Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Bing [Bot]
Jeg hadde en vakker og stor drøm : I drømmen ser jeg at Den Hvite Sjamanen er død. Den hvite sjamanen er en usedvanlig sjaman. Kanskje ikke død alikevel, men ufattelig vakker og stor, kledd i hvite klær, pyntet med hvite fjær, hvite mokkasiner og lagt på bål i hvit snø. Alt er hvitt, også sjamanens mokkasiner. Sjamanen kan være både kvinne og mann. I drømmen er jeg både et av barna som svever/løper/går rundt sjamanen, og en som ser sjamanen ovenifra. Det store spørsmålet i drømmen er hvem som skal arve sjamanens mokkasiner, som et barn strekker jeg hendene ut for å røre ved de, samtidig som jeg ser det hele ovenifra.
Det jeg undrer på etter denne drømmen er: Hvem er sjamanen? Er det mange som drømmer lignende? Budskapet er både tydelig og vanskelig på en gang, jeg ønsker å drømme videre samtidig som jeg kjenner stor respekt for hva det er å gå videre herifra.
Gir dette mening for deg? Hva ville du råde meg til? Drømmen er også del av en utviklingsprosess de siste årene, har hatt andre drømmer og syn som tyder på innvielse, kjenner på energibevegelser og opplever i blant at jeg får tegn på hva jeg skal gjøre videre. Og har klart mer og mer å følge intuisjon. Kanskje det jeg mangler aller mest nå er mot?
GjenopprettetMedlem
Hei Tiril

Her drømmer du om deg selv i en symbolsk kraft skikkelse,Du er i drømmen ånden til denne sjamanen,og motet du sier du mangler,vil komme inn i deg,når du aksepterer døden som en overgang,transformasjon til en høyere bevissthet,utvidet og mere kraftfyllt.

Du skal oppnå fryktløshetens tilstand av kraft. :respect:

Flott Drøm. :respect:
GjenopprettetMedlem
Jeg er enig med hva , Teleterkji sier, men vil også legge til ;

barnet , kan representere en del av deg , f.eks den delen som gjerne vil handle , uten frykt.
Den delen av deg som ser det ovenfra, kan være den "logiske" delen eller den delen som ser  ting , avventende ?

Det er et tydelig budskap om åndelighet , i deg . Denne sjamanen , betyr noe spesielt for deg, symbolsk sett.
Døden representerer gjenfødelse.

Håper du finner ut av det...lykke til  :wub:
Bing [Bot]
Tusen takk for at dere har sett meg og hva jeg har skrevet om min drøm. Denne drømmen fikk meg til å bli aktiv her på sjamansonen , har lest litt nå og da siden den ble startet men først nå de siste dagene begynt å skrive innlegg. Alt dere sier berører meg dypt, kjenner at mye frykt har sluppet taket, kjenner det skje i mitt energifelt og i kroppen. Og at det å skrive om denne drømmen her er å si ja til det som er i ferd med å utvikle seg, bevege seg.
I meditasjon i dag så jeg sjamanen igjen , jeg var en voksen kvinne og sjamanen levde men var mye eldre enn meg, håret var hvitt. Jeg hadde en vakker gressgrønn kjole med dekorasjoner i gull, satt ved sjamanens side som på et bryllupsfotografi, rundt den hvite sjamanen strålte et gyldent lys. Sjamanen ble hvitere, nesten blendende, kjolen min ble grønnere, leppene rødere, håret mørkere og blankere, og med ett, i en kraft  av lys , oppløste sjamanenen seg i små lyspartikler.  Jeg ropte på sjamanen, begynte å lete, så at stedet jeg var på var en hage fyllt av fargerike og vakre blomster - og med ett var sjamanen tilbake, hoppet og danset som en klovn rundt meg, lo, slo ut med armene og i neste øyeblikk svevet vi stille i verdensrommet, jeg så sjamanen, så stjernene, ble oppslukt av stillhet, ensomhet og enhet. Speidet etter lysvesener som jeg har møtt i drømmer og syn før. Svever ennå. Lurer på hvordan jeg skal lande.

Mest av alt holdt jeg på å begynne å gråte over at noen hadde sett innlegget mitt om drømmen og svart på det. Jeg gråter sjelden, lengter nok etter det. Jeg er heller ikke helt bekvem med å ta så mye plass med noe som bare handler om meg, selv om, i et større perspektiv vet jeg jo at dette handler om mer. Men alikevel! Si ifra dersom dette blir for mye om meg, mitt formål er å finne ut hva slags vei jeg er på nå og forsøke å dele det jeg har som kan gi noe til andre her.
GjenopprettetMedlem
Du bulmer av mytologiens visdom og forteller-kraft,Sterke følelser fra det tidløse.

Din vei er en dør for alle som leser dine ord. :respect:
Bing [Bot]
Sterke ord. Tusen takk. Jeg våger mer. :respect:
Anonymous
Vil slutte meg til teleterkjis ord her. Du har mye å gi ved å dele av dine opplevelser. :respect:
GjenopprettetMedlem
Hei Tiril,

Du gir oss andre en viktig gave ved å dele av deg selv  :wub:

Takk for at du deler  :respect:
Bing [Bot]
Tusen takk! Jeg har fått masse kraft og hjelp av dere som har svart meg, kjenner meg lykkelig over å ha bli tatt imot og sett og glad fordi jeg våget å synliggjøre sjamandrømmen. Lengselen etter enhet og det dypt meningsfulle i å ta sjamanveien på alvor. Gi rom for det. Roer ned og avrunder skoleåret og vil forsøke å finne ut hva jeg aktivt kan gjøre i sommer for å komme dypere i møte med de kreftene jeg har kjent på så lenge og ikke helt våget å fremme. Har også lest artikkelen om å dele nå. Da er jeg også en som er på vei. Og det er noen her som har gått veien før meg. Dypt takknemlig er jeg for det dere deler tilbake til meg. Tar gjerne imot råd om videre vei.Jeg ønsker meg fryktløshetens tilstand av kraft.