Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
Jeg har mange ganger drømt om at jeg er i hus, i forskjellige etasjer, og det varierer fra gang til gang om hva som skjer.
Jeg har forstått at huset handler om en selv? Stemmer dette?
Men nå for to dager siden, stod jeg utenfor et hus(sammen med noen, husker ikke nå hvem det var) i drømmen, og huset var snudd på skrå.
Det stod på et hjørne, og jeg tenkte i drømmen at hvordan skal jeg nå komme inn. Det blir jo umulig, men samtidig var det spennende å prøve og tenke annerledes om hvordan man kommer seg inn.  Husker ikke selve handlingen ellers. Hva betyr det når huset hviler på et hjørne.
Snappy [Bot]
Ja, huset representerer deg selv. Tenk på kjelleren i huset som det underbevisste i deg, røttene din - og fortiden. Loftet er det mentale planet, tankene dine, idèene - alt som rører seg der oppe. Soverommet er der du hviler, og kjøkkenet er der du tilbereder, steller i stand ting. Rommene symboliserer alle rommene i deg selv. En trapp er kan vise til hvor du er i utviklingen (mellom hvilke etasjer?!).

Når jeg ser på drømmen din så slår det meg at du er en person som har evnen til å se løsninger på mange slags oppgaver - selv om de virker umulige. Du går ikke av veien for en utfordring. Kanskje det viser til en situasjon du befinner deg i?!
Anonymous
Hei hege elisabeth :D
Takk for tydningen. ja, kanskje det er sånn at jeg liker en utfordring, tenke nytt.
Det kan jo også være slik at jeg må tenke litt annerledes, tenke i nye baner.  Nå drømmer jeg så mange livlige drømmer for tiden, før hadde jeg problemer med å huske de. Det virker så selvfølgelig, jeg får en aha opplevelse når du tolker de. :D Stort sett skjønner jeg lite av drømmer, for det er vel mye symbolikk i drømmer.
Snappy [Bot]
Bare hyggelig å hjelpe. Det er en utfordring å lære seg drømmetolkning, men plutselig så skjønner du hele sammenhengen - hvis du vil prøve :)
Anonymous
Jeg tror ikke jeg har hode til det, :razz: men det hadde vært interresant  å lære seg det.
Kanskje jeg går og kjøper meg en bok.
Snappy [Bot]
Da vil jeg anbefale Regnbuetreet av Benedicte Thiis. Den er flott. Eller så kan du bruke www.drommetydning.dk  :)
Anonymous
Ja, det skal jeg sannelig gjøre, kjøpe boken, for nå er det andre gangen jeg hører om den.
Takk for det
Snappy [Bot]
Ja, den har lært meg veldig mye. Og den linken jeg skrev ned er den beste jeg har funnet på nettet om drømmetydning. Boken inneholder dessuten mye nyttig informasjon om symbolikk o.l. Lykke til :)
GjenopprettetMedlem
Hei Kolibri  :D

Da kan du få boka av meg, den har stått i bokhylla mi i mange år og ser helt ny ut. Bruker den ikke, den samler egentlig bare støv. Har også Regnbuereisen av henne, du kan få den også  :wub:

Send meg en mail hvis du vil ha den.

Lille Ulv
Snappy [Bot]
Se der ordner det seg med bok og greier! Godt vi har den lille snille ulven her hos oss!  :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Hei Hege Elisabeth  :)

Grunnen til at jeg ikke bruker boka er at jeg sjelden husker drømmer (bare de i våken tilstand). Synes egentlig det er litt rart for jeg opplever at jeg har ganske grei kontakt med under- og overbevistheten min, men hvem vet? Kanskje jeg kan spørre deg en gang hvis jeg skulle huske noe?

Lille Ulv - den lille snille ulven (er egentlig hverken liten eller bare snill  :razz:  ;D)
Snappy [Bot]
Du skal bare spørre :)

PS! Litt snill er du vel?!  :whatthef:
Anonymous
Tusen takk for det lilleulv.  Du er altså så snill, :D skriver en mail i morgen, ble så glad.