Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Den siste tiden har jeg oftere og oftere i drømmeverdenen snakket med døde mennesker. Jeg må si jeg er litt forvirret i fht hva det kan bety, det er ikke noen samtaler som inneholder noe som jeg kan tolke som beskjeder eller lignende, jeg kan ta et eksempel på en drøm:

Jeg er på jobb, og skal gå hjem. På veien går jeg noen gater som er kjent for meg, men som jeg i våken tilstand vet ikke finnes. Etter å ha gått en kjent vei som ikke finnes, nærmer jeg meg i alle fall der jeg pleier å ta bussen fra. Da må jeg krysse en gate, og det gjøres ved at jeg går inn i en butikk/cafe og går gjennom den og ut på andre siden. På vei ut døren på andre siden treffer jeg min farmor, farfar, mor og far. I drømmen er alle fire døde, og jeg vet det, i virkeligheten lever min mor og far. I alle fall blir jeg enig med dem om at vi skal gå inn igjen i cafeen og prate. Alle bordene er opptatt, men det stopper ikke de fire, de er døde, ingen ser dem, så de setter seg ned ved et bord det sitter noen andre mennesker, kort etter reiser de som satt der seg og går. Jeg går da også og setter meg ned, og begynner å prate med dem. Når jeg prater med dem er det noen andre som ser underlig på meg og lurer på hvilken freak jeg er, for de ser jo ikke de døde. Det som er rart er at jeg ikke bryr meg, og fortsetter å snakke med de døde.

Lignende ting skjer i andre drømmer, jeg direkte kontakt med døde mennesker, det skjer på "offentlige" steder, og jeg bryr meg katten i hva andre mener.

Er det noe jeg skal forstå av dette?
GjenopprettetMedlem
hm... vet ikke helt hva jeg skal si...

I zen-buddismen, bryr de seg ikke om det de ikke kan se...
Men i og med at du ser og prater med dem er det nok noe du skal bry deg om?

Mer får jeg ikke sagt, på stående fot... enn..  lykke til med å praten videre...
GjenopprettetMedlem
Det er interessant,det du beskriv Didgeroo. :)
Intuitivt føler eg et  fredeleg/nøytralt skjær over stemningane du beskriv,sjølv om det handler om dine nære og andre,som døde.
Det er ingen mareritt egentleg,eller?
Kan det handle meir om DEG og det at du kanskje driv på og tunar deg inn/driv tilvenning på en måte å jobbe med "gåva" di på?
GjenopprettetMedlem
Helt enig med Final Tribe her .

Jeg får også tanker om det . Din måte å akseptere din gave, sånn du er .
Du skal ikke bry deg om hva andre sier, mener ,tenker om deg .

De prøver å fortelle deg noe. Gi deg den følelsen i drømmen, som du skal kjenne på nå.
Drømmer er ikke bare bilder, men i stor grad følelser også .
Den følelsen du hadde når du ikke brydde deg om hva de andre sa ; de vil at du skal oppleve den. Ta den med ut i livet ditt nå.

Det er hvartfall hva jeg tenker ;D

Du vet best svaret i ditt hjerte når du spør  :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Jeg tenkte som Malaika når jeg leste om din drøm, men vil legge til.

Hvorfor har du skrevet en setning med tykk skrift?
Kansje har du allerede svart deg selv?
GjenopprettetMedlem
Det beste er sagt ovenfor,men vil bare innskyte at de er dine evner som healer,som trekker de døde til seg. Trur nå jeg.

Din evne består i å være lysende i begge verdner,og da er du en d ø r. :respect:  8) :eusa_pray:
SEO Crawler
"teleterkji":

Din evne består i å være lysende i begge verdner,og da er du en d ø r. :respect:  8) :eusa_pray:

Pent sagt, og sant!  :respect:

Til noe helt annet (moderatorer): I denne tråden kommer en rekke alternativer fram på hvert innlegg (splitt emne, slett etc etc). Jeg vil anta det er slik det ser ut hos moderatorene. Det så ikke slik ut på de andre emnene.
OBS OBS TEKNISK FEIL.  Ser andre dette i denne tråden?  Litt skummelt, trykker man på feil sted sletter man andres innlegg (dvs...man vet ikke før man har prøvd...og det tenker jeg ikke gjøre  >:( )
GjenopprettetMedlem
"torstein":

Til noe helt annet (moderatorer): I denne tråden kommer en rekke alternativer fram på hvert innlegg (splitt emne, slett etc etc). Jeg vil anta det er slik det ser ut hos moderatorene. Det så ikke slik ut på de andre emnene.
OBS OBS TEKNISK FEIL.  Ser andre dette i denne tråden?  Litt skummelt, trykker man på feil sted sletter man andres innlegg (dvs...man vet ikke før man har prøvd...og det tenker jeg ikke gjøre  >:( )

Nei Torstein, det er ikke teknisk feil. Bare pass litt på hvor du plasserer fingra i tastaturet, så går det greit  ;D
Anonymous
OBS OBS TEKNISK FEIL.   Ser andre dette i denne tråden?  Litt skummelt, trykker man på feil sted sletter man andres innlegg (dvs...man vet ikke før man har prøvd...og det tenker jeg ikke gjøre   )

Nei jeg ser ikke dette. Jeg tolker det derfor som et suverent og sikkert tegn i tiden... :biggrin:
Anonymous
Nei Torstein, det er ikke teknisk feil. Bare pass litt på hvor du plasserer fingra i tastaturet, så går det greit

HOHO se det ja. Så synsk jeg er :biggrin: :innocent2: :wub:
SEO Crawler
Øh, jeg har ikke hørt noe eller blitt innforstått med dette massive sosiale opprykk

Tror ikke egoet mitt tåler det. Jeg er fra en lang ætt av samer, halvsamer og fiskere, og vi har alltid holdt oss blant bermen   :eusa_liar: :eusa_pray:

Dessuten er det kun denne tråden. Ikke noen andre  :P

Jeg er vel igrunn lykkeligst som en uansvarlig frilans. ("Herre, ta fra meg dette beger" el. no sånt  :innocent2:)

Så derfor ber jeg dere morder-ratorer om straks å utbedre denne misforståelsen

Edit: Nå er jeg blitt oppdatert av Inger Lise, hun er en som vet i dette tilfellet og, takk og pils...jeg puster ut...La oss vende tilbake til den opprinnelige og fine tråden.
Drømte selv jeg var i begravelse i natt, en venn som nylig døde. The dead people are with us.. :eusa_pray: :wub:
GjenopprettetMedlem
Jeg har en sterk fornemmelse av at flere døde mennesker,sitter å leser på sjamansonen.

Vi snakker mye om åndeverden her inne,så da er det vel naturlig,at vi møter denne dimensjonen i drømme-tiden. :respect:HAI!!
Anonymous
Tilbake till Gidgeroos dröm:

Jeg tror at du egentligt vet svaret på dette selv... men det ger nye infallsvinkler at spörre om det.

Du har fått mange bra svar, men hva jeg vill tillegge er min vinkel fra det psykologiske perspektivet, spesiellt fra Gestalltterapien, att tolke drömmer. Jeg ska först si at jeg ser mange likheter mellom visse psykologiske tradisjoner og sjamansk syn på verden (verdene). Den metode jeg mest bruker när jeg tolker, er dels at tro at alle skikkelser i drömmer er en del av meg selv og midt inre. F.eks er då en demon, ikke noe som truer meg, uten noe innom meg som jeg behöver bearbeide og jobbe med. Man kan også si hur rommet/miljöet se ut og få noe ut av det.

I din drömme er det "olderfolk", Kanskje er de en gestaltning for å vise på visdommen i deg?
Fundere på hva disse mennesker ER for deg. hvilke kvaliteter de har - dem har du også.
Hur sag rommet ut? Finns der noe ledetråder, på hva denne drömmen vill si deg?

Nu till döden... Döden er ofte en manifistering för ett avslutt og begynnelsen på noe nytt. Iblant kan det vare så att döde mennesker kan gestalte en död aspekt i deg... en död fölelse, ett avsluttet atferd.

Att tale med döde kanskje også er en evne som vill komme fram nu?

Og som teleterkji skrev: Vi snakker mye om åndeverden her inne,så da er det vel naturlig,at vi møter denne dimensjonen i drømme-tiden.
Problemet her er vell då att de gidgeroo mötte, IKKE egentligt er döde.  ;D

"gidgeroo":

Når jeg prater med dem er det noen andre som ser underlig på meg og lurer på hvilken freak jeg er, for de ser jo ikke de døde. Det som er rart er at jeg ikke bryr meg, og fortsetter å snakke med de døde.

Jeg tenker jeg, at det er en delpersonlighet i deg som ikke er helt "med på toget".
Du har tvil om hva du driver med. Det er ikke hele deg som tviler, men i noen krå sitter en tvilere!
Og vem her ikke det?!  ;D

"Malaika":

Den følelsen du hadde når du ikke brydde deg om hva de andre sa ; de vil at du skal oppleve den. Ta den med ut i livet ditt nå.

Ja! Helt enig med Malaika!
GjenopprettetMedlem
"Lie":

Jeg tror at du egentligt vet svaret på dette selv... men det ger nye infallsvinkler at spörre om det.

Jeg tror egentlig at vi ikke er i stand til å formulere et spørsmål uten at vi også har svaret, men vi har kanskje problemer med å akseptere det, eller å se det klart.

"Lie":

Og som teleterkji skrev: Vi snakker mye om åndeverden her inne,så da er det vel naturlig,at vi møter denne dimensjonen i drømme-tiden.
Problemet her er vell då att de gidgeroo mötte, IKKE egentligt er döde.  ;D

To av dem er døde.

"Lie":

Jeg tenker jeg, at det er en delpersonlighet i deg som ikke er helt "med på toget".
Du har tvil om hva du driver med. Det er ikke hele deg som tviler, men i noen krå sitter en tvilere!
Og vem her ikke det?!  ;D

Du har nok helt rett der. Jeg vet hva som er rett men likevel tviler jeg mye.

"Malaika":

Jeg vet det, og jeg vet også at det er bre å gjøre det, så da er det vel bare det.

Takk til alle for gode innspill. Det er flott å få tilbakemeldinger som passer med det jeg selv har tenkt.
Anonymous
Og som teleterkji skrev: Vi snakker mye om åndeverden her inne,så da er det vel naturlig,at vi møter denne dimensjonen i drømme-tiden. Problemet her er vell då att de gidgeroo mötte, IKKE egentligt er döde.

To av dem er døde.

Ok, jeg misforstod... ser nu hva du skrev.
Interessant... Men det kanskje ikke er relevant hur virkeligheten egentlig ser ut.
Det har nok noe med den eldre generasjonen, at gjöre... död eller levande  ;D
Forfedre... visdom og noe gammelt...?
GjenopprettetMedlem
Det har nok ikke noen betydning, men min farmor som er en av dem som er død her, har jeg hatt endel kontakt med etter hun døde. Hun kom i huset mitt etter at hun døde. Litt interressant historie, for hun har aldri vært i dette huset når hun levde, hun var svært syk når vi kjøpte dette huset. Noe annet som er interressant med det er at jeg traff en ung dame i gangen i underetasjen, jeg visste ikke da hvem hun var, men når jeg så bilde av min farmor som 20-åring kjente jeg henne igjen med en gang.

Det som er mest interressant med den historien er at jeg og min farmor inngikk en avtale i 1991. Vi avtalte at den av oss som døde først (naturligvis trodde vi det ville bli henne) skulle komme tilbake igjen til den andre og bekrefte at det var et liv etter døden, dersom det var det og det var mulig å komme tilbake. Noen måneder etter at hun døde i 1999, dukket hun opp i huset mitt. Nå kommer hun kun på besøk en sjelden gang.
Anonymous
"gidgeroo":

Noe annet som er interressant med det er at jeg traff en ung dame i gangen i underetasjen, jeg visste ikke da hvem hun var, men når jeg så bilde av min farmor som 20-åring kjente jeg henne igjen med en gang.

Ja det er interessant... og gjör det også, ikke lett... att altid forstå!  :)

Jeg har haft enkelte slike kontakter med andeverden, men det kommer mer og mer og jeg lurer ennå, hvem det var som sa at hun altid hade elsket meg (i Andekontakt) også som jeg samtidigt tenker att det ikke er viktig HVEM det var. Det viktige vaer ju budskapet.
Bing [Bot]
Både i drømme og meditasjon har jeg møtt kjente kjære som er døde. Noen ganger med klare budskap,andre ganger uten at jeg forstår. Så viser det seg etter en stund at det var en viktig grunn til at de kom. Kanskje er det også slik med din drøm, og kanskje har du svaret selv. Det jeg forsøker å ikke bry meg om, er hva andre mennesker som ikke er opptatt av det spirituelle i tilværelsen vil finne på å si om den utviklingen jeg har sagt ja til nå. spirituelt. sjamandrøm.