri mer spist kjøtt...Kjøttdeig roper smerte, og bilder av dyretransport smeller på netthinnen. Tanker om at Jacob Kreutzfelds sykdom ( eller hvordan det enn skrives), EEG- bakterien, Munn- og klovsyke og kugalskap alle er symptomer på et skakkjørt forhold mellom moder jord og produktiv industri....Argh.
Så slike drømmer bærer i mine øyne både budskap av personlig og kollektiv karakter, hvor budskapet her tydelig også viser til det ytre samfunnet rundt deg. Hvordan kan du bidra, siden du får slike vekkende drømmer???
I lys og kjærlighet
Månestråle.

GjenopprettetMedlem
Takk for engasjerte svar. Ja, Månestråle, tenker mye på hvordan jeg kan bidra. Noe gjør jeg, men det føles mest som å spytte i det store havet. Artikkelen til Ailo "Tilbake til naturen " er en bra hjemmelekse. Og til drømmen din, skjønner godt at det ikke frister med Gildes kjøttdeig eller noen annen for den slags skyld. Vi menneskene har ett kjempeansvar i forhold til å forvalte naturen på en respektfull og rettferdig måte og ikke minst , har man på plass at kroppen er vårt tempel mens vi er her på jorda, så eter man ikke hva som helst heller, hva? Og ikke tukler man med mennesker, dyr eller natur heller nei ! Da får vi

GjenopprettetMedlem

Hvis ingen hadde spytta, hadde det aldri vært et hav...