Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
hi hadde en ganske syk drøm til morgen i dag... tror jeg hadde 2 stykker men men...

jeg går bort over og loker for meg selv så møter jeg på en dude jeg går bort over og loker med han.. så pluteslig BANG.. så sprenger jeg og halve kroppen min er borte. men jeg ble gjort om til et kameara som forsatt var der.. bare at jeg satt og så på kroppen min.. så da så jeg det.. ut av mange sekken min kom det hauger av små svarte edderkopper de som er mest giftige som har sånn stor rundt rompe.. men  på toppen av mage sekken min kom det oxo ut en edderkopp .. men dem så jeg bare 2 stykker av .. de var helt hvite og hadde 2 horn som tenner som var oxo helt hvite.. og de var like store som hode mitt. men de fvar forma helt anderleds mere en flat avlang rygg som var rundt..

så hadde jeg en annen drøm oxo.. husker ikke stort av den uten om det var edderkopper der oxo..

men den siste måne har jeg sett 10 edderkopper om dagen liksom.. uten om den siste uka da harj eg ikke sett noen.. og selv om edderkoppen løper over gulvet på rommet mitt dreper jeg dem ikke jeg bre kaster dem ut.

gleder meg til et svar fra noen :D
GjenopprettetMedlem
Hei!  :biggrin:

Vil ikke begi meg ut på å tyde drømmen din... det er det andre her som er mye bedre på....
men fant en link om eddderkoppen... kanskje vil den fortelle deg noe? ;

http://sjaman.com/index.php?option=com_ ... pic=1881.0
GjenopprettetMedlem
"tonytan777":

...og selv om edderkoppen løper over gulvet på rommet mitt dreper jeg dem ikke jeg bre kaster dem ut.

Det er fint, Tony, jeg bærer også noen av dem ut, mens jeg holder andre som husdyr, nemlig bokskorpioner, de beskytter bøkene mine:

bokskorpion, Chelifer cancroides, 4 mm langt edderkoppdyr. Lever ofte innendørs der den driver jakt på boklus og midd.

Fra: http://www.caplex.no/Web/ArticleView.aspx?id=9302808

Se også:
http://www.turistforeningen.no/print.ph ... r_id=10729
http://www.toyen.uio.no/ekle_kryp/krype ... iones.html
http://bio.ekanal.no/bio/enbiolog/topic ... okskorpion

Tilnake til drømmen din: Jeg mener at drømmer både er kultur— og individbestemt. Så for en person som er redd for og kanskje hater og dreper edderkopper (jeg kjenner noen av dem) i motsetning til f.eks. meg som er glad i dem og prøver å beskytte dem og mener at de gjør en flott jobb i både naturen og kulturen — en tilsynelatende meget lik drøm om edderkopper vil måtte tolkes vidt forskjellig for disse to personene.

Så det første du må spørre deg er: Hva betyr edderkopper for deg? Hva har du lært gjennom oppvekst og omgivelser om edderkopper? Good or bad?

Når det er sagt så synes jeg ikke det var så hyggelig at magen din var full av små svarte edderkopper. Når de er små og mange høres det ut som edderkoppbarn, for som voksne er edderkopper flest ikke kolonidyr men individualister med eget territorium. Men hva det betyr at magen din var full av edderkoppbarn? Tør ikke svare på det. Men hvis dette oppleves som negativt og ekkelt, så synes jeg det var betryggende med de to store, hvite "sjefsedderkoppene" — umiddelbart høres det for meg ut som du i ditt underbevisste også huser beskyttende krefter som passer på og tar affære hvis det blir for galt...

Dette er mine spekulasjoner; ta dem med mange klyper salt. Uansett så har du her etter min oppfatning en signifikant (betydningsfull; mettet med tegn og symboler) drøm som har mye å fortelle deg! Rett og slett spennende! Hold kontakt med edderkoppene!!

P.S.: Mer om edderkopper her — med bilde av edderkoppbarn (er de ikke søte?)!:

http://www.toyen.uio.no/ekle_kryp/krype ... aneae.html
Anonymous
Hei, kan ikke komme på så mye, men kommer på at magesekken er der man fordøyer ting. Kanskje noe å tenke på? Hva fordøyes? Så var er det noen som er svarte og noen som er hvite. Ofte sies det at svart kan ha med noe ubevisst å gjøre, noe "råmateriale", skyggeaspekt (man ser uklart i mørket), og at hvitt er noe bevisstgjort. I drømmen din kom de svarte først, så de hvite. De svarte var giftige. Kan kanskje ha å gjøre med noe som skal dø, altså at du står overfor en forandring, og at det edderkoppen sier deg kan gi en pekepinn på hva det innebærer.

Så har jeg lært at den umiddelbare følelsen eller tanken du fikk i drømmen er det viktigste, og at det kanskje hjelper å finne tilbake til denne følelsen og meditere over den. Kanskje dette hjalp, men kan jo også være helt på bærtur. Lykke til!
GjenopprettetMedlem
takk for alle svare ..

mitt forhold til edderkopper er ikke akkurat noe fan av dem.. men når jeg var liten så drev jeg og fanga dem og fora dem osv :D lekte med dem :D..

nå fortiden vis jeg ser en edderkopp selv om den er i senga mi.. så bare fanger jeg den med et eller annet som regel lurer jeg den til og klarte på en papir lapp og kaster den ut igjen. dreper dem ikke.. og vis han faktisk klarer og stikke av og jeg ikke for fanga han på rommet mitt eller i huset gir jeg faen.. må ha respekt for dem de er en del av alt slik som meg :D pluss jeg klager på folk som dreper dem eller andre insekter .. uten om mygg. ffs ..de angriper jeg slår tilbake..noen ganger må jeg slå dem før de stikker  meg :D

jo forresten de edderkoppene jeg hadde i magen var ikke babyer.. har du set den edderkopp filmen med de små edderkoppene som kraber oppi pop korne til han duden.. øyy.. finner en link til noen som ligner :D

http://www.wingnutdesigns.com/img/SmSpider_2682.jpg utrolig lik som denne bare helt svart. stor rompe

ikke noen ansikter på dem eller noen form for øyer. når jeg tenker over det ingen av edderkoppene hadde øyer. men kan ha vært meg som ikke så det sto jo en meter unna..men på en måte virka det som ejg zooma inn på dem når jeg så dem.

og de 2 øverste ligna på camel spider har ikke funnet en enste edderkopp på nette som er lik. ovale former. med 2 store horn..

edderkopper for meg symbolisere egentlig negativtet. ikke de fysisk men de ikke fysiske.. men er ikke redd for dem liker ikke tanken på at de går inn i meg seff.. noe som ejg vet kan skje i astral.. pluss har hatt mange forestillinger at jeg har sett for meg edderkopper gå inn i meg.. men har sprengt dem ut igjen eller forstilt meg det i så fall.. men har ikke vært fysisk syner har bare vært forestlinnger :p ikke hatt noe problemer med noen slikt i astral.

snakka med en kamerat som har praktisert shamanish i 30 år og han mente at jeg var full av gift og at jeg måtte fordøye gifta.. men jeg føler at dt er noe annet drøm kan ha prøvd og si ..

kan ikke være tilfeldig at jeg ser edderkopper minst 10 stykker vær dag rundt om kring meg.. i 3 ukers tid... så pluteslig ser jeg nesten ingen på en uke og så blir jeg syk i en uke og så er jeg nesten frisk og får en sånn drøm.

men jeg prøver og ha resepkt for alt i naturnen jeg og alt som eksistere :D alt er en helhet.

takk for alle svare sett pris på det hilsen Tony
GjenopprettetMedlem
Om dette hadde vært min drøm ville jeg ha tenkt sånn:

Jeg går alene, siden i selskap med noen, jeg ville ha tenkt litt over om denne personen vil vise på noe.

Så eksploderer jeg, halve meg blir borte og jeg kan se hvad som er inni meg.
I magesekken. (i magen sitter "magefølelsen", intiusjonen). Solar plexus er også der magesekken sitter og for meg har solar plexus med samspillet med andre mennesker å gjøre.

Hvad har jeg i magen? Edderkopper. Mange svarte giftige. Og två hvite store som kommer ut på toppen.
De hvite er større enn de svarte.

Så ville jeg tenke på hvad en edderkopp er for meg.
Den er et dyr som både spinner og vever sin egen vev. Veven som gir den mat (energi), veven som er nødvendig for dens liv.
Veven er veldig vakker, om den er ute  og i sollyset, det skimrer og lyser om den.
Er den inne så samler den støv.

Når edderkoppen har vevt ferdig sin vev setter den seg og venter. Venter på at maten energien, det livsnødvendige skal komme til den.
Den venter at det skal komme til den! Fordi den har laga det som trengs for å ta imot.
Edderkoppen venter med tålmodighet og oppmerksomhet.

Edderkoppen har også en annen egenskap. Den kaster seg ut uten frykt fordi den er forankret i det den kommer fra.
Den har sin tråd festet i ursprunget og det gjør at den tør å kaste seg ut.

Jeg ville ha sett på drømmen med dette i bakhodet.
Lykke til

Gunilla
GjenopprettetMedlem
Må si dette i tillegg!

Når jeg skrev in mitt forrige svar så kom det en liten, pen lysgrønn edderkopp langsam (veldig langsam) ned fra taket.

Nå, da jeg passerte PC'n spaserte han rundt oppe på den.

Jeg har løftet ham ut nå.
Lysgrønne edderkopper bor sikkert ute.

Gunilla
GjenopprettetMedlem
Det finnes en teknikk for å fjerne uønsket energi fra kroppen, når man behandler ett menneske, innen sjamanisme som kalles "ekstraksjon". Når den energien kommer ut er det ofte i form av småkryp - eks. edderkopper.

Min tanke var at du hadde behov for en "ekstraksjon" / utrydding av mørk energi, som du kanskje ikke var klar over selv, derfor en eksplosjon som gikk drastiskt og raskt til verk. Kamera? kanskje for at du skulle filme/dokumentere for deg selv hva som hadde foregått slik at du kunne ta det frem senere og jobbe med det for å finne ut årsak/virkning av det som hadde foregått.

Ellers er edderkoppen ett mektig kraftdyr, den er jo ansvarlig for livets vev.  Men ta ikke mitt ord for noe av dette, om du lurer på noe med edderkoppen. Sett deg ned og ta kontakt med den og spør direkte dine spørsmål. Din veg er din egen.

Lykke til

Elin
GjenopprettetMedlem
takk for alle svara til stor hjelp :D

kamera = veldig ofte i drømmene mine ser jeg ut av andres øyer.. eller bare driver og svever rundt som et kamera har aldri noe kropp. i så fall ingen jeg ser.. akkurat som noen som viser meg fysisk vei. eksempel hadde ne drøm hvor jeg skulle dra til en plass.. drev og loka og fant ikke ut hvor den plassen var.. pluteslig så jeg 100 meter over bakken mens jeg beveget meg sakte men sikekr bort over... så var jeg tilbake igjen.. slike ting skjer ofte med meg.. eller at jeg drivr og loker rundt og jgør ingen ting.. så ser jeg pluteslig ut av noen andre sine øyne men vet aldri hvem sine øyne jeg ser ut av.. og det er heller ikke jeg som styrer kamera..

har hatt shaman extrasjon for mindre en månde siden. fjerna en stor slanga som kvelte meg og 5 små rundt om kring på kroppen min.. men det rare var at jeg kunne bevege dem.. men etter det har jeg tatt det med ro begynt og medtere daglig så og si og slapp av en del..

man kan vel si at drømmer er min sterke side. jeg husker så og si alle drømmer jeg har. par dager siden hadde jeg 5 drømmer på en natt.. i dag hadd jeg en lang.. for masse vis av tegn og veiledning i de drømmene..og det skjer osm regel en del ting . men er utrolig takkenemlig for det jeg :Dsetter pris på det..

nå må jeg bare bli flinkere på og være bevist på astral.