Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hadde en sterk drøm natt i morgentimene 1.nyttårsdag. Min venn og veiviser ga meg en rød korall innstøpt i et stort stykke krystall. Han spør meg direkte: Vet du hva dette er og hva det betyr?
Noen som føler seg kallet til å tolke.....
kariw
GjenopprettetMedlem
Interessant. Prøver å tenke m/ min logikk...
Korall er en dyrekoloni i vann.. Koraller kan vere forsteinet liv.De kan vere veldig gamle ,MEN røde?:
Krystall:da tenker jeg på bergkrystall(ikke den på glassmagasinet).Bergkrystaller oppstod da fjellene og bergene ble til. Vi tenker dem som eldre enn korallene. Vanligvis. Altså er det noe som ikke stemmer her,etter "vanlig" oppfatning??
Kan drømmen bety at LIV oppstod før Kloden oppstod?
Hos meg står rødt for vitalitet.
Uff,dette var bare et forsøk..

GjenopprettetMedlem
Maria Cervera har skrevet en bok som heter Sten og farver. Her står det en del om korallen. Den tilhører solar plexus. De ulike farvene har ulike nyanser av virkning, selv om de også har en felles virkning.
Dette er en avskrift av forkortelse bak i boka, men det står mye om det under temaet Gult og Solar plexus
Koral giver energi, optimisme, selvstændighetsfølelse, identitet. K er godmot leverproblemer, sukkersyge og hudsygdomme.
Rød K: Jordforbindelse, kan helbrede anæmi, give lyst og glæde ved det fysiske liv.
Krystall: Kanskje det går an å se på hva bergkrystallen sier? Eller er det noe som er frosset til is?
Hvis du vil kan jeg ta en kopi fra boka og sende deg i posten for det står mye mer., hvis du ikke får tak i boka selv,da. Skriv evt.en pm.
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Ka du tenkte om drømmen Kariw?
GjenopprettetMedlem
Heia.
Den drømmen virker til å være kommunisert til deg fra stein-folket og deres store medisin.
Rødfargen er jo blod og lidenskapets farge,hjertes farge.
Kan det være rensing av blod og sjel det handler om.

GjenopprettetMedlem
Rødfargen er jo blod og lidenskapets farge,hjertes farge.
Er ikke tvil om det handler om sterke pasjoner her. Og en sjeldenhet - bergkrystall med rød korall inni - gitt av en venn - som vil si noe viktig med denne gaven som fyller begge hendene hans...
GjenopprettetMedlem
takk for hjelpa så langt. jeg lar dette sige og skal finne ut mer om bergkrystall, rød korall og be om å få gå inn i drømmen igjen...
hilsen kari