Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Inspirert av "inspirasjonen kan spre seg" vil jeg fortelle denne drømmen.

25 år siden drømte jeg at jeg døde i en bilulykke. Jeg kørte en vei jeg kjenner godt og kom over på feil side av veien.
Der møtte jeg en trailer så jeg kjørte av veien og opp i berget. Så våknet jeg. Får se en naken pen pike og bli kåt!
Forbausende og rart, hvorfor blir jeg kåt på en pike?
Neste ting som hender er at jeg leser avisen der står det "Ung man körde ihjäl sig". Jeg tenkte, jeg er vel ingen ung man. Så våknet jeg.

Jeg ble veldig skremt av denne drømmen, tørret ikke å kjøre bil på flere uker. Trodde det var en sanndrøm.

Noen måner senere så leser jeg akkurat denne rubriken i avisen. Ulykken hadde skjedd på samme måte som jeg hade drømt, men det var ikke meg som døde.
Det var en sanndrøm og en klarsyndrøm.
Jeg var ikke bekjent med mannen og hadde ikke mulighet til å advare ham.

Hvorfor hade jeg drømt dette? Hvorfor hade jeg plukket opp denne meget tydelige informasjonen om framtiden.
Till slutt så roet jeg meg med at det var meningen jeg skulle forstå at virkeligheten er mye mer,og mer uforståelig en en tror.

Så omtrent 10 år senere så forteller en venninne at det er så ubehageligt hos henne nå. Hun bodde alene i et lite hus og fortalte dette: Hver dag da hun kjørte hjem fra jobben så ble det så ubehagelig, føltes som om hun ikke var alene i bilen. Samme plass hver dag. Og når hun kom hjem så var det som om noen var utenom og så in på henne gjennom vinduene.
Den ubehagelige følelsen forsvant når hun passerte plassen igjen på vei til jobben.
Hun kjørte denne veien ulykken hadde skjedd, jeg spurte og den ubehagelige plassen var samme som ulykksplassen.

Denne mannen var tydeligvis kvar på plassen. Jeg prøvde å gjøre noe jeg ikke hadde gjort før. Jeg prøvde å få ham å gå videre. Jeg viste ikke hvordan en gjør, men jeg ba englene komme og hente ham. De kom ned der som den nakne piken hade stått og de hentet ham. Han la seg følge med.

Venninen min hadde ingen mer besvær.
Etter dette tenkte jeg, kansje var dette meningen med drømmen. Venninnen og mannen skulle få fred.

Nå 25 år senere forteller jeg dette til dere. Kansje er det og en mening med drømmen.

Denne mareritten har lært meg mye og jeg er nå veldig takknemlig for den.
Virkeligheten er mye større enn vi forstår og jeg tror vi kommer aldri å forstå alt, men det er spennende å se enkelte sammenheng og få litt forståelse.

Gunilla
GjenopprettetMedlem
Gunilla

takk for at du delte denne drømmen med oss!  :wub:

jeg ser på det på samme måte som deg
vi opplever ting, og forstår ikke alltid med en gang hvorfor det skjer
men
senere faller ting på plass

det veves hele tiden
men noen ganger ser vi ikke bilde før det er ferdig

svaret er ikke alltid så komplisert
vi må ta et skritt av gangen

Varme tanker til deg  - og dere andre som leser her :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Det er litt dette jeg tenker på når jeg spør "Hva er hensikten med klarsyn?"...

Men man skulle så gjerne se hele bildet nå, og ikke 10 år etterpå...
GjenopprettetMedlem
Ja skjønner hva du mener...

Som når det hender vonde ting, så tenker jeg ; " hva skal jeg lære utifra dette? "
- og vil helst skjønne det med en gang - for å forstå og gå videre.

Her kommer egoet litt inn ( som er snakket om i en annen tråd om egodøden)

Vi glemmer fort at vi er en liten del av en stor sammenheng

:redface:
Anonymous
Mycket intressant!
Tack för att du delade med dig.
GjenopprettetMedlem
"Malaika":

vi opplever ting, og forstår ikke alltid med en gang hvorfor det skjer
men
senere faller ting på plass

det veves hele tiden
men noen ganger ser vi ikke bilde før det er ferdig

svaret er ikke alltid så komplisert
vi må ta et skritt av gangen

Dette har jeg opplevd i dag! For på vei til jobben så jeg et "bilde" av en sovende løve. Jeg grua meg litt til et vanskelig møte. Det neste som skjedde var at en person som skulle ha vært med ikke kom, slik at møtet måtte avlyses. Like etterpå fikk jeg opplysninger som fører til at neste gang møtet skal holdes, kan alt ordne seg mye bedre for alle parter, og da er det ikke noe å grue seg til!

Takk, Gunilla for en interssant historie. Jeg syns at jeg lærte noe av den, hva jeg selv kan gjøre i en lignende situasjon

Mvh Stridshjelp
Anonymous
Ja, en får kun glimtvis del i større sammenhenger - da er det en desto større gave når
noen biter faller på plass etter lengre tid og fra uventede hold, som i denne historien.
Så hjelper det å være var for tegnene..

Jeg mener det er interessant at du ble seksuelt tiltrukket av jenta i synet.
I mine prekognitive drømmer har seksuelle energier vanligvis spilt en rolle.
Jeg lurer på om disse energiene egner seg spesielt godt som kanal eller "transportmiddel" i forhold til beskjeder fra fremtiden. Et aspekt kan være intensiteten og fokus som skapes ved slik tiltrekning, samtidig som en åpner seg og er beredt til å smelte sammen med noe(n) utenfor en selv - selve kjernen i fruktbarheten når vi snakker om forplantning på det biologiske planet.