Dette er et lesearkiv av det gamle sjaman.com-forumet. Det er ikke mulig å logge inn eller poste nye innlegg her.
Francis [Bot]
Jeg var i huset til foreldrene til ei gammel klasse venninne av meg. Oppe på loftet var det ei kjempestor tv stue (er egentlig bare 2 små soverom der og rundt omkring var det plutselig massevis (hele rommet var fullt) av edderkopper som spant vev der. Vevet edderkoppene spant var silkeaktig og edderkoppene var både naturlige slik man finner dem i naturen og kunstige men fullt levende.... blåe, rosa o.l som om dem var av plast, og dem var pyntet med både border og strass stener.
Mamma måtte hjelpe meg å fjerne dem siden jeg skulle på et vis bo der oppe på loftet. Hun tok å brukte en "blomster rive" for å fjerne edderkoppnettene men des mer hun fjernet dem dess mer ivrige ble dem i å spinne flere nett...
Noen som kan hjelpe meg å tolke? Hvilke egenskaper har en edderkopp som kraftdyr?
Anonymous
Hei Ulva (fint navn)!
Når edderkoppen dukker opp signaliserer den en oppvåkning av våre kreative energier (livsenergier). Den dukker opp når vi trenger å balansere mellom fortid/fremtid, sinn/spiritualitet, det feminine/maskuline, våke /søvn. Edderkoppen viser oss hvordan vi i dag skal veve de drømmer vi vil skal gå i oppfyllelse i morgen. Og den forteller oss at vi ikke skal stole på det vi ser, men på det vi
føler! Ikke gå rundt grøten, men direkte på målet. Bruk dine kreative muligheter og ved å gjøre det tar du skjebnen i egne hender
"Spider teaches the magic of creation how to weave our own fates" Ted Andrews
Se på hva edderkoppen egentlig gjør. Den spinner sitt nett med en silketråd som er noe av den sterkeste naturlige substansen på jorden. Han stiller seg deretter i sitt nett og venter på at det han trenger kommer til han...
Ser ut til at du har gode tider foran deg hvis dette stemmer for deg

GjenopprettetMedlem
Hei Ulva
Hus representerer deg selv, din personlighet. Rommene deler ditt indre. Det personlige og det ubevisste. Veggene i huset er vår beskyttelse mot den ytre verden, Den indre delen av huset handler om den indre prosess. Rommene i huset representere også forskjellige ting. Handler drømmen om kjelleren så dreier drømmen seg om røtter, fortid, jording.
Din drøm foregikk på loftet og loftet handler om de høyere bevisthetplan. Det handler om åning mot det åndlige. Tenk over om rommet (stuen) på loftet var luftig.
Du drømte også om edderkopper. Først vil jeg si at å drømme om insekter generelt er knyttet til nervesystemet. Nervesystemet formidler livskraften. Mange insekter er transformasjonssymboler mot lys (de har vinger). Så til edderkopper: Positive side= livsveversken - vever livets vev, er den positive gode mor som fanger fluer (fluene representerer angsten).
Den negative siden = er mors hat, den fortrengte aggresjon, den altfortærende mor som dreper maken = Mødre med for mye angst som omklamrer og fortærer barna med overbeskyttelse.
Moren din var til stede i drømmen; og mor representerer familiens varme og trygghet. Hun gir næring og er nærværende. Representerer følelser, opplevelser og livet.
Fargene; la du merke til fargene? Var de veldig kraftige? Det rosa representerer kjærligheten - Hjertetchakraet.
Blå representerer klarheten - klarsyn og mysteriinnvielse. sunnhet, styrke og viljekraft - hjertet og halschakraet.
Spindelveven; er det noe du bør rydde opp? Noe du ønsker å komme deg ut av?
Håper dette kan være til litt hjelp. Tenk over hva som har skjedd i forkant av at du drømte dette, skriv ned drømmene i fortsettelsen og se om det er noen sammenheng mellom drømmene og hvordan livet ditt er for tiden.
Lykke til klem til deg fra
RITA

GjenopprettetMedlem
Spider's Wisdom Includes:
Master weaver
Weaver of the web of fate
Wisdom
Creativity
Divine inspiration
Shapeshifting
Understanding the patterns of illusion
Female energy for the creative force of life
Den er en mester på å veve....den spinner vev av visdom.
Den er kreativ og bærer av gudommelig visdom.
Den er også en shapeshifter, foranderlig.
Den forstår mønstre av illusjoner
og er har en kvinnelig energi, står for det skapende liv.
Så, slik tolker jeg dette:.....Loftet er den øvre delen av deg. Jeg tror du kanskje er i ferd med å rydde ut gamle
tankemønstre, du spinner kanskje noen nye? De er kreative, for de innebærer mange farger
og fine detaljer. Du har kanskje prøvd å feie de bort? Men tankene spinner mer og mer,
for hver gang du jager de vekk. Kanskje du er i forandring? Kanskje du prøver å gjøre plass
til ny visdom?
Bare noen tanker!
Francis [Bot]
Tusen takk for svarene!
Rommet på loftet var veldig luftig... stort med skråtak. Valigvis vil rom med skråtak føles litt innestengt men dette i dette rommet fikk man følelsen av å kunne puste fritt. Har det noen betydning?
Fargene på edderkoppene var veldig sterke, spessiellt blåfarge på den ene, det var en veldig klar og nydelig blåfarge. Samtidig har brunfargen på en annen edderkopp brennt seg fast i meg. Var en veldig beroligende farge.
Kan også si at nettene edderkoppene spant var så utrolig vakre. Tråene i nettet var mye tykkere enn vanlig, litt hvite av seg og silkeaktig. Når jeg såg på nettene var dem veldig mye mer "systematisert" spunnet enn dem man ser ute i naturen til vanlig. Fikk også sammtidig en følelse av at å bli fanget i de nettene ikke var forbundet med fare eller hvordan jeg skal si det. Men sammtidig ville jeg bare ha edderkoppene bort siden jeg i utgangspunktet er litt redde for dem.
GjenopprettetMedlem
Så bra at rommet var luftig. Følelsen av å kunne puste fritt har absolutt en betydning. Her oppe på loftet som er så luftig hvor du kan puste fritt evner du å innta og motta livet på inn og utpust.
Loftet er som sagt der den åndelige kraft representeres og kobles til det 7. chakra. at det var lyst og luftig representer også det gudommelige.
Det at edderkoppene spant vakre tråder, kan bety at du har begynt å spinne livets vev. Det dreier seg om livsprosessen din
Brunfargen representerer jordkraften, det solide.
(Motsatt kan den bety depresjon - tunghet.)
RITA