Sjaman.com – Forumarkiv

🔍 Søk
Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
GjenopprettetMedlem
Jeg vandrer avsted på en grusvei. Jeg er helt alene, det er skog rundt meg og ikke et eneste hus.
Foran meg er en sving, i svingen står min mormor. Plutselig så dukker et hus opp, et stort hus med mange etasjer. Min mormor følger meg inn i huset, viser meg fra rom til rom, fra kjeller til loft - der er ingen møbler - det er bare tomme rom. Utenfor er det fantastisk frodig og grønt, fuglene synger. Jeg vil ut dit - til livet, men hun fortsetter å vise meg dette huset med de tomme rommene. Veggene er gråe - det er ingen maling eller tapet - når jeg tenker meg om, så ligner huset på et kråkeslott. Vi kommer opp til toppen av huset - til loftet - min mormor peker på en dør og ber meg gå gjennom, jeg åpner den og den fører ut.. men det er ingen veranda, ingen trapp ned. Det er bare en åpning i veggen - døren til den grønne skogen og fuglene, men hvis jeg skal dit må jeg hoppe... det finnes ingen trapp - ingenting som leder meg dit ned. Så våkner jeg....

Denne drømmen drømte jeg like etter min mormor døde i 1996 og den kom tilbake for et par netter siden..

RITA
Anonymous
Jeg tror din bestemor ville fortelle deg at du kan smykke ditt hus (deg selv), nøyaktig slik du vil ha det.
Hun viser deg et tomt hus. Du kan male det, sette farge på det, fylle rommene med ting (egeskaper) som du liker, ønsker.

Du vil ut til livet, sier du i drømmen.
Din bestemor ville kanskje fortelle deg at livet også er i huset (deg). La treet vokse i deg, la blomstene vokse, la fuglene kvitre i deg osv. Alt er i deg.

hm du ville kansksje ikke ha en tolkning?
Mulig jeg ble litt ivrig her  :redface:
GjenopprettetMedlem
Må bare si meg 100% enig med Fønix :respect:
Tror det handler om å være tilstede i eget liv.
En fin drøm, både en av dine kjære fra den andre siden og med et budskap som er så tydelig.
Lykke til med "innredningen" :innocent2:
GjenopprettetMedlem
Jo Fønix, så flott. Det er ikke alltid mine egne tolkninger av drømmene mine passer - de passet da den kom første gangen - men nå skjønte jeg den ikke helt...
I huset mitt har det kommet noen barn, det er mange følelser i sving her.
Selvfølgelig skal huset fylles med egenskaper og farger - DET ER BLITT LIV I HUSET - treet vokser og jeg blomstrer - barna gir meg en fantastisk følelse av glede og huset skal fargelegges mye mer, med følelser....

Tusen takk Fønix, så flott tolkning  :wub:

RITA
GjenopprettetMedlem
Slenger på takk til Biernna også - klart det er slik  :wub:
Anonymous
Bare hyggelig  :biggrin: