Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Anonymous
I noen netter drømmer jeg om temaer fra russland.
Jeg har ikke lagt inn dette før. Fordi jeg har forstått det som en personlig tema.
Dere vet i hvilken situasjon Dimi er (Se ”Hjelp til Dimi-tråden”).
Så er det ikke bare ”gammel tid og minner”. Helt ikke. Og det trenges fremdeles ”Wind of change”.
Derfor skriver jeg her mine drømmer. Kanskje det åpner noe for noen...
1. Jeg var på vei til flyplassen og har checkt inn. Fly skal til Tibet. Men flyruten gå over Moskau. Det var så klar at jeg ikke har forundert meg over dette. Har først i hverdagsverden forstått at det er ikke riktig flyruten, men noen symbolsk.
Etter det måtte jeg venter på grunn av et rød trafikklys. På venstre siden har jeg sett en gammel bil (husker den fra barndomen), bygged i russland med nummeret 07-11. Det er datoen fra oktoberevolusjonen i 1917.
2. I natt var jeg med en venn(eller vennine, husker ikke riktig) (kjenner han ikke nå i hverdagsverden) i en liten by. Deretter gikk jeg ut fra noen, han blir der inn. (Ah, hvis jeg husker riktig var det den slags port som var rundt russisk militær-stasjoner i DDR.) Etter det kom en kvinne, kanskje en lege, jeg kan bare gi en foto (i en tidskrift) til henne og si: "Gi det til han/henne der inne, hvis du kan, det er viktig forbindelse. Jeg venter her."
Ute vil jeg gå videre, til togstatjon for å reise vekk. Men jeg kan ikke. Fra alle hjørner kommer russisk militær, som i youtube-filmer det rød-arme-koret. De vil tar meg også, men litt for våkner jeg.
GjenopprettetMedlem
Det virker som du gjennopplever et tøfft liv i et land som har bekjempet sjamaner i lange tider Antje.
Godt du våknet i dette livet igjen.

(puhh!)
Anonymous
Takk teleterkji, du hjelper meg ved dette...

Anonymous
[quote author=antje link=topic=5132.msg46616#msg46616 date=11761986
Så er det ikke bare ”gammel tid og minner”. Helt ikke. Og det trenges fremdeles ”Wind of change”.
Derfor skriver jeg her mine drømmer. Kanskje det åpner noe for noen...
1. Jeg var på vei til flyplassen og har checkt inn. Fly skal til Tibet. Men flyruten gå over Moskau. Det var så klar at jeg ikke har forundert meg over dette. Har først i hverdagsverden forstått at det er ikke riktig flyruten, men noen symbolsk.
Etter det måtte jeg venter på grunn av et rød trafikklys. På venstre siden har jeg sett en gammel bil (husker den fra barndomen), bygged i russland med nummeret 07-11. Det er datoen fra oktoberevolusjonen i 1917.
[/quote]
I 1979 fløy jeg over Sibir til Moskva med flyselskapet Aeroflot.
Jeg var atten år gammel og reiste alene.
I Moskva hadde jeg to dagers opphold, og jeg husker redselen da reservasjonen på hotellet tok passet mitt uten forklaring og forvarsel. Det skulle registreres, het det til slutt. Og jeg fikk passet tilbake da jeg dro, ikke et øyeblikk før. Uten et stempel eller noe synlig tegn på "registrering".
Min familie fra mors side kommer fra DDR, og min mor er oppvokst under det kommunistiske systemet, der hun ble stemplet som lite "kameratslig" siden hun ikke fulgte partiets linje helt.
Antje - jeg skjønner at det "tidligere livet" du drømmer om er ikke fra så lenge siden.
Det røde trafikklyset i drømmen synes jeg er et artig symbol. De (politisk) røde forsinker deg på din vei. Eller er lyset en advarsel på at "winds of change" trengs i høyeste grad, før vi kan la denne delen av fortiden hvile?
NOE MED SITATFUNKSJONEN BLE IKKE RIKTIG - MEN DET ER VEL TYDELIG NOK?
GjenopprettetMedlem
Fint at du vil dele denne drømmen, Antje .
Dette er sterke symboler , som sikkert betyr noe for deg.
Det er fin måte å tyde drømmer , hvis du deler de opp. I sekvenser, og skriver ned tanker, følelser rundt symbolene.
Til slutt kan du sette sekvensene sammen, og se hva du ender opp med.
Bare et lite tips til deg
Det kan godt hende dette er sterke opplevelser fra tidligere, og de vil minne deg på noe/ fortelle deg noe nå, i din situasjon pr. i dag...?
Det kjenner du best etter selv
Lykke til ,
Klem Malaika

Anonymous
"Malaika":
Det er fin måte å tyde drømmer , hvis du deler de opp. I sekvenser, og skriver ned tanker, følelser rundt symbolene.
Til slutt kan du sette sekvensene sammen, og se hva du ender opp med.
Bare et lite tips til deg 
Takk Malaika

.
Det var to drømmer, så var de allerede delt opp. Jeg opplever sekvensene som et puslespill. Spennende å få del etter del sammen.
Takk for din hjelp ved dette!
"Masha":
I Moskva hadde jeg to dagers opphold, og jeg husker redselen da reservasjonen på hotellet tok passet mitt uten forklaring og forvarsel.
Ja Masha, å rake i redselen var en viktige metode for å herske over andre...
"Masha":
Det røde trafikklyset i drømmen synes jeg er et artig symbol. De (politisk) røde forsinker deg på din vei. Eller er lyset en advarsel på at "winds of change" trengs i høyeste grad, før vi kan la denne delen av fortiden hvile?
Trafikklyset har brakt meg til å vente og se tilbake, før jeg kan kjøre/gå videre.
"Wind of change" i høyeste grad...

Jeg har tenkt så mye om Dimi og der kom alle gammle minner. Derfor dette innlegget...
Varme hilsen, Antje.