Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
AdsBot [Google]
Det er mye action i livet mitt for tiden, men det foregår kun i drømmene da  :D
Denne drømmen har et sjamanistisk preg, så jeg har lyst til å fortelle om den her.

Jeg og sjamanvenn av meg er på et slags senter. Her bor mennesker som er rusmisbrukere, eller som har «falt utenfor samfunnet» av en eller annen grunn. Vi sitter på gulvet, i flere par og snakker. Jeg har en fin samtale med en mann jeg ikke kjenner, vi glir inn i hverandre ... noen ganger er jeg ham og noen ganger er han meg. Det skifter. Det er fint, for vi kan se hvordan den andre har det - uten at vi kjenner hverandre. Min venn (sjamanen), snakker med en annen person. Alt er rolig - harmonisk.

Brått skifter scenen, inn braser det inn en Rabiat. Han har våpen, og er ute etter å hevne noe... Han har en tilknytning til stedet. Han skyter vilt rundt seg, smadrer rommet, og forsvinner ut igjen. Min samtalepartner blir skadet. Jeg roper: Har noen nummeret til legevakten? Det er viktig at nummerert er riktig, for de på 113 blir så sure hvis vi ringer uten at det er alvorlig nok ...

Alt er ødelagt i første etasjen på senteret. Alle de som bor der er hjemløse, deriblandt også to venner av meg. Jeg tilbyr dem å bo hos meg. Jeg ser på de andre menneskene som også trenger et sted å bo. Jeg vegrer meg, men jeg tenker det får gå. Og inviterer alle til å bo hos meg (Hønselovisa !!).

Sceneskifte: Jeg og min venn løper opp i andre etasje for å redde unna skattene som er der, i tilfelle Rabiaten skal komme tilbake. Det er en gammel trebygning, med en smal gang og flere rom på hver side. I gangen, står en tung sjenk, i den ligger skatten. Jeg og min venn prøver å bære sjenken i sikkerhet til et annet rom.

Plutselig hører vi et brak, og en motorsykkel med Rabiaten raser inn gjennom veggen i en bue, treffer sjenken, smadrer den og flyr ut gjennom vinduet på motsatt side. Jeg og min venn, kaster oss ned på gulvet og leter gjennom plankehaugen for å se om skatten forsatt er der. Da knirker det i trappen, og Ailo kommer opp. Han sier: Bare slapp av, jeg har flyttet skatten. Den ligger under gulvplankene her, vi river opp plankene på gulvet ... og jeg våkner ... før jeg får se hva skatten er ...  :razz:

Det hender at jeg er sanndrømt, så spørsmålet er: Så hva er det som er den store sjamanskatten Ailo har gjemt unna under gulvet?  :w00t:
GjenopprettetMedlem
Veldig konkret og symbolsk? draum du hadde!
Sidan eg venter på at sentrifugen blir ferdig ,prøver eg meg:

BESINNELSE?
Anonymous
Sjamanens hus skal bestå.
Anonymous
Så hva er det som er den store sjamanskatten Ailo har gjemt unna under gulvet? 

:biggrin:  :lol:  Si det... si det...  ;D

Nei, men Ailos sjamanskatt er sjamanismen, som han forvalter, lerer ut og sprer ut till de som er interesserte.
Den er till for alle og vi ska hjelpe ham og forvalte den vel.
GjenopprettetMedlem
Nei, men Ailos sjamanskatt er sjamanismen, som han forvalter, lerer ut og sprer ut till de som er interesserte.
Den er till for alle og vi ska hjelpe ham og forvalte den vel.  :respect:
[/quote]
Nutch/CVS [Bot]
Ailo har bare gjemt bort skatten for at du som er rabiaten også ikke lenger kan skade skatten. Når du hever skatten sammen med din venn får du tilgang til skatten.
Og så nyt skatten og del ut.
Denne skatten blir mer og mer mens du deler ut.

Lykke til leting
Gåååja
GjenopprettetMedlem
Hei  :)

Takk for at du deler den flotte drømmen med oss.

Drømmer er en kombinasjon av dine bilder/symboler , og dine følelser rundt disse.
Følelsene er svært viktige , for å kunne tolke symbolene.
Hus og bygninger kan stå for hvordan du ser på deg selv, ditt psyke , eller din personlighet.
Når det er et gammelt hus, kan det bety at du skal gjenoppdage noe som har vært "borte ".

Det jeg tenkte når jeg leste , var en generell oppfatning av at du har en skatt i deg, av arten , åndelig utvikling. Denne skatten er gjemt, men du skal finne den igjen. Om det er Ailo , eller andre som sakl hjelpe deg, vet jeg ikke . Personer i drømmer , kan stå for en annen person, symbolsk . Ailo - Åndelig lærer ( f.eks ).

Det lønner seg å skrive ned drømmer når man våkner. Da er alle følelser knyttet til drømmen, fortsatt ferske. Følelsene er like viktige som bildene.
Du kan tolke  videre , om du kjenner hva som betyr hva for deg. Bryt ned drømmen i sekvenser, og legg alt sammen til slutt.... se hva du kommer opp med  :)

Lykke til ,

virker som en spennede beskjed til deg ;D

Klem fra Malaika :wub:
Anonymous
Skatten er gjemt for den yttre verdens bråkmakere. Den finnes under gulvet, under overflaten.

Hva er det som skjuler seg under overflaten?

I kveld skal jeg kikke mine egne gulvplanker nærmere etter i sømmene, kanskje jeg finner en sprekk?

Apropos gulv: hva med mellomgulvet alias solar plexus. Hjemme hos meg er dette utført i armert betong.

Er man kontrollfreak, så er man kontrollfreak.

Hm, lurer på hvordan jeg skal få pigget opp det gulvet?

Gormii
AdsBot [Google]
WOW!
Jeg tror skatten må være å legge ut drømmene sine ut på Sjamansonen, for å la dere tolke dem!  :wub:
Tusen takk, alle som en. Her åpner dere uante muligheter for meg til å se virkeligheten...

Det er godt jeg bare er en skjør gammel trebygning, så er den kanskje enklere å rive for å finne skatten  >:(
Jeg får dyrke fram Rabiaten, og finne ut hva hun er så sugen på å hevne  :o
Takk takk takk  ;D
Anonymous
Jeg ble så inspirert av denne flotte drømmen , og de spennende tolkningsforslagene. :)

Det slo meg plutselig, når jeg leste "hva denne rabiaten vil hevne"........alle disse hjemløse, outsiderne...de som du skal ta hjem til deg...ta alle dine deler til deg... en del av deg er sint på tingenes tilstand.
Anonymous
Hei Liljee og takk for å deler denne drømmen!  :respect:

Nå jeg har lest det blir jeg mest berørt av:

"Liljee":

...inn braser det inn en Rabiat. Han har våpen, og er ute etter å hevne noe... Han har en tilknytning til stedet. Han skyter vilt rundt seg, smadrer rommet, og forsvinner ut igjen.

For meg har blitt spørsmålet: Hvem eller hva er denne rabiaten? Hvorfor kommer den? Hva kan man gjøre for at han ikke kommer tilbake?

Håper at det hjelper på en eller annen måte... :innocent2:
Varme hilsen, Antje.
Anonymous
Jeg prøver ofte om selve lyden av et ord sentralt i drømmen kan åpne en dør.
De fleste drømmer har jo mange lag. Da finner jeg gjerne et lag bortenfor det første bildet som ordet peker på.
Det kan hende man får to tolkninger utgående fra samme ordet som belyser hverandre.

I drømmen din minnet ordet RABIAten meg om den kvinnelige arabiske mystikeren Rabia som ble antageligvis født i 717.
Så fant jeg følgende vers da jeg lette etter bilder som var relatert til sjenk (=SHRINE), hus, bygninger som går i oppløsning:

In
                                          my soul
                            there is a temple, a SHRINE, a mosque,
                                          a church 

that dissolve, that
                                          dissolve
                                            in God

Rabia Al-Adawiyya, published by Daniel Ladinsky

www.poetseers.org/spiritual_and_devotio ... love/rab/2

Se også:

I am fully qualified to work as a doorkeeper, and for this reason:

What is inside me, I don't let out
What is outside me, I don't let in
If someone comes in, he goes right out again    ( her har du bildet av "rabiaten")
he has nothing to do with me at all
I am a doorkeeper of the heart, not a lump of wet clay

www.poetry-chaikhana.com/R/RabiaAlAdawi ... lyqual.htm

Jeg vet ikke om det gir deg noe.
Avataren min er kalligrafi fra en utgivelse av hennes verker, klart jeg assosierer henne..
AdsBot [Google]
Dette var interessant Masha.. meget interessant.
- og vakker poesi.. Takk