Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Hvor er jeg?
Ombord i en båt...?
Mange feststemte folk...stor aktivitet.
Jeg trekker meg unna, går på et sted for meg selv.
En plastbøtte...tom? Nei, en skapning sitter inne i den.
Jeg går nærmere og kikker nedi.
En stor sommerfugl?
Bøyer meg og skal stikke hånden nedi bøtta.
Da ser jeg, rett før den angriper, ikke en sommerfugl.
En liten flaggermus!
Den angriper hånden min...biter...og så jævli vondt!
Jeg skvetter til og rister den løs.
Hvor ble den av...borte.
Den bet meg mellom pekefinger og langfinger på høyre hånd.
Kan kjenne smerten.
Hovnet opp og fikk et merkelig utslett.
Så er der en mann...vakker med lyst bølgete hår.
Han er barnepsykolog.
Forteller at det var en vampyr-flaggermus.
De andre har pynta seg...drikker konjakk.
Noen av store konjakk-glass...noen av vanlige melke-glass.
Han skal fortelle meg om denne vampyr-flaggermusen.
Andre forstyrrer...han blir ikke ferdig.
Jeg går...gjennom en by som sover...midt på dagen.
Kommer til en plass av betong...en stor "parkeringsplass".
Der er ingen biler...bare noen benker og noen få mennesker.
Noen av de som var i båten.
På nytt trekker jeg meg unna...og går!

Resultatet av en formiddagslur på sofaen!
Flaggermus kommer stadig igjen i drømmer og visjoner.
Nå begynner de å bli skikkelig innpåslitne.
Noen som skjønner noe av denne merkelige drømmen?  :confused:
Anonymous
Miljøet rundt deg virker forstyrrende. Folka rundt deg lever på overflaten og du har behov for å gå mer i dybden, trekke deg unna. Byer og andre steder i drømmer symboliserer hverdagen, samfunnet rundt deg og forholdet ditt til det. Du befinner deg på vannoverflaten. Rett på denne overflaten, som symboliserer underbevisstheten, følelser og drømmer, forstyrres du av mange bråkete mennesker.
Flaggermusa symboliserer blant annet transformasjon og egodød. Kanskje den ber deg om å gi deg selv lov til å trekke deg mer unna? Jeg tenker på det, fordi du befinner deg midt oppi festlighetene som du samtidig ikke har noe lyst til å være med på. Du prøver å finne noen å kommunisere med, men han har ikke tid, eller han blir forstyrret, og han bare jatter med. Mye rot og uklare grenser.
Sommerfuglen er også et transformasjonssymbol. Men jeg vet ikke så mye om den.Det at du så en sommerfugl først og deretter en flaggermus, kan jo bety mye. At det heller er en sommerfugl du vil se?
Anonymous
Takk skal du ha, Kristin!
Joda, noe av det du skriver kan jeg godt kjenne meg igjen i.
Dette med flaggermusen var det som, for meg, utgjorde det sterkeste inntrykket i drømmen.
Antagelig fordi den beit meg og det gjorde så sabla vondt. Jeg tror ikke jeg akkurat ønsket å se en sommerfugl, men det var vel heller det at det var vanskelig å se hva som var i bøtta og formen og størrelsen kunne ligne på en sommerfugl.

En annen ting som jeg kom på i ettertid, var denne vakre mannen. Da han åpnet munnen og begynte å prate, så jeg at han manglet en del tenner og de han hadde var råtne og stygge.
Det slo meg at det karnsje kunne være et viktig moment?

Ellers stemmer det nok, som du sier,dette med mennesker rundt meg. Jeg blir mer og mer var på hvor overfladiske og støyende enkelte kan være. De skriker etter oppmerksomhet og det blir ganske slitsomt å forholde seg til.
GjenopprettetMedlem
Det er jo litt pussig med den vakre mannen, som når han åpner munnen og det viser seg at tennene er råtne. Det henviser jo også til at ikke alt er like vakkert som på overflata. Men før du fortalte om dette, så jeg liksom for meg en engel.

Mvh Stridshjelp
Anonymous
Har du hørt om Panduras krukke? Som er slik at hvis du tar av lokket, så kommer all verdens lidelser og forferdeligheter ut…  :D
Det har som oftest skjedd noe før en drøm som gjør at vi kan knytte den til vårt våkne liv, her og nå. Vi kan heller ikke nødvendigvis bruke de samme tolkningene i en annen drøm.  Hvis du for eksempel drømmer om flaggermus en annen gang, kan det bety noe helt annet enn i denne drømmen…
Det er mye mennesker i denne drømmen, så det kan være du har opplevd noe, som har satt i gang følelser eller energier hos deg. (noen som kanskje er i ”samme båt” som deg?)
Det er to hendelser som kanskje kan vise til at det har skjedd noe som du har feiltolket, noe du har trodd skulle vært bra, men så viste deg seg å være negativt for deg i stedet. (Du tror det er en sommerfugl, men det er en flaggermus, og mannen ser så flott ut, men så har han dårlige tenner)
Det er et tema om tenner… Flaggermusen biter deg, og sårer deg, men barnepsykologen som kanskje skulle ha hjulpet deg, han kan ikke ”bite fra seg”, det er kanskje noe med din egen aggresjon som blir brukt mot deg isteden for som forsvar?
Flaggermusen suger blod, noe suger din livsenergi, og jeg tenker også på at du trekker deg vekk….
Kanskje du har lært deg å trekke deg unna som en forsvarmåte, men at du da ikke heller får kontakt med det som er bra for deg?
Du går i en by som sover… det er noe du ikke er bevisst om, og du kommer til en parkeringsplass, en ”død” flekk. Jeg tror omtrent alle mennesker har slike ”døde flekker” eller komplekser som trekker energi. Vi kan ikke se dem direkte, men får kontakt med dem gjennom projisjeringer hvor de blir kastet tilbake på oss fra dem vi forholder oss til.
Ga det noe mening?  :wub:
Siv.
GjenopprettetMedlem
Sommerfuglen er vakker og du vil gripe den,men den er egentlig en avskyelig flaggermus som biter fra seg.(og setter merke på deg?)

Mannen er vakker og blond og og vekker din tillit,men kan ikke bite fra seg,dvs. forklare seg (og har avskyelige råtne tenner.)   likheter?

Pussig...

Tenner handler vel om å ha kontroll eller ikke ha kontroll. Å miste tenner eller drømme om egne råtnende tenner,handler vel om å miste kontroll,eller å tape ansikt?
Kanskje sommerf./flaggermusen representerer det underbevisste personlige plan,og mannen ditt forhold til andre mennesker?
Og til slutt er du alene om å vurdere,verden sover,og det er opp til deg? :)
Bare tankespinn fra meg.
Anonymous
Jeg tror vi må ha svart omtrent samtidig, Final Tribe? og noe av det samme? Det må jo være bra!  :icon_biggrin:
Siv
GjenopprettetMedlem
Ja,du kom meg litt i forkjøpet,jeg tenker seint. :biggrin:
Det er artig å tolke andre drømmer,men ikke sine egne. jeg har mange jeg gjerne ville ha tolket,men tør ikke..
Anonymous
Tusen takk skal dere ha!
Det er virkelig intressant å høre andres tolkinger. Og joda, det ga mening.
Jeg er nok inne i en periode hvor jeg sliter litt med å beholde kontrollen.
Og kjenner at energien er på et lavpunkt, noe som antagelig er resultat
av de krevende, støyende menneskene jeg har rundt meg. Noen ganger
gir man mer enn man greier å fylle opp igjen.
På tide med en tilbaketrekking (!), finne roen og tråden.
Nutch/CVS [Bot]
Flaggermusen ser ikke med øynene men med ørene. Den er på en annen frekvens og kan se om natten. Den ser det du ikke kan se.

Jeg var en gang på vei gjennom skogen om natten. I morgengryet kom en flaggermus og fløy over hodet mitt som en følgesvenn. Da jeg kom ut over sonen den rådde over snudde flaggermusen. Det kom en neste og så en tredje.
De var som en beskyttelse over meg.
En liten stund etter fikk jeg følesen av: jeg dør aldri, jeg bare går. Og en gang er stien min ikke lenger på denne verdenen. Jeg bare går.

Hilsen
Gåååja
GjenopprettetMedlem
Flaggermus er ikke å spøke med, fikk akkurat inn denne samtidig som jeg leser her:

http://www.forskning.no/Artikler/2007/f ... 1371677.64

Sangfuglenes skrekk
I stummende nattemørke suser sangfugler over Middelhavet, på vei bort fra høsten på den nordlige halvkule. Men oppe under himmelen henger også andre skapninger: Kjempeflaggermus, på jakt etter en saftig smak av fugl.