Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Francis [Bot]
Nå er det på igjen med drømmene mine om døden.
Jeg har hver natt den siste uken drømt om at mennesker som står meg nær eller kjenner veldig godt dør.

En ble kjørt over av toget, et tvillingpar døde av kreft og i natt ble en slekting og vovsen min drept av ukjent gjerningsmann...vovsen min våknet opp fra de døde da...  :o

Hvorfor disse drømmene om døden?
Jeg har slike perioder hvor døden er sentral i drømmene mine... Så lenge dem ikke er sanntdrømt er det greit men klarer ikke selv se hva symbolikken er. Hadde en periode for en tid tilbake hvor samtlige drømmer om døden var sanne... det var lite hyggelig.  :o :o
GjenopprettetMedlem
Så lenge det ikke handler om sanndrømthet, så er jo alt vi drømmer om symboler på deg selv. Hvilke egenskaper har han som ble påkjørt av toget? Har du noe av samme egenskapen? Er den fortsatt der? Det samme gjelder tvillingene, hvilke egenskaper representerer de i deg, og er de fortsatt der? Jeg tror kanskje det handler om egodød, eller fremgang i livet, at du legger noe bak deg og går videre.
Hunden som døde og sto opp blir da at den egenskapen hunden representerer i deg er forandra til noe nytt.

Hvis du har en bok om tarot, så står det mye bra om dette under kortet Døden.

Mvh Stridshjelp
Anonymous
Døden har vært et fremtredende tema for meg lenge. På en måte hele livet siden jeg er så opptatt av liv og død/ transformasjon. Men de to siste årene spesielt, har det vært spesielt fremtredende. Jeg drømmer om syke, døende og symboler og dyr jeg legger merke til og drømmer om er ofte transformsjonssymboler. Jeg har holdt på å gjøre meg ferdig med, og kaste det jeg ikke har bruk for, over lengre tid. Jobbet med selvbevisstheten, fått ting på plass, forløst ting. Tilintetgjør det jeg ikke trenger. Død= renselse eller overgang.