Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jag var ute och körde bil, när jag upptäckte att jag plötsligt kunde styra drömmen! Oj, kul att köra fort, riskfritt.. Susade fram i ett kuperat skogslandskap. 

Men mitt i alltsammans så växte en insikt i mig, kan jag inte använda den här drömmen till något vettigare än att bara köra fort?  JO!!! Jag vill upp till den övre världen, för att träffa en rådgivare, har ett spörsmål just nu som gnager i mig, som jag vill ha svar på och jag kan inte bestämma mig...

så jag hoppade ut ur bilen och försökte flyga uppåt... Men då hände något väldigt konstigt... Det tog tvärstopp... Musklerna låste sig, jag blev genast djupt avslappnad, men samtidigt livrädd. En intensiv rädsla drabbade mig, och jag famlade, försökte fortfarande flyga uppåt utan att något hände... Kort därefter erfor jag en stark kraft, som tryckte mig  från liggandes på rygg, till liggande i framstupa sidoläge. Kändes som kraften var jättestark, och det gick inte att kämpa emot...

Ytterliggare en gång upprepades detta scenario, när jag ännuen gång försökte ta mig upp dit, denna gången med bil...  Vaknade alltmer, och när lillen hemma vaknade så vaknade förstås jag med.

Vad är jag rädd för?  Är det barndomens rädslor, som jag bara stoppat undan någonstans?
Eller är jag inte redo för att besöka den övre världen ännu???  Finns det någon på sonen som har något förslag?
/Mathias
GjenopprettetMedlem
Hei Mathias,Jeg fekk den tanken,at det du opplever skjer fordi det går for fort,du sitter på vei i bil,og plutseligt hopper du ut og vil reise ennå mer.
Vi mister litt av vår kraft når vi kjører fort i bil,tog og fly,så det trengs en tid for å innhente denne,før en kan reise så mye videre med kraft.
Ha mere fred og ro rundt dine åndelige reiser,så går det nok greiere skal du se.
En god tur i naturen,til fots,åpner sansene,og så kan du sette deg ner å fly til de øvre verdner.
Ha det fint i sommer.
:wub:
Anonymous
Jag fick nog samma tankar som teleterkji.
Ibland vill man så mycket, bara för att man vill, men det är egentligen inte vad man "ska"... om du förstår hur jag menar. Kanske resan uppåt också blev stoppad, för att du egentligen ska göra den på ett vaket, medvetet plan med någon slags förberedelse? Så gör en planerad resa med frågan du grunnar på, som intention och se vad som händer.
GjenopprettetMedlem
Och jag fick tanken att Lazys "Altid til tjeneste" kan vara ett litet svar.
Läs under Himmelske lærere.