Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg hadde en drøm for et par uker siden som jeg har grublet på.
Jeg har drevet mye med drømmer selv men denne er jeg litt usikker på, så om noen har synspunkter og tips så er jeg takknemlig :)

Det starter med at jeg går i en by som er litt gammeldags, mer som London for 100 år siden, men med trikker og busser fra i dag.
Jeg går der sammen med moren min når jeg ser folk som går med edderkopper i bånd som hunder.
Jeg tar og styrer min mor bort derfra for jeg følte ikke det var helt bra. Jeg reiser etterhvert videre med trikken, og går etterhvert langs gaten på den andre siden av denne bydelen. Jeg går ned en bakke bak en gammel kirke med en mosegrodd mur på baksiden. jeg bestemmer meg for å opp op gatenivået på andre siden av muren og flyter opp i lufta og lander oppe på gata over muren, ved kirken. Jeg går bortover og ser en dame på en buss som jeg prøver å finne igjen. Jeg leter og går på en buss for å lete.

Istedet finner jeg en slags vampyrkvinne/heks. Hun "kidnapper" meg og en annen ung mann, og jeg våkner som hennes fange i en trang leilighet. Hun truer oss og vil visst ha oss til å "gå til hennes side", forsake oss selv, eller noe slikt. Jeg prøver å ta en revolver som ligger der for å hindre henne i å plage den andre, men hun skyver den bort med ren tankekraft. Hun dreper han andre. Så er det min tur..

Damen som virkelig ser litt skummel ut, mørkt hår og litt heksete, tar frem en kniv.
Jeg tar revolveren og prøver å skyte meg selv for å slippe dette men revolveren klikker. Hun ler.
Så tar hun kniven og begynner å skjære meg, på brystet og på hendene. mest på hendene husker jeg.
Hun skjærer av noen fingre også. På et tidspunkt ser jeg skapdøren på veggen åpner seg og det er akkurat som om helvete er der inne, det er rødt og flammer og greier.

Jeg husker at smertene vær fæle og at jeg på en måte ga opp og ikke klarte mer, jeg tror jeg dør, men husker ikke mer enn at jeg plutselig reiser meg og kroppen min lyser opp i et lyseblått skjær. På kroppen min skinner en masse hieroglyfer / rare tegn opp med en intens hvit farve inne i det lyseblå skinnet i kroppen min. Det føles viktig. Men jeg skjøøner ikke helt hva som skjer.

Drømmen ga meg en intens følelse av at noe hadde skjedd. Men jeg var ikke sikker på hva og om det var positivt (jeg tror det var positivt)

Når jeg sjekket opp deler av det fikk jeg tydet disse tegnene til at jeg skulle få mange hindringer i livet mitt. Det ville ikke vært noe nytt, men håper at det er noe mer positivt enn det hehe :)

hva tror dere?
GjenopprettetMedlem
Det var virkelig en ekkel drøm Pirvar.(uhhgg!)

Jeg tror du har besøkt underverden,eller den har besøkt deg.Hindringer er utfordringer,arbeide for sjel å kropp,så du skal komme styrket videre til å bære denne kraften og innsikten du har fått fra nedenunder.(en solid jording kan en godt si)
Nå kan du jobbe med oss andre åndemanere og hekser i skjønn harmoni.
Velkommen skal du være.
        :wub: :respect:
GjenopprettetMedlem
tackar och buckar  :biggrin:
Jording kan nok stemme for meg, at jeg må arbeide med disiplin og tålmodighet =)

denne siden er et gullfunn.
glad jeg fant den og dere her inne virker å være en fin gjeng.
jeg kommer nok til å være mye aktiv på drømme forumet, det er nok drømmer som er min største greie :)

hvis noen har hørt om selvlysende tegn på kroppen i syn/drømmer før så si fra, lurer fælt på dette!
GjenopprettetMedlem
Kjempe interesant drøm!

Opplever drømmen som det er en stor healing av fortidens sår påført av kvinne,kanskje morskikkelser.
Og at drømmen kan fortelle om prosesser der du blir kjent med din indre kvinne, og en bevisstgjøring av de kreftene i deg selv.
Kanskje forteller det lyseblå lyset om healingen og hieroglyfene om fortid som vil uttrykkes gjennom skapende hender.

Har ofte erfart at drømmen "vil vise seg" samtidig som det ligger en mulighet og redskap til frigjøring gjennom å arbeide med det ubevisste i drømmer.
Spennende....jording :)
GjenopprettetMedlem
En intressant og intens drøm .
Denne drømmen, føler jeg er en slags beskjed til deg. Noe viktig har skjedd, eller kommer til å skje.
Hieroglyfene er et tegn til deg, men du skriver at du ikke skjønner hva de betyr...kanskje det som kommer videre i livet ditt nå, kan være at du ikke forstår alt som skjer?

At du går gjennom en slags renselse, og ting får en ny betydning for deg.
Det med edderkopper i bånd, synes jeg var intressant- edderkopper minner oss på at vi vever vår egen virkelighet.
De er i bånd, og du synes det ikke er bra. Tenk litt på det.

Farger er uvanlige i drømmer, men det er viktig at du tenker hva denne fargen betyr for deg.
Hva følte du, når du så disse tegnene, den fargen.

Det var bare noen av mine tanker rundt denne drømmen,
håper det kan hjelpe på noen måte... :innocent2:

Beste hilsen,
Malaika
Anonymous
Tegnene kan kanskje vise til at du er blitt "merket" på en eller annen måte?
Siv
GjenopprettetMedlem
Takk for gode svar :D

Malaika - det du skriver om edderkoppene virker å stemme litt, jeg har nok lagt en del bånd både bevisst og ubevisst på valgene mine i livet.
Det med renselse kan stemme bra, og tidspunktet i livet mitt er litt "på vei ut av suppa" for å si det sånn :)

Det jeg følte med fargene og hieroglyfene var at det sto for det åndelige, følte at jeg ble "merket" på en måte, at min skjebne eller noe slikt var satt i gang, og at jeg er på vei inn i en ny fase, noe som stemmer bra med mye i livet akkurat nå. Hele livet er skiftet om på et års tid. Fargen var intens hvitblå og selvlysende og ddet stemmer vel bra med at det har noe med min åndelige utvikling å gjøre. Spørsmålet er vel om jeg er tøff nok til å gjøre noe med det og fjerne båndene i livet mitt (ederkoppene i bånd).

Marie - sår på ført av kvinne... stemmer nok bra det.. et forhold avsluttet for 4-5 år siden. Men ikke min mor nei - hun er gulle go ;)
Kanskje forteller det lyseblå lyset om healingen og hieroglyfene om fortid som vil uttrykkes gjennom skapende hender.

jeg har drevet mye med tegning/maling og andre kreative ting før både som hobby og på skole. stemmer bra det oxo :D
jording.. ja - for første gang på lenge er den i rekkevidde tror jeg:D

Siv: Jeg er nok merket på en måte ja, og det å overgi meg til frykten og de arketypiske "skumle" hjelperne, kraftdyr og annet i drømme har nok vært litt "trøblematisk", men det har sakte gått den rette veien. Jeg er sjelden redd i drømme lenger. Jeg jobber bevisst med å finne jording og trygghet i drømmene mine, og savner gode gamle dager da jeg oftere hadde bevisste drømmer, men nå flyr jeg oftere og oftere i drømmene og det tror jeg også er et godt tegn.

flotte tolkninger, det oppsummerte og hjalp meg mye, takk skal dere ha jenter ;)
GjenopprettetMedlem
Mine drømmer er "hellige" for meg i den forstand at de er en sentral del av mine sjamanreiser/erfaringer.
Her finnes visdom, veiledning, råd, advarsler, opplysninger,
alt man trenger å se i den gjeldende fasen man befinner seg i.
Også en innsikt i hva som kommer og hvordan man best kan forholde seg.

Jeg liker å holde mine drømmer for meg selv.
Men som en respons på din drøm om hieroglyfer/rare tegn/runer kan jeg si så mye
at jeg har drømt en del drømmer for noen år tilbake, med dette som tema.

Tegnene/runenene i mine drømmer var ikke selvlysende og heller ikke på min kropp, men på ryggen til en nær person.
Dette fortalte meg at det fantes hemmeligheter som ikke tålte dagens lys,
en advarsel om å være oppmerksom, se gjennom og bakenfor.
Det ble en vanskelig tid.

Hvis tegnene i drømmen din var på forsiden av din kropp tror jeg at det er noe som kommer/fremtid,
åpent ikke lukket.
Det ligger store løfter i denne drømmen, positive sådanne, men jeg tror du må belage deg på en heftig kamp.

Jeg kunne sagt mye om denne drømmen, men jeg føler at det ikke er riktig for meg å gjøre det, blir på en måte stoppet.

En ting til kan jeg si, fingrene dine som blir kuttet av viser til noe du har "mistet",eller kan risikere å miste.
Deler som tilhører deg og som du må ta tilbake for å finne/beholde helheten.
-Handlingslammelse på visse områder av livet ditt, et hinder til å spille på alle dine strenger
hvis du forstår hva jeg mener.

Det er ingen fare så lenge du ikke fikk hele hånden/hendene kappet av.
Sånn jeg ser det kan det bli en ganske tøff prosess, men de selvlysende blå og hvite fargene
bærer en symbolikk som forteller at gevinsten blir stor.

Lykke til Pirvar, med ditt store utviklingspotensiale. :wub:
GjenopprettetMedlem
Ønsker ikke å være mr.besserwisser her,kom bare på at disse tegnene du så,de kom inn i kroppen din,og er krefter som vil hjelpe deg videre.

Åndelige hjelpere kan ofte vise seg slik.

Helse å lykke for fremtiden. :respect:
GjenopprettetMedlem
Lilyane: takker for ditt svar her.
Interessant at du har drømt om tegn på kroppen før du også. Tegnene mine var på forsiden ja, mest på brystet.

Ser at du har store evner på dette området. Du må gjerne gå inn i drømmen min om du vil det, no problem. Jeg gjorde det til ei som var med i et annet forum en gang, men det ble en ekkel erfaring. Det funket utmerket for å si det sånn, men det var en fæl drøm og jeg møtte et vesen/ånd der som var direkte skummelt. Jeg ble kvalm og dårlig og svett etterpå.

Angående det med hender da, jeg husker en drøm for flere år siden. Da kappet jeg av hendene mine og hoppet i en elv.
Da gikk jeg inn i en tung periode. Men nå føler jeg at drømmen beskriver fortid, nåtid og fremtid i et slags forløp og at det ligger muligheter der som dere skriver.
Håper ikke det ligger mer tung transformasjon foran meg, jeg er maks lei av hindre :) har ikke hatt mye pauser i livet mitt fra hindre.  Men føler at hele livet mitt kommer til å være fylt av transformasjon, vil bare ikke tenke negativt.

Men jeg har ingen problemer med å dele drømmene mine med andre, tvert i mot, føler de er til for å deles og diskuteres jeg ;)
Enkelte holder jeg for meg selv selvsagt. Drømmer er også mer enn tolkning/advarsler og en guide for meg.
De er utforskning og en portal til andre verdener som jeg prøver å bli verdig å få tilgang til. Føler jeg har store muligheter men trenger å gjøre noe som jeg ikke vet helt hva er.

teleterkji : Har bedd om spirituell guide hver natt i lang tid. kanskje jeg har fått en fast hjelper, hadde vært fint det. Trengs så åpen som jeg er det :)

life is a dream  :razz: