Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Hei, forleden uke drømte jeg at jeg var på en slags vandring, deler av drømmen er dog noe diffus, men drømmer gikk veldig innpå meg av en eller annen grunn. I drømmen kom jeg til meg selv dypt inne i en grønn og frodig løvskog, jeg stod i en lysning ved en sti som jeg fulgte videre innover i skogen, langs stien kunne jeg se flere trær med store runer risset inn, en enkelt rune i hvert tre. Av de jeg erindrer å se i den delen av drømmen har jeg Elgr, Bjarka og Thurs. Etter en stund kommer jeg til et stort tre(kan ikke med sikkerhet si hvilken type, men eik mistenkes), med en svær, omvendt elgr-rune som talte til meg. Treet, som begynner med å introdusere seg som min far, sier at det har viktige ting og dype hemmeligheter å fortelle meg. Treet skaper seg om til en gammel mann, og slår følge med meg videre gjennom skogen. Til slutt ankommer jeg et tjern, den gamle mannen/treet/min "far" er sporløst borte. Jeg vasser uti tjernet og svømmer ut til en liten holme, hvor jeg finner min egentlige far enten sovende eller død midt i en sirkel av bautasteiner, iført rogalandsbunad, som er et antrekk han selv har et spesiellt forhold til.
Er det noen her som kan gi en rask tolkning av drømmen, basert på detaljene jeg her spesifiserte? På forhånd; takk!
GjenopprettetMedlem
Jeg kan desverre ikke noe om runer.
Men noen her kan sikkert tipse deg om noe. Jeg kan vertfall ønske deg velkommen hit til sonen!

Anonymous
Runen bjarka står for fornyelse, gjenfødelse, rensing, healing og bedring etter sykdom.
Og det passer jo godt i forhold til vannet. Den står også for fruktbarhet og vekst.
Runen thur el thor representerer kreftene i menneskets underbevisshet,som overdrevent
sinne og lyst. Den kan stikke, støte og rive i stykker, og kan være et våpen som kan
gjøre stor skade. Men den kan også være til beskyttelse. Er vanligvis en advarsel om at hellet ditt er på nedtur.
Runen elgr/akzi er en kraftig, beskyttende rune, symboliserer at man strekker seg mot det hellige. Representerer kraftdyrene og skytsåndene våre. Den står for evnen til å vandre i
harmoni og balanse på Moder Jord, og for indre styrke og klarhet.
Jeg skulle gjerne prøvd meg på en liten tolking her, men har ikke tid nå på morra-kvisten.
Spennende å se om noen andre har no på lager.
Velkommen til sonen, foressten (pssst...bruk presentasjons-siden)!
Ha en fin dag!

Sensis [Crawler]
Jeg tolker drømmen din i dette perspektivet: Ser på den som en veivisende drøm, i den utviklingsprosessen du er i. I et slikt perspektiv er dette hva drømmen sier meg:
Du er en ung mann.
Du er bekyttet av naturens kraft og det kvinnelige, som sammen har brakt deg til din egen løsrivelse, dine egne veivalg, der motsetninene åpner seg og du har firheten og nødvendigheten i deg for å velge.
Du er på vei inn i den fasen av livet hvor du kjenner på og så må må videreføre fars arv, dvs. den voksene mannens arv.
Arven fra din døde far er maskulin kraft med kulturellt særpreg.
Du må overskride din fars kunnskap, vokse ut over den arven. Du må gå videre av egen kraft, ineresse, følsomhet og dyktighet, må selv kunne svømme ut i visdommens vann. Du må svømme videre nå eller så vil valgenes motsetninger ta til å plage deg.
Forfedrene, som det talende treet, står klar til å støtte deg, både de som kommer fra planteriket og mineralriket.
Vi ser på trær og steiner som store lærere.
Å svømme er noe annet enn å gå... en annen balanse, en annen helhetlig bevegelse, det krevet andre ferdigheter og en egen tillit.
Å nå ei øy i havet kan stå for at din individusjonsprosess er i gang.
Et råd: Ta grepet over de praktiske forholdene i livet ditt. Du er ikke bedre sjaman enn den overlevelsesevnen du har i jordiske og mellommenneskelige sammenhenger.
La så den store plan få utfolde seg.
Be good. Lev vel. Bruk sjansen du har til å vokse videre.
Mvh. Ailo Gaup
GjenopprettetMedlem
Mange takk for drømmetolkningen!
Ble en del skrivefeil ser jeg, fra min side da