Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Her er en drøm jeg hadde for ikke lenge siden:

Jeg sitter ombord på et tog. Jeg er en ung mann og jeg er soldat i hæren. Jeg reiser sammen med flere fra hæren, både vanlige soldater og befal. Jeg fikk inntrykk av at vi skulle ut på oppdrag og at reisa var lang.

Så sitter jeg plutselig på et annet tog. Dette toget var på samme spor, men gikk i motsatt retning. Det var også veldig langt mellom disse to togene, sporet de gikk på strakk seg over mange hundre kilometer.

Så skjedde det noe med tog nr. to. Det eksploderte eller noe sånt. Da er jeg tilbake på tog nr. en igjen og jeg vet at noe har skjedd med tog nr. to...jeg kan føle det. Jeg sier dette til de andre som jeg reiser sammen med og vi går alle til vinduene for å se. Det er vinter ute, litt snø på bakken og lette snøskyer på himmelen. Vi ser mot nordøst, men vi kan bare se fjellene som ligger mellom oss og tog nr. to. Derfor kan vi ikke se røyksøylensom vi alle vet stiger opp fra tog nr to. Vi vet alle at tog nr. to var i nærheten av Houston (USA) da det eksploderte  :o

Så er vi framme og jeg befinner meg i en stor kantine. Der er det en lang rekke med kjeksbokser med lokk, ala smågodthyller. Kjeksene ligger hulter til bulter i boksene, som er laget av aluminium. Jeg får i oppgave av et befal å sortere alle kjeksene over i de boksene de hører hjemme. Det er ikke mange kjeks i hver boks, det ligger noen få i bunnen av hver.

Det er spesielt en type kjeks jeg må ta meg av. Disse er firkanta og flate og henger sammen, akkurat som frimerker på et ark. Jeg må brekke de forsiktig fra hverandre for å få de på plass i boksen.

Mens jeg holder på med dette våkner jeg..

Er det noen her inne som føler seg kallet til å hjelpe meg å tyde denne??  :eusa_pray:
GjenopprettetMedlem
Dytter opp meg sjøl litt, jej... :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Jeg må innrømme at jeg skjønner ikke så mye av denne drømmen,, men det går jo an å se på elementer.

Tog:Reise, retning i livet, være på vei eller  være med når noen andre kjører. Har man kontroll over retningen når man sitter i et tog? Hva betyr to ulike tog og en kollisjon?

Houston: Hva forbinder du med det? Oljeby. Texas, country og hillbilly?

Kjeks: Mat/næring? Sortere hva man tar inn?

Mann: Animus, handling? Soldater: Disiplin.

Det er nå en start i hvertfall....

Mvh Stridshjelp
Anonymous
Slenger meg på her...

Det at du først sitter i et tog og så i et annet og så tilbake i det første igjen...
og togene går i hver sin retning. Sier meg at du har skiftet retning flere ganger.

Eksplosjonen...toget...et sted langt borte. Skal du ut å reise? Noe vil bli renset/eliminert i deg,
noe som du har båret med deg fra en av de retningene du tidligere har gått. Dette skjer et sted
langt borte.

Kjeksene...manna (fra himmelen), noe viktig som kommer til deg, noe du trenger og som du må
sortere (her er det behov for at du viser selvdisiplin, derfor dette befalet).

Og så er det denne retningen du nevner,nordøst..., tror det kan være viktig.

Det var dette som kom til meg. Håper det kan være til litt hjelp. :icon_cool:
GjenopprettetMedlem
Takk begge to  :biggrin:

Wow Kira...den satt :idea: Av og til er det deilig å få sett ting fra en ny synsvinkel  :w00t:
Det du sier stemmer veldig bra sett i lys av de siste dagenes hendelser.

Takk  :wub:
AdsBot [Google]
Fikk en tanke her ... er du  på vei mot Altai (nordøst)?
GjenopprettetMedlem
Ehh...  :eusa_doh:  Du skal vel ikke stikke av til Sibir?  :w00t: Håper vi får beholde deg her jeg...  :eusa_pray: :wub:

Klem!
GjenopprettetMedlem
Bekymre dere ikke, venner...dere blir ikke kvitt mine meningsløse innlegg så fort  >:(

Det som skjer nå er nok mer på det åndelige/psykologiske planet. Men at det frister med en studietur østover etterhvert, når ungene blir litt større, er jo ikke til å stikke under en stol, da.

Og Liljee...slapp av, jeg skal ikke komme deg i forkjøpet og løpe avgårde og sjekke kjekk strupesanger.. ;D  :lol: :lol:
AdsBot [Google]
Puh ... da var det bare angsten som spilte meg et puss :eusa_doh:
Nutch/CVS [Bot]
Tør ikke tyde drømmen. Men jeg føler at interessen min ligger ved tog nr. to. Hvordan følte du deg i tog nr. to? Hva synes du om togvraket som ble igjen?
Hilsen
Gåååja
GjenopprettetMedlem
Hva jeg følte...? Jeg følte ikke så mye egentlig. Jeg var en observatør. Det er det som er litt merkelig. I hele drømmen var følelser ganske fraværende. Om jeg hadde noen følelse, var det vel at jeg var der jeg skulle være. Pluss undring over at jeg var en mann... :icon_rolleyes: Jo, og kanskje en følelse av klarhet. Jeg visste ting, jeg aksepterte alt slik det var. Ingen motstand.
SEO Crawler
har lest drømmen noen ganger. den er fascinerende.

har ikke fått noen gode idèer, men jeg føler den er "dyp", et lag lengre ned...

det er som om symbolikken har en litt annen koding...(kanskje...??)  tanken streifet meg om det kunne være en prekognitiv drøm (forvarsel, på godt norsk), men det føles ikke helt sånn heller..

nordøst er ihvertfall en retning som står for bevegelsen fra de store dyp til ny fødsel, ny dag, nytt liv

har du prøvd å tromme el meditere på den, kjære venn?
GjenopprettetMedlem
Nei....tromme hadde jeg ikke tenkt på! Takk Torstein  :wub: