dette er en erfaring jeg fikk fra første gang jeg mediterte i nyere tid, det vil si for en ca måned siden.
jeg har ikke fått noe lignende følelse verken før eller senere og er veldig nysgjerrig på hva som skjedde.
jeg hadde lånt en cd med energi musikk av en healer jeg kjenner og la meg i senga i en behagelig stilling, la et rødt tigerøye på pannen for har hørt at noen steiner brukes på chakra punktene i meditasjon.
så lukket jeg øynene og telte ned fra 50 til null slik jeg fikk vite og ble liggende.
først skjedde ingenting og jeg bare lyttet på musikken, men så begynte mange utydelige bilder å komme til syne men kunne ikke se hva det var. så kom et bilde av en hvit og grønn stein inn, sånn som ligger i flere lag, en slags krystall, og en kraftig eldre kar kom også til syne før begge forsvant igjen. til slutt kom det til syne en veldig klar stein som jeg aldri har sett før, den var helt firkantet og hvit med røde streker, nesten som en polkagris men de var tynnere og mer bølgete.
rundt steinen var det noe som lignet gull og det var masse firkanter skjært inn, nesten som sånn du ser i filmer om inka eller maya folk..
og så ble alt svart, ikke bare inne i hodet men også utenfor også, det kjentes ut som om noen stanset tiden, og alle følelser og lyder var forsvunnet. jeg kjente ikke pusten min, ikke hørte den heller. ikke verken fingre,tær,bein eller kropp kunne jeg kjenne bortsettfra vekten av steinen på pannen.
musikken fra cd spilleren var vekk, og kjentes ut som jeg var i et slags tomrom.
og så som ved et knips med fingrene kom lyden tilbake og alle følelsene var på plass.
jeg vet ikke hva som skjedde akkurat der og da men kanskje noen andre har en ide??
på forhånd takk:):)