Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei... jeg er en gutt på 24 år som registrerte meg nå pga. en merkelig hendelse jeg hadde i natt som skremte meg skikkelig... så jeg skriver her nå i håp om å få litt hjelp, jeg vet rett og slett ikke hvor ellers jeg kan henvende meg uten at folk tror jeg holder på å bli gal eller noe...

Jeg har slitt med søvnproblmemer i flere måneder nå, har begynt på studiene mine denne høsten...

Så denne natten har jeg ikke fått sove... det er forsåvidt ikke noe nytt heller siden jeg har hatt vanskeligheter med det lenge... men det var drømmen hendelsen som både skremte meg skikkelig og var for intens til å ignorere bare som en drøm...

For 4 år siden nå ble det slutt med ei jeg var sammen med i 3 år, og selv om jeg bevegde meg videre og har hatt forhold etter det så har jeg alltid følt at en del av meg mangler på en måte... men her kommer det rare i det hele...

Jeg sov som sagt ikke denne natten og opplevde det mer som å ligge i halvdøs enn noe annet... så i løpet av natten hørte jeg faktisk kirkeklokker... det er IKKE vanlig midt på en natten til tirsdag... senere utover natten hørte jeg kvinnelatter... det var utpå morgenkvisten og jeg var skikkelig trøtt da... det er jeg nå og... og skal snart på skolen... men men... her kommer det som er det mest merkelige: pga. latteren jeg hørte stod jeg opp og gikk til vinduet... men i det jeg nesten var der så jeg plutselig noen sitte i mørke, jeg slo på lyset og så var det hun som satt der... jeg var mildt sagt sjokkert... og jeg gikk bort til henne og spurte hva hun gjorde der... hun virket redd og like sjokkert over å være der som jeg... her på rommet i kollektivet jeg bor i som å eksakt ut som det akkurat gjør nå... hver eneste ting var der akkurat slik som i virkeligheten... selv rotet... så jeg snakket med henne og samtidig fikk jeg følelsen av ekstrem sjelero... deretter våknet jeg... det var den ekstreme følelsen av sjelero samtidig som det at jeg hørte kirkeklokker som skremte meg fordi følelsen var så intens og føltest også så usannsynlig virkelig...

Jeg har ikke hatt kontakt med henne på år så jeg skjønner ikke hvorfor hun skulle dukke opp i en så intens drøm akkurat nå... jeg går heller ikke på noen medikamenter eller noe ... så jeg følte at jeg måtte finne ut av dette her fordi jeg aldri har hatt en så intens drøm før... jeg føler at det ligger noe mer bak dette her...

Derfor håpte jeg at dere her kunne være behjelpelige siden dere sjamaner driver med drømmetydning...

På forhånd takk  :)

Håper noen kan hjelpe evt. henvise til sider som kan være behjelpelige
GjenopprettetMedlem
Hei Odd  :)

Fikk du pratet med henne? hvis ikke ville det muligens være ok å ta kontakt med henne.

Lykke til
Nutch/CVS [Bot]
"Odd":

For 4 år siden nå ble det slutt med ei jeg var sammen med i 3 år, og selv om jeg bevegde meg videre og har hatt forhold etter det så har jeg alltid følt at en del av meg mangler på en måte... men her kommer det rare i det hele...

....

... så jeg snakket med henne og samtidig fikk jeg følelsen av ekstrem sjelero... deretter våknet jeg... det var den ekstreme følelsen av sjelero samtidig som det at jeg hørte kirkeklokker som skremte meg fordi følelsen var så intens og føltest også så usannsynlig virkelig...

Hei og velkommen.

Her noen tanker fra min side:

Når du blir forelsket og er sammen med noen gir du fra deg noen sjelebiter. Det er som om du gir en presang til den du elsker. Når hver går sin vei deretter er det lurt å hente denne sjelebitene tilbake, samtidig som du gir denne bitene du har fått også tilbake til den som eier dem.

Er det kanksje at du nå "har fått besøk" av denne sjelebitene du hentet ikke tilbake den gangen? Hils dem velkommen hos deg og vær forberedt på at du nå må ta vare på dem. Ellers forsvinner de igjen.

Og kos deg med dem. De er dine!

Lykke til
Gåååja
GjenopprettetMedlem
"cenobit":

Hei Odd  :)

Fikk du pratet med henne? hvis ikke ville det muligens være ok å ta kontakt med henne.

Lykke til

Ja.... spurte henne eller den "biten" av henne om hun hadde sittet der lenge, og da svarte hun at det hadde hun, dette var etter at hun hadde roet seg ned litt... hun så veldig redd ut i begynnelsen, som om hun ikke forstod selv hvorfor hun var der... jeg spurte også hvorfor hun da ikke hadde vekket meg og da svarte hun at hun ville la meg sove... hun hadde ikke noe ønske om å vekke meg akkurat der og da, deretter spurte jeg henne om hvordan det gikk med henne og da svarte hun at hun hadde det greit, jeg spurte også om hvordan hun hadde kommet seg inn, men det fikk jeg aldri svar på... som dere sikkert skjønner virket dette så virkelig at jeg ikke kan beskrive det med ord... Jeg har ikke noe ønske om å ta kontakt med henne i person igjen... hun lever et godt liv nå med en annen så vidt jeg vet og har hørt, og jeg ønsker ikke å blande meg inn i livet hennes igjen uten at hun vil det selv... hun fortjener å leve godt for hun var og er en veldig snill og god jente... så jeg vil ikke forstyrre hennes liv på noe vis... hun kan lett få tak i meg hvis hun selv vil/trenger det.... jeg tolket det kanskje som et forvarsel på noe i og med at jeg hørte kirkeklokker tidligere på natten... det var derfor jeg ble skremt og bekymret for at noe hadde skjedd med henne...

Hun aller siste jeg hadde et forhold med opplevde en natt for noen år siden at hun drømte at en kamerat av henne ringte på døren og sa at han hadde det greit... hun hadde da ikke sett eller hørt fra ham på lenge, og han hadde visstnok omkommet i en bilulykke samme natten... så hun mente at han hadde kommet for å si farvel og at han hadde det bra...

Ja jeg tror definitivt at vi alle legger noe igjen av oss selv... jeg har ikke følt meg "hel" siden bruddet, og ble etterhvert ganske kynisk av meg på det punktet med kjærlighet i den forstand, jeg sluttet ikke å bry meg om folk å vise dem omsorg... men allikevel er det noe som hele tiden har manglet... så det vil evt. forklare sjeleroen jeg fikk med dette møtet da kanskje... har aldri opplevd noe slikt før på samme måte bortsett fra en og annen dag da jeg har visst på forhånd at noe galt vil skje... men slik er det jo for alle tror jeg...

Jeg prøvde å bevare på følelsen av helhet igjen... den var så intens at jeg nesten begynte å gråte når jeg våknet... og jeg har ikke felt en tåre for noe som helst på noen år

Men hvordan får man da evt. tilbake sjelebiten? og hvordan kan jeg tilbakeføre hennes bit hvis jeg har den, hvis hun har det sånn som meg er det veldig viktig at hun også får sin del tilbake... jeg vil at hun skal ha det bra men jeg aner ikke hvordan jeg kan gjøre slikt, men tydligvis er det viktig for å føle seg hel igjen...
GjenopprettetMedlem
jeg tolket det kanskje som et forvarsel på noe i og med at jeg hørte kirkeklokker tidligere på natten... det var derfor jeg ble skremt og bekymret for at noe hadde skjedd med henne...

døden kan symbolisere noe som tar slutt. I denne forbindelse kan det bety at du tar tilbake egne sjelebiter. Og at du får tilbake de som du evt. har gitt til henne. Dermed betyr det at noe avsluttes. Slik at dere begge kan gå videre som hele mennesker. Du har nok rett i at drømmen kan tolkes som et varsel. Men ikke nødv. v. som død i fysisk/ vanlig forstand. Snarere som at en fase avsluttes. Døden i naturen, er høsten. Da "dør" mye i naturen. Naturen går inn i en hviletilstand, slik at nytt liv kan vokse fram om en tid. På denne måten kan man si at døden finnes ikke. Ikke i naturen, som en endelig sak. Men som en fase. Som gir plass til nytt liv. Til slutt vil jeg gi deg et råd for framtiden: Vær utilfreds og lytt innover. Bruk kraftdyrene dine. Gransk sjel og følelsesliv. Tenk positivt, men gi også rom for smerten. Joik den gjerne ut. Grin, mal eller skriv. Vi trenger både lyset og mørket i livene våre

Og dersom du er en av sorten, så blir du kanskje til det Ailo kaller for en Såret Healer.
GjenopprettetMedlem
Takker så mye for responsen jeg har fått av dere... setter stor pris på det og har nå spurt om instrukser/veiledning til å meditere og kommunisere med mine kraftdyr her inne på forumet... jeg skal ellers prøve å huske mine drømmer mer og prøve å lære meg å tolke dem...

hva er en såret healer foressten?
GjenopprettetMedlem
Hei igjen  :)

Jeg forsøker å finne innstrukser/veiledning til meditering for min egen del den siste tiden - Et av budskapene er; ikke stress, flyt med  8)

Fant noen videosnutter av en amerikansk coach (Will Marre) og legger med link til en av dem her.
Get comfortable with Silence - http://www.veoh.com/videoDetails.html?v=e57661SczGbpDF

Ang. spørsmål om hva en såret healer er så mener jeg det er beskrevet en eller annen plass her på sonen - fant det ikke i farten...
GjenopprettetMedlem
man kan lese mer om hva en såret healer er, i "sjamansonen"
GjenopprettetMedlem
takker for innspill  :) og for videosnutten, mye vise ord ble sagt...

Jeg fikk lest artikkelen i sjamansonen og tror jeg har en slags forståelse av begrepet, men det er mye å lære forstår jeg  :)
Nutch/CVS [Bot]
Om du skulle leses boken "sjamansonen" ta deg tid. Ett kapittel eller en avsnitt av gangen er mer en nok. La det virke, la det sinke inn i deg. Hør på reaksjonen i deg. Reaksjonen i deg selv er det du kan lære av boken ikke bokens innhold.
Og gled deg om anledningen.
Hilsen
Gåååja
GjenopprettetMedlem
Ta vare på di minene du har,for du har antakelig funnet igjen den biten av deg du ga bort.Helheten er tilbake.Lykke til! :wub:
GjenopprettetMedlem
Tusen takk for alle innlegg jeg har fått, fikk sove godt i natt og føler meg mye bedre  :biggrin:

Jeg vil gjerne dele en drøm med dere som jeg hadde i natt, husker ikke så mye, men skriver det jeg skrev ned når jeg våknet, merkelig nok minner den om ringenes herre, men jeg har hverken lest bøkene eller sett filmene på evigheter.

Derfor vet jeg ikke hvor vesentlig det var å skrive dette, men ettersom jeg har forstått betyr alle drømmer noe selv hvor merkelige de er

gollum med øyne som en katts øyne som fant mer over alt, knall gule

Ett mørkt vesen hele tiden i bakgrunnen som ville ha tak i meg, minnet om satyrer

en kamp mellom meg og gollum, jeg fanget ham/overvant ham, men drepte ham ikke, da forsvant ham

En trollmann som hjalp meg hver gang jeg trengte det, men ikke uten at jeg hadde kjempet først

gjennsyn med far og bror til min tidligere kjæreste, som tok imot meg med åpen armer

hunden til min tidligere kjæreste som kom glad og fornøyd og kom til meg, var skikkelig glad for å se meg igjen, hoppet opp i fanget mitt (hehe den er STOR, svart new foundlands hund  :biggrin:).

magiske vesener som reddet meg eller hjalp meg, transporterte meg i sikkerhet til ett sted ved havet, minnet om alver

beskyttelse av noe viktig gullfarget, minnet om en amulett...

Prøvde hele tiden å rømme/gjemme meg.

Jeg tenkte over dette, og her er mine tanker:

Gollum/satyrer: gamle følelser jeg ikke har gitt slipp på, sinne, sorg og fortvilelse

Trollmann: Visdom, styrke, veileder

Far/bror: de var som en familie for meg og jeg for de når jeg var sammen med min idligere kjæreste, kan det være at jeg også la igjen biter av meg selv hos de?

Mystiske skapninger/alver: hjelpere, folk jeg i variabel grad har møtt siden bruddet som har hjulpet meg/fått meg til å føle meg bedre på variable måter

Hund: Lojalitet, familie/flokk, ubetinget kjærlighet, evne til å forsvare hvis det blir nødvendig

Amulett: den her aner jeg ikke, kanskje sjelebitene mine siden det er det som er "kjernen" i kampen?

I tillegg vil jeg også dele en annen hendelse med dere som jeg hadde i dag:

Jeg satt i studiegruppen min og skulle løse gruppeoppgaver, der er det ei jente som jeg har en merkelig dragning mot som ikke kan karrakteriseres som forelskelse, men snarere at jeg skal hjelpe henne på en eller annen måte, jeg har aldri møtt henne før jeg begynte på skolen i og med at hun kommer nordfra... Hun virker både skeptisk å nysgjerrig på meg samtidig i og med at hun er imøtekommende noen ganger og andre ganger er hun det ikke.... ikke slik at hun er uhøflig eller noe, kanskje jeg minner henne om noen fra fortiden hennes? jeg vet svært lite om henne, men instinktene mine sier at dette ikke er riktig tid å konfrontere henne med noe som helst... hun virker trøtt og utslitt, og det har hun vært en stund nå, sist vi var på by`n med klassekasmeratene/venninnnene var hun blakk, det var jeg og, men jeg delte de øl jeg hadde råd til med henne...

Men her kommer det merkelige: vi satt og snakket i gruppen i dag for å løse en gruppoppgave, og vi holdt blikk kontakt når vi snakket, slik som jeg alltid gjør. Jeg er en stor tilhenger av utsagnet "øynene er sjelens speil" så jeg fokuserte på dette... jeg så hverken varme, sorg, sinne eller mistenksomhet i de, men derimot nysgjerrighet og våkenhet... samtidig som vi snakket sammen fikk jeg ett kraftig bilde i hodet mitt av en mus... jeg lurer på hvorfor jeg fikk det...

Håper dere kan komme med noen innspill på dette siden jeg undres over det
Nutch/CVS [Bot]
Hva betyr mus for deg selv??
GjenopprettetMedlem
:icon_biggrin: You dirty bastard...
tenke på mus mens du stirrer en medstudine dypt inn i øynene...

;)Kødda. Kanskje musen symboliserer at du har slektskap, altså er beslektet sjel med denne jenta.
Det forklarer grunnen til den dragningen jeg leser du har, som jeg tolker som antiseksuell....
Musen bor i jorden, graver ganger og tunneller....som du sikkert har lest, reiser man gjennom en tunnell
når man besøker andre dimensjoner på sjelsplan eller astralplan, jorden symboliserer underverdenen...
så du ser kanskje en dypere forbindelse som materialiserer seg som en mus, tenker at du kan grave en tunell
og finne tilbake til kontrakten dere kanskje har med hverandre fra tidligere inkarnasjoner....
for det er ikke tilfeldig når sjeler møtes.
lys og kjærlighet
månestråle-. :wub:
GjenopprettetMedlem
hehe... tenkte faktisk ikke over den der selv gitt, good one! må jo ta ting med litt humor en gang iblandt  :lol:

Vel, mus er jo uskyldige små vesener, gjerne lettskremte men allikevel søkende... de samler sammen ting i naturen, men er også byttedyr for en del andre rovdyr, de er viktige for en hel del andre dyr og dermed en næringsbasis for disse, samtidig er de spretne og lekende vesener, det er kanskje selve denne relasjonen her jeg ser i henne og der... både nysgjerrig og "skvetne", på samme tid lekende og uskyldig... må inrømme at det var en merkelig relasjon å få... men det var det jeg opplevde... helt ut av intet mens vi diskuterte faglige ting innefor studiet... skulle bare ønske at jeg husket eksakt hvilken mus det var, såvidt jeg har lest kan det også gi en pekepinn på hva det symboliserer... kanskje hun selv blir "jaktet" på i en eller annen forstand eller at hun er iferd med å få en stor forandring i livet? byttedyr + rovdyr = død, og død betyr også forandring som nevnt tidligere?

Hva symboliserer mus? fant ikke noe om de... jeg er totalt uerfaren i dette og vil ikke ta meg munnen for full, men kan det være at jeg så hennes kraftdyr? er det mulig for andre og se en persons kraftdyr? selv om man ikke er en invidd sjaman?

hmm godt mulig det der med å lage en tunnel er noe, kanskje jeg må arbeide mye for å få hennes tillit? får å finne ut hva det er med meg som gjør at hun er skeptisk? jeg føler et instinktivt et behov for å hjelpe henne, men jeg vet ikke hvorfor og hva jeg leter etter... det var noe rart i måten hun så på meg på som jeg ikke helt forstår...

Kanskje drømmene mine kan gi meg noe svar på det... mye man kan se, høre og føle når man forsøker å fokusere på ting...

En annen ting som jeg nettopp fikk vite i sted, hunden til min "stedlillebror" døde i dag, han er ikke min reelle bror, men min mor var dagmamma for ham fra han var nesten 1 år til skolealder, og vi har et nært forhold og jeg ser på ham som en bror og vårt bånd er derfor like sterk som familie og våre 2 familier har holdt sammen helt siden dette, han er rett og slett vokst opp med meg... jeg er sammen med ham hele tiden, og han er med meg på by`n nå siden han er blitt 20 år..... hunden var gammel og har levd ett veldig godt liv med de, men det er rart at det skulle skje nå... huff det er så mye rart som skjer for tiden at jeg blir helt ør i hodet...
Nutch/CVS [Bot]
"Odd":

. . . . jeg føler et instinktivt et behov for å hjelpe henne, men jeg vet ikke hvorfor og hva jeg leter etter... det var noe rart i måten hun så på meg på som jeg ikke helt forstår...

Hvis du føler den dragningen er det at du samtidig forsøker å hjelpe noe i deg selv. Musen er kanskje lenken til denne biten i deg.
Så: forsk videre i deg selv.

Og  lykke til
Gåååja
GjenopprettetMedlem
er ikke akkurat noe med drømmer denne her, men jeg føler for å skrive det allikevel  :)

I dag når jeg gikk til skolen og skulle løse gruppearbeid kom jeg over to skjor/skjur langs veien, de stod ved siden av hverandre og spiste på noe i vennskapelighet, det er faktisk første gang jeg har sett skjor spise noe sammen fremfor å kjempe om mat, så jeg stoppet opp og betraktet de litt... og de stoppet og så igjen på meg, men ble ikke skremt, jeg fikk en god følelse av dette og tok det som et godt tegn for dagen og ble i godt humør, skjorene fortsatte sitt vennskapelige måltid uforstyrret etter jeg hadde passert...gruppeoppgaven vi skulle gjøre utviklet seg etterhvert til en koselig samtale med hele studiegruppen og vi satt i 2 timer og snakket om løst og fast (istedet for å gjøre oppgaver  ;) )

Alle ble i godt humør og snakket mye, og hun medstudinen jeg har nevnt tidligere ble i veldig godt humør, hun fortalte mye og fikk "munndiarè" som hun selv kalte det  :lol: og til og med sang litt på noen små strofer litt innimellom  :biggrin: så det var skikkelig koselig og "varmt" inne på grupperommet... jeg satt og lyttet til de andre og kom med mine små innspill, og fikk jo dermed enda bedre kjennskap til dem alle  :biggrin:

Kanskje jeg allerede der hjalp henne med rett og slett være med på å skape en god stemning i studiegruppen? har en inntrykk om at mitt gode humør smittet over på de andre og fikk de til å slappe litt av, kanskje hun bare trengte å få snakket litt og løst seg opp litt i en ellers hektisk hverdag for å få ny motivasjon?  latter og godt humør kan jo være veldig smittsomt  :biggrin:
GjenopprettetMedlem
ofte er det bare slik du sier her. Man trenger å snakke litt om løst og fast. Røske opp i det formelle. Løse på stemningen. Så fungerer alt mye bedre en tid...