Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Om den da betyr noe i det hele tatt,
: Det er en bjørn, vi vet den er farlig(er usikker på hvem de som var tilsammen med meg er) den jager oss inn i en hytte, inne i hytta går den mot mi bestemor men jeg begynner kaste gobiter til den så den ikke skal ta henne, Bjørnen blir snill.jeg elsker bjørnen plustselig,men pappa som er i hytta vil at vi skal drepe den,jeg protesterer men til ingen nytte. Inn kommer tanta mi og en mann(hennes samboer?) de har med forskjellige våpen som pappa kan velge av.
Han tar en stålspyd, jeg roper, han dreper bjørnen med den og jeg føler dråper blod renner ned ansiktet mitt, stor stor sorg fyller meg jeg gråter,jeg gråter kjempemasse og lenge.
Der slutta den
GjenopprettetMedlem
Hei M_V
Stikkordsvis, håper det kan hjelpe til å tolke/forstå.
Bjørnen er nordens konge blandt dyrene, det er et maskulint symbol som er en veldig sentrert aggresjonskraft.
Hus: representerer deg selv, din personlighet, der er det rom som deles i ditt indre og ubevisste. Hus er beskyttelse via forståelse. Veggene er beskyttelse mot ytre farer. Den indre delen av huset handler om en indre prosess. Selvet er psykens sentrum og er i det innerste rommet. Hytte; enklere, mer primitivt, nærmere naturen; oase, hvilested i hverdagens strev.
Bjørnen kan bety at det er ditt eget sinne/agresjon dette dreier seg om, som like gjerne er rettet mot deg selv. Tenk litt på hva som skjedde i forkant av at du drømte. .De ville dyrene er rettet mot solar plexus chakraet - ildens element. Her møter følelsene intellektets kontroll og styring. Det er her ilden blir tjener og ikke herre. Med ilden kan vi uttrykke følelsene og være autoritet - være skapende. Vi må eie villdyret i oss og lære kreftene riktig slik at vi ikke blir "tyranner". Kampen raser til vi får temmet villdyret. Du fikk temmet bjørnen. Det at bjørnen blir snill kan bety at du har tilgitt noe ved deg selv
Gamle mennesker: forfedre og arv. røttene i slektet, dype, viktige verdier fra fortiden på godt og vondt.Det at bjørnen skulle angripe bestemoren din kan bety at en del av deg, din identitet en gang i tiden har blitt utfordret og blir det stadig.
Fars rolle er familiens leder/beskyttter, bilde på gud, et maskulint prinsipp. Identitet autoritet og visdom.
Det at faren din vil drepe bjørnen kan representere din maskuline del som vil beskytte identiteten din som blir angrepet.
Din tante og mannen representerer din maskuline og feminine side, din yin og yang. Det er ofte vi må kjempe kamper i vårt indre. Mannen som du ikke er helt sikker på kan også representere et ukjent del av en selv som kommer fra det ubevisste når tiden er inne for de indre oppgjør.
Metallet i stålspydet er knyttet til rotchakraet - kan representere urkraften. Samtidig så er stål et veldig kaldt og maskulint. Det har den energien som gir den solide, stabile ubevegeligheten i materien. DDu går på en måte inn i en renselse og selvutviklingsprosess - ut av et mørke med styrke.
Blodet er livets saft, et aspekt er ferdig (døden) men noe nytt (åndelig) fødes hver gang smerten blir for stor. Døden representerer også at man er ferdig med noe og noe nytt gjenoppstår
GjenopprettetMedlem
Takk :respect:
Prøvde veldig hardt å prøve sette sammen dette selv men, uten å lykkes :icon_biggrin: Dere er så fryktelig flinke her inne, eneste stedet jeg kan lære forstå det som foregår i meg hehe.

Noen som vil/kan prøve seg på denne da..?
(husker ikke var det før eller etter bjørnedrømmen den kom)
Er på et sykehus,gravid(følte p meg at jeg var der fordi jeg skulle føde) En dame og kjæresten hennes går ut av et rom(kanskje litt triste) fordi det er ikke deres tid enda. Jeg går inn på rommet de går utav fordi jeg tror det er der jeg skal være/føde i. Men en helsesøster kommer inn og tar meg til et større rom der det er 4-5 andre damer,er veldig bra stemning der.Da jeg skal legge fra meg sakene mine ser jeg at senga mi er borte( det skulle være tre senger på veggen,sånn de har i båt og tog dere vet) min som var i midterste var borte og jeg føler at dette ikke er plassen for meg og går ut...
GjenopprettetMedlem
Det kan virke som du står i en ny begynnelse, med tanke på bjørnedrømmen og drømmen om å føde. Graviditet betyr at en ny egenskap skal fødes. Livmoren er selve ildstedet, fødselssted, urmørdet, det ubevisste, dynamikken, latente og livgivende verdier. Når man drømmer om fødsel så betyr det som regel nytt liv, en ny start. Et nyfødt aspekt, en nyfødt del. Se nærmere på hva slags del det er i livet. Barnet er det uskyldige, det naive og rene. Mannen og kvinnen i drømmen representerer din maskuline og din feminine side. Sykehus betyr at noe blir reparert, gjennopplivet, helbredet.
Rommene representerer ditt indre hus - Selvet. Finn ut hva som var forut for denne drømmen.  De 4-5 andre damene er representerer også den nye starten - i og med at stemningen er så god - så har de forløst noe. Sengen din er borte, det er ikke hvilsted for deg i dette rommet. Du føler at du ikke hører til der enda - fordi du ikke er klar til denne forløsningen av det nye. Du må gå ut å bearbeide. Finn ut hva som kan ligge til grunn for disse drømmene, Har du vært gjennom en tøff tid, tar du oppgjør med en fortid, møter du demonene i deg selv..... etc. Lykke til.

R
Anonymous
Såret bjørn
brumm brumm
Ole brumm ja takk begge deler
drepe bjørn
au au au
bjørnefell
hva er dens egenskaper
trygghet
bor i hi
varme
jakter du på varme og trygghet i deg selv?
hva savner du der sånn?
hvem er det som varmer deg?
hva gjør deg trygg?
Use the force of the bear
Bjørnens kraft kan du tune deg inn på
den rommer mye
den er også lekende
og råsterk
som en bjønn
bjørnen har mange svar
om du spør
som et kraftdyr kan den lære oss
blant annet om å ta vare på trygghet i oss selv
i vårt indre
og gi næring til å varme oss selv og andre
morskjærlighet
Moder Jords kjærlighet
mye varme der
intuisjon
jobbe med den
La Bjørnen og Naturen være en lærer
i ditt sinn
det er også i mitt sinn
du vet
jeg vet
alle vet
Anonymous
"RITA":

Det kan virke som du står i en ny begynnelse, med tanke på bjørnedrømmen og drømmen om å føde. Graviditet betyr at en ny egenskap skal fødes. Livmoren er selve ildstedet, fødselssted, urmørdet, det ubevisste, dynamikken, latente og livgivende verdier. Når man drømmer om fødsel så betyr det som regel nytt liv, en ny start. Et nyfødt aspekt, en nyfødt del. Se nærmere på hva slags del det er i livet. Barnet er det uskyldige, det naive og rene. Mannen og kvinnen i drømmen representerer din maskuline og din feminine side. Sykehus betyr at noe blir reparert, gjennopplivet, helbredet.
Rommene representerer ditt indre hus - Selvet. Finn ut hva som var forut for denne drømmen.  De 4-5 andre damene er representerer også den nye starten - i og med at stemningen er så god - så har de forløst noe. Sengen din er borte, det er ikke hvilsted for deg i dette rommet. Du føler at du ikke hører til der enda - fordi du ikke er klar til denne forløsningen av det nye. Du må gå ut å bearbeide. Finn ut hva som kan ligge til grunn for disse drømmene, Har du vært gjennom en tøff tid, tar du oppgjør med en fortid, møter du demonene i deg selv..... etc. Lykke til.

R

Vakkert. Du beskriver det så vakkert. Det er vakkert i meg og i deg.
Jeg kan føle det. Utløsning - forløsning. Våren er her.
Veldig bra tydning
I am impressed
Beautiful! You can tune into what you want!
GjenopprettetMedlem
Hei Takk for svar igjen:)

jakter du på varme og trygghet i deg selv?
hva savner du der sånn?
hvem er det som varmer deg?
hva gjør deg trygg?

Jenta mi gjør meg trygg og varm. Og det er nytt for meg, jeg har alltid vært helt på bærtur. Aldrig riktig funnet min plass i livet, løpt rundt håpløst for å finne ro.
Og nå for hvær dag som går føler jeg meg mer trygg og sikret min plass i livet, jeg har en jeg kan elske endeløst,en som ikke vil kaste kjærligheten min i dass. 
Bare så synd jeg føler jeg er et dårlig menneske, jeg er verdens best mamma ikke ta meg feil. men når jeg sitter alene på kveldene så kan jeg ikke unngå å si høyt til meg selv- jeg hater megselv(da mens jeg tenker på ting jeg har gjort i min fortid, ting som har hendt).
Forstår jeg kaster dårlige vibber over meg selv, men alle disse dårlige tankene går bort neste dag når jeg ser solstråla står i senga si og vifter med armene at nå skal hun opp. Det er nokk verdens herligste syn :wub:

"Tiden" får vise når jeg må ta oppgjøret.
Anonymous
Ja, bruk din morskjærlighet nå til det fulle
det ligger mye kraft og healing der
Du har skjønt din drøm
du har fått inspirasjon til noe
jeg er også inspirert
lenge leve morskjærligheten
den var fraværende i min barndom
jeg har funnet den igjen i meg selv
I Peru spesielt
og i mennesker som har et stort hjerte
speilbilde i meg selv
speiler også morskjærligheten
jeg kan elske alle og meg selv
GjenopprettetMedlem
Takk Dj David Spirit of Laughter

Du skriver så "rolig", det er som jeg får fred i kroppe når jeg leser dette.
GjenopprettetMedlem
"M_V":

Bare så synd jeg føler jeg er et dårlig menneske, jeg er verdens best mamma ikke ta meg feil. men når jeg sitter alene på kveldene så kan jeg ikke unngå å si høyt til meg selv- jeg hater megselv(da mens jeg tenker på ting jeg har gjort i min fortid, ting som har hendt).

"Tiden" får vise når jeg må ta oppgjøret.

Hei M_V

Jeg er enig med Dj, bruk morskraften din. Du er ikke noe dårlig menneske. Jeg er helt sikker på at du er verdens besste mamma. Oppgjøret står du midt i. Vi har alle ting i vår fortid, ting som har hendt som som er vanskelige å møte. Bare ved å skrive om drømmene dine og prøve å tyde og forstå dem betyr at du står på terskelen til en "ny vår" - en forløsning. Fortsett å skriv ned drømmene dine. Skriv dem ned i en drømmedagbok det gjør det lettere å se det som ligger "bak" drømmene, lettere å se mønsteret. Det vondt å møte seg selv og sine demoner, men som sagt du er på god vei og du har ei lita ei som hjelper deg med forløsningen.
Anonymous
"M_V":

Takk Dj David Spirit of Laughter

Du skriver så "rolig", det er som jeg får fred i kroppe når jeg leser dette.

Ja, stillhet er viktig
når man skal skrive
selv overivrigheten må vike
for SOFTNESS - mykhet
Takk!Jeg lar meg inspirere av deg!
GjenopprettetMedlem
Hmm.. Hadde en ny drøm i natt, der jeg lå på senga og følte på magen. Ville finne ut om jeg var gravid, og plutselig kjente jeg liv, et spark og litt bevegelser.. Dere kan tro jeg var skuffa da jeg våkna :icon_biggrin:

Bjørnen døde og nytt liv vokser.. Bytter man kraftdyr eller har man de samme alltid?
Anonymous
"M_V":

Hmm.. Hadde en ny drøm i natt, der jeg lå på senga og følte på magen. Ville finne ut om jeg var gravid, og plutselig kjente jeg liv, et spark og litt bevegelser.. Dere kan tro jeg var skuffa da jeg våkna :icon_biggrin:

Bjørnen døde og nytt liv vokser.. Bytter man kraftdyr eller har man de samme alltid?

Ja, det er tydelig en solid gjenfødselprosess i deg selv
noe nytt kommer inn i din bevissthet
noe gammelt på vei ut
Spennende greier.
Man kan ha de samme kraftdyrene alltid, men noen er mer
fremtredende her og nå enn andre
Ang guider og hjelpere så kan man vel bytte dem når tiden er inne
et valg som vår sjel og dem tar sammen og når ting faller på plass
og en ny syklus eller prosess er på gang
Noen snakker om at vi har en hjelper/skytsengel som er den samme siden fødselen
de er nok inne på noe der
GjenopprettetMedlem
"M_V":

Hei M_V
Jeg må bare svare på denne drømmen også. Du er inne i en spennende prosess. Våren er kommet og våren er kommet i deg. Det å drømme om mage/buk representerer opplevelse, følelser og bearbeiding. Som jeg har nevnt tidligerer representerer graviditet noe nytt som skal fødes. Når det gjelder hjelpere så følger de alltid med deg. Du har minst en, men vi har som regel mange hjelpere. De forskjellige dukker opp der de trenges. Selv har jeg min farmor som alltid er med meg, men hun viker plassen hvis jeg trenger veiledning/Guiding av en av de andre. Min farmor og jeg har mange gode samtaler. Hvert menneske har sin egen skyttsengel som passer på oss gjennom hele livet. Selv er det Gabriel som følger meg.
Du står inne i en spennende prosess og jeg gleder meg til å høre fortsettelsen om drømmene dine og om hvordan de forandrer seg. Lykke til

R
GjenopprettetMedlem
jeg elsker bjørner :D