Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg spurte Ailo på PM i går om jeg skulle bestille en "sjamandrakt", fordi jeg skal dra en plass der de har dyktige husflidsfolk. Men han svarte ikke på det.
Eller svarte han likevel? Eller har min egen underbevissthet satt i gang å jobbe?
Jeg drømte en drøm med tre elementer. Jeg gikk tur og kom til en gymsal. Ailo satt i midten og var "gymlærer" mens jeg og masse andre folk jogga rund og rundt.
Når jogginga var ferdig gikk jeg for å hilse på Ailo, og han sa at han skulle gi sin oppmerksomhet til et band fra midtroms/målselv som heter Pappa Svein Bluesband.
Deretter lagde Ailo seg frokost. Egg, Bacon og fritert loff. Men han spiste bare to tygger av dette, ikke mer, sa han.
Hvis ikke denne drømmen var bare tøys og tull, så tenker jeg
1. Jeg må trene på sjamanisme før jeg skaffer meg sjamandrakt
2. Jeg kan snakke med ailo om dette når jeg ser ham på kurset i midtroms/målselv
3. Jeg må vise måtehold
Mvh Stridshjelp
Anonymous
Du ser ut til å ha gitt deg selv gode svar.
Men jeg må spørre. Hva er en 'sjamandrakt'?
GjenopprettetMedlem
Tja, Perle, jeg vet egentlig ikke helt, det kan jo være forskjellig fra person til person. Men jeg ser i hvertfall for meg å ha en spesiell sjamandrakt til bruk i seremonier og lignende, men jeg ser det er sjelden sjamaner bruker det samme hele tida. Jeg har sett whitecougar har en skinnskjorte han bruker ofte.
Mvh Stridshjelp
GjenopprettetMedlem
Det var bra svar til deg selv, stridshjelp...
Nå har du uttrykt ønske om denne drakta

, da kommer den nok til deg
men kanskje ikke sånn du tror ,
venter i spenning på fotsettelsen

Anonymous
Når jeg skal utføre et spesielt rituale...healing el.l.,
føler jeg at jeg bør kle meg i noe som er rent og helt.
Denne kledningen kan gjerne være pyntet med symboler
eller/og med farger som passer for anledningen.
Dette er egentlig mye for mitt eget velvære, men også
av respekt for de som hjelper meg i arbeidet.
Kall det gjerne en sjamandrakt!
Anonymous
Jeg takker for svar.

GjenopprettetMedlem
Jeg har alltid ment at den intensjon som har i det man gjør er det viktigste...
MEN, mye av det som kalles sjamanarbeide er å få manifistert tankens kraft inn i vår fysiske verden.
Så, hvorfor ikke ta med seg det beste fra "begge verdener" for å gjøre sitt beste til det beste.
Uten tvil hjelper dette og det rette fokus forsterkes.
Bare ikke glem at du er like sterk uten din drakt...
Sensis [Crawler]
De heter seg at i gamale dager var noaidien naken da han gjorde de viktigste seansene...så den drakten kan du ta av deg knegg knegg
Kanskje kan du også føye tålmodighet til listen din.
ailo
Anonymous
Naken ja…
Jeg har faktisk tenkt på dette med attiraljer (utstyr), då venner snakker ulike ting bl.a. om ceremonidrekt. Hvorfor rette in seg så mye på det yttre? Ju mer jeg föler om dette med tingen rundt kjernen... trommer, rassler, runer, ju mindre ting trenger jeg...
Kanskje du ikke vil vaere naken Stridshjelp?
Jeg må trene på sjamanisme før jeg skaffer meg sjamandrakt
Det synes meg, som en god ledetråd, hvis den kommer tilsyne.
GjenopprettetMedlem
Vel, den tiden det tar før jeg tør å være naken sjaman - til DET trengs tålmodighet!
Mvh Stridshjelp
Det var nå en luhkka jeg tenkte på, da!
Anonymous
hehe :lol:
tja koffer ikke stridshjelp :innocent2:

AdsBot [Google]
og i nøden lærer naken kvinne å spinne ... sjamandrakt
Anonymous
Kloke ord Liljee, hørte du det stridshjelp

Anonymous
Den ser fin ut!
Men det var så liten liiiiten bild!